AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #1 Skrevet 29. juli 2018 Hei damer😀 Jeg har hatt et vikariat i 1,5 år, har meldt meg arbeidsledig og søkt dagpenger samtidig som jeg leter etter ny jobb. Så mitt spørsmål er hva trenger jeg for å søke dagpenger? Leste på nav sin nettside at jeg trenger arbeidsavtale og bekreftelse på at jeg ikke har sagt opp selv. MEN jeg pleide å forlenge kontrakt dvs kontrakt hver måned og de har jeg dessverre ikke samlet på (hadde ikke forutsett at jeg kom til å trenge de). Så det jeg lurte på var om det holdt med at det stod i attesten startsdato/sluttdato og at jeg pleide å få forlengelser? Håper virkelig noen som har vært bort idet før kan hjelpe meg det. Har en knute i magen og går og beskymrer meg for det😫 Anonymkode: 56155...093
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #2 Skrevet 29. juli 2018 Du må ha arbeidskontrakten der det sto hvor mange prosent stillingen var på og så må du - hvis du ikke har jobbet fast i f.eks 100% stilling få arb.giver til å sende inn en oversikt over når du har jobbet og hvor mange timer etc. Det er litt styr for arb.giver hvis du har jobbet litt forskjellig. NAV har egne skjemaer for det. Du må også ha en bekreftelse fra arb.giver at det var et vikariat som gikk ut og at du ikke fikk forlengelse etter siste dag du jobbet. Hvis ikke du har kontrakt så har vel arb.giver kontraktene liggende i arkiv ett eller annet sted? Anonymkode: 5ffc9...404
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #3 Skrevet 29. juli 2018 Tror du kanskje det funker hvis arbeidsgiver skriver: k har jobbet i denne virksomheten fra 13/03/17-30/06/18 i et 100% vikariat? Anonymkode: 56155...093
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #4 Skrevet 29. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du kanskje det funker hvis arbeidsgiver skriver: k har jobbet i denne virksomheten fra 13/03/17-30/06/18 i et 100% vikariat? Anonymkode: 56155...093 Ja, det tror jeg vil funke så lenge du har en kontrakt som sier det samme. At du har fornyet kontrakter hele tiden og har jobbet 100%. Det beste er uansett å sende brev til NAV via din side på nav.no Jeg hadde i kontrakten 80%, men det var noen ganger jeg jobbet mindre og noen ganger jeg jobbet mer, så i min sak ville NAV ha en fullstendig oversikt over hvilke timer jeg hadde jobbet. Det var egentlig bare å få skrevet timelistene over på egne skjemaer og så sendt, men det er arb.giver som må gjøre det. Anonymkode: 5ffc9...404
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #5 Skrevet 29. juli 2018 Men greia er at jeg ikke har tatt vare på alle kontraktene. Så holder det da med at det står i attesten? Der står det når jeg begynte og sluttet, og stillingsprosent. Anonymkode: 56155...093
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #6 Skrevet 29. juli 2018 Eller må jeg da gå på jakt etter 12+ forskjellige kontrakter og sende de inn? Anonymkode: 56155...093
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå