AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #1 Skrevet 28. juli 2018 Jeg prøver å ignorere blikk og kommentarer, og jeg er sikker på at selv når det ikke skjer i diverse køer så klarer jeg likevel ikke å la være å kjenne på følelsen når vi går forbi fordi jeg har aldri opplevd en dagstur hvor det ikke har skjedd i det hele tatt. En føler seg så liten, men jeg gjør det for mitt barn. Jeg synes det er fryktelig synd at folk er så lite opplyst om hvorfor enkelte slipper å stå i kø og gjerne får to turer i samme slengen. Jeg kunne gitt en arm for å stått i kø sammen med andre og utålmodige barn som fungerer normalt i en vanlig hverdag. De gangene vi drar ut for å ha det fint sammen er ett forsøk på å være som andre og oppleve som andre. Og det tærer på pågangsmotet når man mest har lyst til å være usynlig, men heller får kommentarer slengt etter seg av voksne. Jeg kan forstå barn, men at i dag er det tydeligvis greit å utrykke sin misnøye uten skam enn tidligere. Og selv om man i dag er mer opplyst om forskjellige utfordringer merker jeg likevel at vi opplever flere kommentarer oftere nå enn det vi gjorde for 5 år siden da vi for første gang kunne få tilrettelegging. Og jeg blir fryktelig såret fordi barnet mitt har også ører! Så hver så snill å tenkt. Ingen ønsker å ha denne fordelen om en kunne valgt hvilken situasjon man var i. Anonymkode: df7e6...c3f 10 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 Populært innlegg #3 Skrevet 28. juli 2018 Hvorfor sniker dere, da? Anonymkode: a90b0...8a7 71
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #5 Skrevet 28. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg prøver å ignorere blikk og kommentarer, og jeg er sikker på at selv når det ikke skjer i diverse køer så klarer jeg likevel ikke å la være å kjenne på følelsen når vi går forbi fordi jeg har aldri opplevd en dagstur hvor det ikke har skjedd i det hele tatt. En føler seg så liten, men jeg gjør det for mitt barn. Jeg synes det er fryktelig synd at folk er så lite opplyst om hvorfor enkelte slipper å stå i kø og gjerne får to turer i samme slengen. Jeg kunne gitt en arm for å stått i kø sammen med andre og utålmodige barn som fungerer normalt i en vanlig hverdag. De gangene vi drar ut for å ha det fint sammen er ett forsøk på å være som andre og oppleve som andre. Og det tærer på pågangsmotet når man mest har lyst til å være usynlig, men heller får kommentarer slengt etter seg av voksne. Jeg kan forstå barn, men at i dag er det tydeligvis greit å utrykke sin misnøye uten skam enn tidligere. Og selv om man i dag er mer opplyst om forskjellige utfordringer merker jeg likevel at vi opplever flere kommentarer oftere nå enn det vi gjorde for 5 år siden da vi for første gang kunne få tilrettelegging. Og jeg blir fryktelig såret fordi barnet mitt har også ører! Så hver så snill å tenkt. Ingen ønsker å ha denne fordelen om en kunne valgt hvilken situasjon man var i. Anonymkode: df7e6...c3f Da får du stå i køen i stede da vet du. Anonymkode: fabe9...c28 47 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 Populært innlegg #6 Skrevet 28. juli 2018 Du vet at det finnes ordninger for de barna med spesielle behov i fornøyelsesparkene? Da slipper dere å snike. Anonymkode: 9c3c1...11a 50
Populært innlegg GammelKaktus Skrevet 28. juli 2018 Populært innlegg #7 Skrevet 28. juli 2018 Jeg har ingenting i mot at en mor går foran i køen med barnet sitt fordi barnet sliter med et eller annet som gjør at dere har fått dette ledsagerbeviset som gir dere lov til å "snike" i køen. Det jeg reagerer på er når noen velger å ta med seg store grupper som og får snike siden de er i følge med de som har dette ledsagerbeviset. Blir faktisk utrolig provosert når vi er i parker og grupper på 13 personer får gå foran på grunn av 1 person. 85 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #8 Skrevet 28. juli 2018 Jeg kommenterer høylytt når jeg ser folk snike. Vil du ikke ha komnentarer - drit i å snik davel Anonymkode: 6e537...fed 46
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #9 Skrevet 28. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor sniker dere, da? Anonymkode: a90b0...8a7 Vi sniker ikke i utgangspunktet, men i følge andre gjør vi det. I Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du vet at det finnes ordninger for de barna med spesielle behov i fornøyelsesparkene? Da slipper dere å snike. Anonymkode: 9c3c1...11a Ja, er derfor vi får komme forbi og gjerne ta to turer, men folk blir likevel provoserte fordi vi ikke har skilt på ryggen med begrunnelse Anonymkode: df7e6...c3f 8 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #10 Skrevet 28. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg kommenterer høylytt når jeg ser folk snike. Vil du ikke ha komnentarer - drit i å snik davel Anonymkode: 6e537...fed Da får du ta dette opp med parken. Hvorfor de tillatter at barn med speiselle behov blir forskjellsbehandlet Anonymkode: df7e6...c3f 12
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #11 Skrevet 28. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da får du ta dette opp med parken. Hvorfor de tillatter at barn med speiselle behov blir forskjellsbehandlet Anonymkode: df7e6...c3f Da er det ikke sniking vettu Anonymkode: 6e537...fed 20
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #12 Skrevet 28. juli 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor sniker dere, da? Anonymkode: a90b0...8a7 Fordi vi benytter oss av ordningen som gir barnet tillatelse å slippe kø Anonymkode: df7e6...c3f 8
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #13 Skrevet 28. juli 2018 Så rart, jeg har aldri opplevd blikk og kommentarer. Vært mye på tusenfryd med lillebroren min som får sånn bånd. Det var litt ubehagelig de første gangene, men etter hvert som jeg opplevde at ingen reagerte på det, så gikk det veldig greit. Anonymkode: 7590c...201 13
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #14 Skrevet 28. juli 2018 På Tusenfryd har jo alle som kan gå forbi køen et spesielt bånd rundt håndleddet som ikke de andre har, så da er det jo lett å skjønne at dere ikke sniker? Anonymkode: 4a3a9...3fd 31
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #15 Skrevet 28. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da er det ikke sniking vettu Anonymkode: 6e537...fed Nei, men det stopper ikke holdningen til andre som står i kø. For de ser ett vanlig barn gå forbi. Og som jeg sier så er det synd at folk er så lite opplyste at de ser på det som sniking Anonymkode: df7e6...c3f 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 Populært innlegg #16 Skrevet 28. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, men det stopper ikke holdningen til andre som står i kø. For de ser ett vanlig barn gå forbi. Og som jeg sier så er det synd at folk er så lite opplyste at de ser på det som sniking Anonymkode: df7e6...c3f Så lite opplyste? Hvor skulle man bli opplyst om dette? Anonymkode: a90b0...8a7 50
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #17 Skrevet 28. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: På Tusenfryd har jo alle som kan gå forbi køen et spesielt bånd rundt håndleddet som ikke de andre har, så da er det jo lett å skjønne at dere ikke sniker? Anonymkode: 4a3a9...3fd De finner det nok ut etterpå. En far sto å ropte til en ansatt om de ga slike bånd til hvem som helst. Tydeligvis vanskelig for han å forstå at man kan ikke se alt Anonymkode: df7e6...c3f 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #18 Skrevet 28. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så lite opplyste? Hvor skulle man bli opplyst om dette? Anonymkode: a90b0...8a7 Når folk får en annen behandling enn vanlig så er det vanligvis en grunn for det. Om man er gammel eller ung. Om man er her eller der. Anonymkode: df7e6...c3f 7
Blueblizz Skrevet 28. juli 2018 #19 Skrevet 28. juli 2018 Å snike i køen er ikke riktig begrep i denne settingen. Dere har faktisk rett til å slippe kø pga ekstraordinære behov. 35 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #20 Skrevet 28. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så lite opplyste? Hvor skulle man bli opplyst om dette? Anonymkode: a90b0...8a7 Enig, dette har jeg aldri hørt noe om før denne tråden her. Synes ikke TS skal være så utrolig bastant her, klart det er irriterende hvis det ser ut til at folk sniker, og man ikke kjenner til ordningen. Anonymkode: e2243...290 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå