AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #1 Skrevet 28. juli 2018 Abonnementet til kjæresten min har stått i faren sitt navn i mange år. Kjæresten min må ha tilgang på 4G en måned i strekk fordi han jobber på båt, og når de er i land er wi-fi-signalet på båten så dårlig at det ikke går an å bruke. Han pleier å gå tom i midten/slutten av måneden, men får ikke fylt på fordi abonnementet står i farens navn. Han har spurt faren om han kan kjøpe noen gigabytes ekstra, men det nekter han fordi han mener at han har nok. Da sier kjæresten min at han vil få overført abonnementet i sitt eget navn, men det er uaktuelt for faren fordi de da mister en del familiebonus. For å gjøre det klart, så betaler kjæresten min selvsagt for abonnementet selv. Kjæresten min er 22. Både jeg og kjæresten mener at dette er helt hinsides urimelig, men faren hans står på sitt, selv om han aldri har kommet med noen god grunn for det. Går det an å kontakte Telenor og be de om å stryke kjæresten min fra familieabonnementet uten farens samtykke? Anonymkode: 14aae...7b0 2
havfruen91 Skrevet 28. juli 2018 #2 Skrevet 28. juli 2018 Så lenge han ikkje han bindingstid kan han berre bytte, dette ordner dem som setter opp nytt abonnement til han(Telenor, telia eller annet selskap)
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #3 Skrevet 28. juli 2018 Er jo bare å åpne eget abonoment det. Trenger ikke tilatelse for det. Anonymkode: e5eaf...787 14
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #4 Skrevet 28. juli 2018 1 minutt siden, Helena! skrev: Så lenge han ikkje han bindingstid kan han berre bytte, dette ordner dem som setter opp nytt abonnement til han(Telenor, telia eller annet selskap) Han kan ikke bare flytte eller endre når far er eier av abonnementet. Han kan opprette nytt abonnement, i eget navn, med nytt telefonnummer Anonymkode: be53e...1c2 9
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #5 Skrevet 28. juli 2018 Det er jo bare å fortelle far at fra nå av bytter han abonnement, altså skaffer seg sitt eget. Så lenge det abonnementet han bruker nå ikke står i hans navn og far går beskjed om at han begynner å bruke ett nytt, så er det ikke noe problem. Da må far hans si opp abonnementet eller betale videre selv. Anonymkode: df7eb...09d 7
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #6 Skrevet 28. juli 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Abonnementet til kjæresten min har stått i faren sitt navn i mange år. Kjæresten min må ha tilgang på 4G en måned i strekk fordi han jobber på båt, og når de er i land er wi-fi-signalet på båten så dårlig at det ikke går an å bruke. Han pleier å gå tom i midten/slutten av måneden, men får ikke fylt på fordi abonnementet står i farens navn. Han har spurt faren om han kan kjøpe noen gigabytes ekstra, men det nekter han fordi han mener at han har nok. Da sier kjæresten min at han vil få overført abonnementet i sitt eget navn, men det er uaktuelt for faren fordi de da mister en del familiebonus. For å gjøre det klart, så betaler kjæresten min selvsagt for abonnementet selv. Kjæresten min er 22. Både jeg og kjæresten mener at dette er helt hinsides urimelig, men faren hans står på sitt, selv om han aldri har kommet med noen god grunn for det. Går det an å kontakte Telenor og be de om å stryke kjæresten min fra familieabonnementet uten farens samtykke? Anonymkode: 14aae...7b0 Er kjæresten din umyndiggjort eller hjelpeløs? Han kan ta nummeret sitt med seg inn til en hvilken som helst mobilabn. Selger og gi beskjed om at han skal ha et eget abn. På nummeret, eller tegne et nytt abn og få et nytt nummer på telefonen sin, hvis han vil. Velger han det siste kan faren sitte med nummeret og fortsette å være vanskelig overfor en voksen sønn. Dette er barnslig og tafatt fra både far og sønn. Anonymkode: d4ed5...7e7 13
havfruen91 Skrevet 28. juli 2018 #7 Skrevet 28. juli 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han kan ikke bare flytte eller endre når far er eier av abonnementet. Han kan opprette nytt abonnement, i eget navn, med nytt telefonnummer Anonymkode: be53e...1c2 Jo det kan han! Han flytter sitt nummer akkurat sånn han vil.. får å få familie rabbat må det så i flere navn men faren står som fakuraholder.. det er ikkje sånn at faren har flere nummer og mobil, det er berre fakturaen
