Madeh Skrevet 9. mars 2005 #1 Skrevet 9. mars 2005 Hva syns dere om brudekjoler med litt innslag av farge? F.eks noen røde bånd, eller kanskje litt blåfarget broderi? Noen mener det ikke passer seg, men jeg syns det frisker opp litt. :enig_animasjon:
AvaAdore Skrevet 9. mars 2005 #2 Skrevet 9. mars 2005 jeg synes det frisker opp. jeg var og provde kjoler i gaar, og de var nydelige de med litt farge paa.. synes jeg :-)
Bokalven Skrevet 9. mars 2005 #3 Skrevet 9. mars 2005 Kommer ann på fargen, men synes oftest det er ganske fin. Jeg skal ikke ha hvit brudekjole.
Kristin S Skrevet 9. mars 2005 #5 Skrevet 9. mars 2005 Jeg synes det er kjempe fint! Hadde tenkt å ha det selv og hadde sett meg ut en kjole. Men den måtte jeg ha kjøpt i tilfelle og da droppet jeg det. Men brudekjoler med farge er utorlig fint!
Kjerst Skrevet 9. mars 2005 #6 Skrevet 9. mars 2005 Kjoler som ikke kun er hvite er kjempefint! Synes det er altfor lite av det å finne i butikkene. Jeg skal ikke ha hvit kjole :-)
Gjest Gjesta Skrevet 9. mars 2005 #7 Skrevet 9. mars 2005 Jeg syns det er dritlekkert. Hadde valgt det selv hvis bare ikke gubben hadde vært så motstander
Gjest Brudeberta Skrevet 10. mars 2005 #9 Skrevet 10. mars 2005 Smak og behag, jeg liker det ikke... Uff er det bare meg som er så negativ, vil ikke være det altså! Men kler det deg, så er det jo flott!!!
AvaAdore Skrevet 10. mars 2005 #10 Skrevet 10. mars 2005 he ri nederland er det forresten veeeeeeeeeeeldig HOT med fargede brudekjoler... Mest i retning av gullfargede.. i alle nyanser.. og roede...
TeddyToria Skrevet 10. mars 2005 #11 Skrevet 10. mars 2005 Det kan være veldig pent, og veldig stygt! Avhengig av sammensetning, og hvilke farger! Men ordentlig rødt for eksempel, som bånd rundt midje, eller langs slepet, kan jo være rååålekkert!!!
Tosca Skrevet 10. mars 2005 #12 Skrevet 10. mars 2005 Jeg liker best hvite brudekjoler uten annen farge. Smaken er som baken........
Gjest lillelou Skrevet 10. mars 2005 #14 Skrevet 10. mars 2005 Det kan være veldig pent' date=' og veldig stygt! Avhengig av sammensetning, og hvilke farger! Men ordentlig rødt for eksempel, som bånd rundt midje, eller langs slepet, kan jo være rååålekkert!!![/quote'] Enig med deg, TeddyToria! Knall rødt er finere enn burgunder/vinrødt. :-)
Minerva Grey Skrevet 10. mars 2005 #15 Skrevet 10. mars 2005 Farge er fint! Hadde store planer om å bruke bryllup som unnskyldning for å få sydd drømmekjolen i rød fløyel - Elisabetansk ballkjole med korsettliv, houpelande og bumrolls og splittet overskjørt og... og... Men så kom jo forloveden og søster'n og maste om 'hviiiit kjole', da. Og så, da jeg hadde funnet hvit kjole, begynte min kjære å pipe om temabryllup og farget kjole... Men den gang ei! Nå er det For Sent! Så det så - og kjolen er nydelig! Kanskje jeg kan dukke opp på laiv som alvedronning en gang...
fant Skrevet 13. mars 2005 #16 Skrevet 13. mars 2005 Kjoler med litt farget broderi kan være nydelig fint men synes ikke det skal være mye, da blir det for voldsomt. Kunsten er å finne en med passe mye broderi og i en farge som passer deg.
Minerva Grey Skrevet 13. mars 2005 #17 Skrevet 13. mars 2005 Apropo "passer seg" - husk at brudekjolen kun har vært hvit siden slutten av 1800-tallet! Før det var brudekjolen oftest svart - da hadde man penkjole for resten av livet, som ble brukt til kirkegang, dåp, bryllup og begravelse - man la til en liten kniplingskrave eller et svart sjal alt ettersom. Etter det har alle farger vært brukt, unntatt grønt. Grunnen til at grønt ikke har vært brukt er litt uklar - de to forklaringene jeg har støtt på er "grønt er gatepikenes farge" (mao de prostituerte), og "dersom du bærer grønt kommer alvene og tar mannen din". Forklaring nr. to lukter litt "Mamma, hvorfor kan man ikke bære grønt?" "Fordi det er ga... Fordi da kommer alvene og tar mannen din, gullungen min..." Uansett er det ikke galt med farget brudekjole - spesielt ettersom hvit brudekjole i utgangspunktet er et tegn på jomfruelighet, og jeg vet ikke hvordan det er med dere, men jeg får nok nøye meg med 'hussywhite'...
Gjest Anki Skrevet 16. mars 2005 #18 Skrevet 16. mars 2005 Jeg synes det er kjempefint med farge! Blir litt mer spesielt, og ikke minst en kjole man vil huske etterpå!
Gjest Hel Skrevet 16. mars 2005 #19 Skrevet 16. mars 2005 Synes det kan være kjempeflott! :-) Kjolen jeg har valgt ut er hvit og rød, elsker den. http://album.kvinneguiden.no/showphoto.php...&cat=500&page=1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå