Gå til innhold

Hvor mye jobb er det med båt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler det liksom er envedtatt sannhet at’det er mye jobb med båt’. Er det det? Hva er jobben?  Er det noen båter det er mindre jobb med? 

Går å drømmer litt om en liten båt, som familien på 4 kan overnatte i. 

Anonymkode: 207cc...340

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du skal ha en trebåt og gjøre alt selv, er det mye jobb når du skal ta båten på land for vinteren, og når den skal på sjøen igjen. Her jeg bor, bruker mange hele påska på vårpussen. Det er jo kjempekoselig for de som liker sånt.

Ellers kan man jo betale seg ut av det. Det finnes firmaer som man kan ringe til, så kommer de og tar båten på land for deg, frakter den til et lager hvor den kan stå lagret innendørs, gir motoren service, reparerer, pusser og stoffer, og om våren kan du bare ringe til dem og bli enige om en dato de skal sette båten på vann igjen. Det er bare et spørsmål om hva du er villig til å betale.

Om sommeren må vi egentlig bare huske å fylle drivstoff, og kanskje spyle litt. Resten betaler vi oss ut av.

Anonymkode: 89c3c...edf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å spørre hos Båtplassen? baatplassen DOTT no

Anonymkode: 43607...242

Skrevet

Jeg har overhørt følgende:

De to lykkeligste dagene i en båteiers liv, er den dagen han kjøper båten, og den dagen han selger den.

• Liker 3
Skrevet
På 29.7.2018 den 1.38, AnonymBruker skrev:

Føler det liksom er envedtatt sannhet at’det er mye jobb med båt’. Er det det? Hva er jobben?  Er det noen båter det er mindre jobb med? 

Går å drømmer litt om en liten båt, som familien på 4 kan overnatte i. 

Anonymkode: 207cc...340

Båten skal tas opp av vannet, pusses og bunnsmøres. Helst hvert eneste år. Deretter skal motor vedlikeholdes i et motorrom som er alt for trangt til å drive med vedlikehold av motor. Så skal båten på vannet igjen. Der bør man jevnlig sjekke tilstanden, både om lensepumper fungerer, om det er strøm på batteriet/batteriene, at fendere er i orden etc. Og sikkert mye jeg har glemt.

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, Zenobia skrev:

Jeg har overhørt følgende:

De to lykkeligste dagene i en båteiers liv, er den dagen han kjøper båten, og den dagen han selger den.

Den har jeg mest tro på👍😁

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, tdm900 skrev:

Den har jeg mest tro på👍😁

Hørt det samme om Opel eiere 😂

Anonymkode: ce150...e87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...