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #8 Skrevet 28. juli 2018 2 minutter siden, Helena! skrev: Jo det kan han! Han flytter sitt nummer akkurat sånn han vil.. får å få familie rabbat må det så i flere navn men faren står som fakuraholder.. det er ikkje sånn at faren har flere nummer og mobil, det er berre fakturaen Den som står som juridisk eier av nummeret må godkjenne ved å skrive under på at nummeret skal overføres til annen person. Hvis denne 22-åringen ikke får med seg faren på det så må han kjøpe seg nytt ab. med nytt nummer. Anonymkode: 46356...f89 13
havfruen91 Skrevet 28. juli 2018 #9 Skrevet 28. juli 2018 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den som står som juridisk eier av nummeret må godkjenne ved å skrive under på at nummeret skal overføres til annen person. Hvis denne 22-åringen ikke får med seg faren på det så må han kjøpe seg nytt ab. med nytt nummer. Anonymkode: 46356...f89 Om faren står som eiger får han ikkje rabbat! Poenge med familie abonnmanger er samle fleire personer under samme leverandør, hadde faren stått som jurdisk Eier hadde ikkje Telenor godtatt det som ei familie.. nei foreldre må ikkje skrive under når barna tar over abonnmanga sinne, i såfall har nummert tidliger tilhøyrt foreldre og barnet berre tatt det i bruk. Nummert følger personen Endret 28. juli 2018 av Helena! Rettskriving 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #10 Skrevet 28. juli 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er kjæresten din umyndiggjort eller hjelpeløs? Han kan ta nummeret sitt med seg inn til en hvilken som helst mobilabn. Selger og gi beskjed om at han skal ha et eget abn. På nummeret, eller tegne et nytt abn og få et nytt nummer på telefonen sin, hvis han vil. Velger han det siste kan faren sitte med nummeret og fortsette å være vanskelig overfor en voksen sønn. Dette er barnslig og tafatt fra både far og sønn. Anonymkode: d4ed5...7e7 Verken umyndiggjort eller hjelpesløs. Litt tafatt kanskje, men problemstillingen kommer kun opp en gang annenhver måned, er lett for at det går i glemmeboka. Men uansett, han må altså få nytt nummer om han velger å opprette nytt abonnement der han står som fakturaholder? Både mobilen og nummeret står i kjæresten min sitt navn, så burde det ikke være så enkelt at han bare går til nærmeste Telenor-forhandlee og fikser det? Anonymkode: 14aae...7b0
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #11 Skrevet 28. juli 2018 Akkurat nå, Helena! skrev: Om faren står som eiger får han ikkje rabbat! Poenge med familie abonnmanger er samle fleire personer under samme leverandør, han faren stått som jurdisk Eier hadde ikkje Telenor godtatt det som familie.. nei foreldre må ikkje skrive under når barna tar over abonnmanga sinne, i såfall har nummert tidliger tilhøyrt foreldre og barnet berre tatt det i bruk Venninnen min ble med i en sånn familiegruppe med samboeren sin familie og de fikk en faktura samlet hele gjengen. Og så betalte venninnen min og samboeren hennes til den som sto som ansvarlig for hele familieabonnementet. Da venninnen min skulle ha seg ny telefon med nytt abonnement så måtte da den ansvarlige for familien sende inn skjema med underskrift for å løse ut telefonnummeret til venninnen min. Jeg var ikke kredittverdig for noen år siden, så mannen min sto som ansvarlig/juridisk eier på telefonnummeret mitt. Så fikk jeg betalt ut alt jeg skyldte og ble kredittverdig. For å få gjort om juridisk eier på mitt nummer måtte da mannen min skrive under på at det skulle byttes fra han til meg. Anonymkode: 46356...f89 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #12 Skrevet 28. juli 2018 På Telenor sine sider står det at det kun er den som eier abonnementet som kan endre det. Men, eier du selv abonnementet så er det bare å endre på "mine sider" på telenor.no Er du eier av abonnementet, kan du selv bytte bruker på Mine sider. Velg abonnementet ditt og så Endre bruker, nederst på siden under Bruker. Ønsker du å bytte eier på et abonnement kan du kontakte kundeservice på 915 09000 eller sende inn eierskifteskjema. Anonymkode: 46356...f89
