Gjest Cocosa Skrevet 28. juli 2018 #1 Skrevet 28. juli 2018 Som man ikke er kvalifisert for. Hadde du gjort det i en jobbsøkerprosess?
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #2 Skrevet 29. juli 2018 Ja, jeg har søkt på ganske mange jobber jeg ikke var kvalifisert for. Kanskje rundt 20? Det er bare å søke. Fikk til og med intervju på en av dem (krevde bachelorgrad, noe jeg ikke hadde). Fikk selvfølgelig ikke jobben, men hadde jeg vært god til å snakke for meg så kunne det sikkert skjedd. Anonymkode: 671fa...036
*melis* Skrevet 30. juli 2018 #3 Skrevet 30. juli 2018 Det spørs jo litt hvor ukvalifisert man er. Jeg har søkt på mange jobber der jeg ikke tilfredsstiller alle kravene eller ønskene, men jeg ville nok ikke søkt på en stilling hvor det bes om en spesifikk utdanning som jeg ikke har. På de jobbene jeg søker står det ofte bare at kreves høyere utdanning innen relevant fagfelt eller noe lignende, og det tolker jeg som at de er åpen for at flere utdanningsretninger kan være relevante. Ellers virker det som de fleste "krever" minst bachelor i dag, men ofte står det jo at relevant erfaring kan kompensere for dette, og det tror jeg nok gjelder for mange stillinger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå