Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som jobber mens dere studerer hvor mye og ofte jobber dere? 

Hva jobber dere med?

klarer dere å kombinere det med skolen? 

Lønn? 

Anonymkode: 00244...845

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg studerte og fikk faste vakter var det en full dag i uken, en formiddag (4 timer), en ettermiddag (4 eller 5 timer), og annenhver lørdag.

Syntes det var deilig å komme seg ut av studieboble en stund.

Lønnen var helt grei for en butikkjobb, det en ti år siden nå så tallene er blitt irrelevante.

Gjest AvocadoMelon
Skrevet

Jobber 2 fulle dager i uken i 40% stilling i matbutikk. Det kan til tider være tøft. Da jeg er på skolen på dagtid og rett på jobb til kl 23 og opp igjen tidlig. Dette er uken jeg ikke jobber helg. Tøft mens det står i men så er det bare 2 dager annen hver uke.  Hvis det er mye som skjer på skolen er det altid noen som vil ta vakta mi. Når det kommer til lønn passer jeg på å ikke gå over inntektsgrensa til lånekassa. 

AnonymBruker
Skrevet

Jobbet deltid i bofellesskap. Hadde vikariat på 15% stilling som utgjorde fre-søn en fast helg i måneden. I tillegg tok jeg rundt 2-4 ekstravakter i uken på kveld og natt. Hadde bare forelsninger 3 ganger i uken. 2 av dagene kunne jeg kombinere med å reise rett på kveldsvakt, og alle kunne kombineres med nattevakt. Reiste ofte rett fra nattevakt til forelesning om morgenen, så sov jeg noen timer etterpå. Da fikk jeg skrevet alle oppgaver i de stille timene om natten, og ha fritid når ettermiddagen kom igjen. 

Tjente bare 155kr i timen, men får jo kvelds-, nattes- og helgetillegg. Var de jeg tjente på. Da ble det ca 3500 kr/mndetter skatt for den ene faste helgen, og rundt 11000kr/mnd etter skatt ekstra for de supplerende vaktene. Noen måneder holdt jeg meg til 2-3 ekstra vakter, og andre jobbet jeg 70+% stilling.

Anonymkode: ba969...78c

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som jobber mens dere studerer hvor mye og ofte jobber dere? 

Hva jobber dere med?

klarer dere å kombinere det med skolen? 

Lønn? 

De fleste har jo såklart jobb. 

Jobber 3 dager i uken.

I helsesektoren

tariff - over gjennomsnittet som ufaglært (helsesektoren betaler best og har mest i tillegg osv)

Ja såklart.

Nok til å ikke trenge studielån, og betale leie, mat og ferier.

Anonymkode: 4dee3...ded

• 2 uker senere...
Skrevet
På 29.7.2018 den 1.25, AnonymBruker skrev:

De fleste har jo såklart jobb. 

Jobber 3 dager i uken.

I helsesektoren

tariff - over gjennomsnittet som ufaglært (helsesektoren betaler best og har mest i tillegg osv)

Ja såklart.

Nok til å ikke trenge studielån, og betale leie, mat og ferier.

Anonymkode: 4dee3...ded

det er ingen selvfølge å bare få seg en jobb

• Liker 3
Skrevet

Har studert av og på i flere år og har alltid jobbet i butikk, vanligvis møbel og interiør butikker med åpningstid fra kl 9/10-21. Denne gangen blir det nok en butikkjobb i ny by, vil anta det blir 1-2 dager pr uke, eller mer. Kan bare jobbe kvelder siden skole er på dagtid, ellers jobber jeg ofte hver helg. Er nødt til å jobbe for jeg får ikke mer studielån, og jeg er rimelig vant til å alltid ha en jobb. Det går fint å kombinere det med skole. Lønnen min er kanskje ikke så relevant siden jeg har høyeste lønnstrinn pga lang erfaring i butikk, samt at jeg er over 30. Kan sjekke tarifflønnen til butikk her (men ikke alle butikker har tarifflønn): http://butikksjef.com/wordpress/?page_id=742

Anonymkode: 3f45a...5d5

Skrevet

Det er fullt mulig å ha deltidsjobb ved siden av studiene. Jeg jobbet som ringevikar i barnehage i studietiden. Fungerte fint, bestemte selv når jeg ønsket å jobbe. Lønna er ganske dårlig i barnehage da, om man ønsker bedre lønn kan man nok se seg etter andre deltidsjobber.

Anonymkode: 0d10c...3ef

Skrevet

Jobber 70%

Jobber som kontormedarbeider (kveldstid og helg)

Vil si det ja. Er på mitt siste år i Bacheloren og har for det meste A (Men det er 2 fag jeg har C, begge måtte jeg konte da jeg strøk første gangene. Dette var i det første året og begge disse fagene er under måtte og økonomi...)

Utbetalt ca. 20.000-23.000 avhengig av hvor mye jeg jobber. Har ikke lån i Lånekassen.

Anonymkode: 50f65...9a2

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jobber 70%

Jobber som kontormedarbeider (kveldstid og helg)

Vil si det ja. Er på mitt siste år i Bacheloren og har for det meste A (Men det er 2 fag jeg har C, begge måtte jeg konte da jeg strøk første gangene. Dette var i det første året og begge disse fagene er under matte og økonomi...)

Utbetalt ca. 20.000-23.000 avhengig av hvor mye jeg jobber. Har ikke lån i Lånekassen.

Skrevet

Jeg jobber selvstendig hjemmefra som forummoderator og jeg streamer på Twitch.

Vanskelig å si prosent da det varierer hvor mye jeg jobber, men vanligvis 2-6 timer per dag. Tjener mellom 4 og 7000 i måneden. Ræva timelønn med andre ord, men det er moro arbeid jeg kan gjøre hjemmefra, og jeg styrer timene selv, så det lar seg lett kombinere med studier. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg forsøker å gjøre noen utregninger her. Er en realistisk timelønn (snitt, inkl. UB-tillegg og whatnot) ca 170,- timen for en 30 år gammel student uten særlig erfaring? (Jeg har vært syk).

Hvordan er det å få seg jobb i butikk i Oslo? Jeg hører rykter om stillinger på Kiwi med 1000 søknader😂

Hvor mye er det vanlig for en student som jobber to dager i uken å betale i skatt?

Anonymkode: b89d8...4c1

Skrevet

Jeg jobber omtrent 20 % i en resepsjonsstilling og det blir omtrent 5000 i måneden. Det har gått fint å kombinere med studiene, selv om jeg jobber på dagtid.

Anonymkode: c15d0...7eb

• Liker 1
Skrevet

Hvilke kvalifikasjoner måtte du ha for resepsjoniststilling?

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke kvalifikasjoner måtte du ha for resepsjoniststilling?

De krevde at jeg studerte en viss studieretning, og jeg fikk jobben rett før jeg begynte på andreåret.

Anonymkode: c15d0...7eb

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber på sykehus som helsefaglig student uten ansiennitet. Jeg har dårlig grunnlønn, rundt 150 kr. Jeg jobber som regel i helger da, så får helgetillegg og eventuelt kveldstillegg/nattillegg. Helt OK lønn, men jeg ville ha jobbet et annet sted hvis det ikke var for at jeg måtte ha hatt erfaringen. 

Anonymkode: 13c7d...446

• Liker 1
Skrevet

Jobber fulltid ved siden av studiet. Er et nettbasert studie med to samlinger i semesteret, så det har gått fint til nå. Har en variert arbeidsdag der jeg ofte har mulighet til å høre forelesninger på jobb. 

Anonymkode: dd008...18a

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobbet ikke under mesteparten av studiene, og levde på studielån, men fikk jobb i løpet av siste tre mnd av Mastergraden. Tjener rundt 40 - 50 000 i mnd, og tenker å fortsette å jobbe med det etter studiene (det er svært relevant for graden min) i tillegg til litt annen jobb og deltidsstudier.

Anonymkode: e3e6f...d73

Skrevet

Jobber deltid i en butikk på kjøpesenter, to-tre vakter i uken. Lav lønn, cirka 160 kr/t + tillegg, men helt OK ved siden av studielånet. Med vakter til faste tider, og mest kveld og helg, er det lett å gjøre det ved siden av studiene. Jobben er ikke relevant til studiet, men på en måte er det litt deilig at ikke alt dreier seg om studier 24/7.

Anonymkode: 3d6fc...e7f

Skrevet
På 13.8.2018 den 10.37, AnonymBruker skrev:

Jeg forsøker å gjøre noen utregninger her. Er en realistisk timelønn (snitt, inkl. UB-tillegg og whatnot) ca 170,- timen for en 30 år gammel student uten særlig erfaring? (Jeg har vært syk).

Hvordan er det å få seg jobb i butikk i Oslo? Jeg hører rykter om stillinger på Kiwi med 1000 søknader😂

Hvor mye er det vanlig for en student som jobber to dager i uken å betale i skatt?

Det kommer an på vurderingen i den butikken du begynner på. Har du null erfaring begynner ansatte (fra 25år) fra 160kr i timen, så får du UB utenom (lønnstrinn 3). Andre butikker kan igjen være villig til å gi deg et høyere lønnstrinn siden du er over 30, så det er individuelt. 

Jeg vet det er generelt vanskeligere å få butikkjobb nå når du har 0 butikkerfaring fra før. Det beste er å spørre personlig om de trenger folk enn å søke på ledige stillinger siden disse genererer fryktelig mange søkere som gir flere konkurrenter. 

Skatten kan du lett beregne på altinn.no sånn ca ved å regne ut lønnen du får pr måned til pr år. Det beste er å velge prosentvis skattetrekk om du jobber "ustabilt". 

Anonymkode: 3f45a...5d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...