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #13 Skrevet 28. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Verken umyndiggjort eller hjelpesløs. Litt tafatt kanskje, men problemstillingen kommer kun opp en gang annenhver måned, er lett for at det går i glemmeboka. Men uansett, han må altså få nytt nummer om han velger å opprette nytt abonnement der han står som fakturaholder? Både mobilen og nummeret står i kjæresten min sitt navn, så burde det ikke være så enkelt at han bare går til nærmeste Telenor-forhandlee og fikser det? Anonymkode: 14aae...7b0 Din side hos telenor.no. Eller skal han kjøpe telefon med binding kan hsn selv velge og overføre nummeret Anonymkode: e5eaf...787
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #14 Skrevet 28. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Din side hos telenor.no. Eller skal han kjøpe telefon med binding kan hsn selv velge og overføre nummeret Anonymkode: e5eaf...787 Ikke uten godkjennelse fra faren som står som juridisk eier. Hvis dere ikke får faren med på laget så kan han opprette nytt abonnement med nytt telefonnummer selv, men skal han ha med nr så må faren si Ok. Anonymkode: 2727b...fe5 4
#frøken Skrevet 28. juli 2018 #15 Skrevet 28. juli 2018 Hvilket abonnement er det snakk om? Jeg har jobbtelefon som har begrenset databruk. Jeg har kjøpt meg trådløs/mobil wifi av samme operatør (telia) som faktureres direkte til meg utenfor jobb-abonnementet. Lett som en plett!!
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #16 Skrevet 28. juli 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Din side hos telenor.no. Eller skal han kjøpe telefon med binding kan hsn selv velge og overføre nummeret Anonymkode: e5eaf...787 Nei. Han kan ikke velge å overføre nummeret sitt hvis faren står som eier av nummeret. Anonymkode: 46356...f89 1
Brimi Skrevet 28. juli 2018 #17 Skrevet 28. juli 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke uten godkjennelse fra faren som står som juridisk eier. Hvis dere ikke får faren med på laget så kan han opprette nytt abonnement med nytt telefonnummer selv, men skal han ha med nr så må faren si Ok. Anonymkode: 2727b...fe5 Faren er ikke juridisk eier, så samboeren til TS kan bytte abonnement så mye han vil
SPOCA Skrevet 28. juli 2018 #18 Skrevet 28. juli 2018 25 minutter siden, Brimi skrev: Faren er ikke juridisk eier, så samboeren til TS kan bytte abonnement så mye han vil Nei. Hvis abonnementet står i faren sitt navn, betyr det at far er juridisk eier, og sønn bruker av abonnmentet. Sønnen får da ikke gjort noe med abonnementet så lenge far er juridisk eier. Viktig å skille mellom juridisk eier og bruker. Så lenge far er juridisk eier av nummer og abonnementet, og han nekter å overføre nummeret til sin sønn, må sønnen pent ordne nytt nummer. Opplevde dette flere ganger da jeg selv jobbet i telefonselskap. Ønskes eierskifte må dette godkjennes av juridisk eier. 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #19 Skrevet 28. juli 2018 Er det ikke mulig å kjøpe ekstra datapakker via SMS/i app/min side hos Telenor? Pga at jeg ikke er kredittverdig for tiden står mobilabonnementet på faren min, men jeg har full tilgang til "Min Side" på nettsiden til leverandøren, tilgang i app og kan også kjøpe data via SMS ved behov. Dette er hos Telia. Anonymkode: b7bed...891 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #20 Skrevet 28. juli 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke mulig å kjøpe ekstra datapakker via SMS/i app/min side hos Telenor? Pga at jeg ikke er kredittverdig for tiden står mobilabonnementet på faren min, men jeg har full tilgang til "Min Side" på nettsiden til leverandøren, tilgang i app og kan også kjøpe data via SMS ved behov. Dette er hos Telia. Anonymkode: b7bed...891 Jeg har Telenor og gjør det slik i hvert fall. Bruker oftest SMS fordi de uansett sender en SMS med et kodeord jeg kan bruke for å få x GB ekstra, hver gang jeg nærmer meg grensen. Får ikke samboeren din dette, TS? Anonymkode: 4b80f...4cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå