AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #1 Skrevet 28. juli 2018 Hvordan er datingkulturen i disse landene? Er de veldig like? Er det vanlig at mannen er voldelig mot dama og at det er ganske gammeldags der? Anonymkode: 609e8...980 1
Morganaut Skrevet 28. juli 2018 #2 Skrevet 28. juli 2018 Svært mange unge menn i disse landene bor hjemme hos mor pga. arbeidsløshet og generell kultur. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #3 Skrevet 30. juli 2018 På 28.7.2018 den 22.48, Morganaut skrev: Svært mange unge menn i disse landene bor hjemme hos mor pga. arbeidsløshet og generell kultur. Hvorfor fokuserer dere alltid på at de bor hos mor? Hvis det er vanlig der hva er problemet ? Det er da bare fint så lenge det er plass. I motsetning til i Norge her folk tar opp masse unødvendig plass "fordi man må flytte hjemmefra når man er så gammel pga andre synes det ser teit ut ellers". Er ikke feil nødvendigvis slik vi har det i Norge heller. men nå var det datingkulturen jeg lurte på. Anonymkode: 609e8...980 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #4 Skrevet 1. august 2018 En tidligere venninne har vært gift med en italiener. vet ikke hvordan datingkulturen er, men italienere har en helt annen måte å kommunisere på. "kjefing" er helt vanlig, og komplimenter gir de til alle, så det betyr lite. Og som noen over her er inne på så har de et helt annet syn på familie enn vi har her i Norge. Familien betyr alt. Gifter du deg med en mann derfra får du virkelig hele familien med på kjøpet. Mor/bestemor er sjefen, og det er virkelig ikke lett for selvstendige norske jenter å tilpasse seg familiehirakiet der. Tror ikke de er mer voldelige, men de kan fremstå som "hissige" og tempramentsfulle for oss. Det er kulturen. Anonymkode: 9dc2c...e12 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #5 Skrevet 1. august 2018 On 7/28/2018 at 10:46 PM, AnonymBruker said: Spanske og italienske menn Spanske og italienske menn er mere utagerende, sjalu, høylydte, og kan virke mere voldsom. Vet ikke om det er mere vold eller mishandling der enn ellers, men jeg hadde ikke blitt overrasket. Det er en mye lavere terskel for å ta tak i barn for å irrettesette, så jeg sitter med inntrykk av at det er mere "hands on" enn i Norge. Men tror nok at sjalusi og kontrollbehov er større problem enn mishandling/vold. Anonymkode: cab85...6b0
Gjest Overrasket Skrevet 1. august 2018 #6 Skrevet 1. august 2018 Jeg må le av denne tråden. Dagens unge italienere er annerledes enn stereotypen og annerledes enn generasjonen før. Folk på min alder og yngre er moderne, mer fremtidsrettet, og ser på samtidige kvinner annerledes enn den tradisjonelle stereotypen. Det er ikke sånn at de flyr rundt å denger løs på damene bare fordi de er italienske liksom. Det er heller ikke slik at de skriker og kjefter og klorer og slår. Dette tilhører dårlig Hollywood-generalisering. Jeg tror det faktisk er mye enklere å være en italiensk kvinne i et etablert parforhold enn det mange tror. Kvinnen har både tradisjonelt og nå mye makt og autonomi og har en naturlig respekt innad i hver familie. Jeg vil faktisk si at på generelt grunnlag respekterer italienske menn kvinnene i familien sin mye, mye mer enn norske menn respekterer kvinner innad i sine familier. Men kurtiseringen er annerledes i Italia enn i Norge fordi italienske kvinner er litt annerledes. Det er ikke så himla mye tilfeldig sex kl. 3 om morgenen etter en tur på byen. Skal man nå noen vei må man, både menn og kvinner, være en mer sosialt begavet person, fordi man kan ikke fikse all sjenertheten med alkohol, slik som vi gjør i Norge. Men nei, de flyr ikke gatelangs og kjefter og smeller og slår hverandre.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #7 Skrevet 1. august 2018 Jeg vet ikke noe om datingkulturen, men mennesker i Nord-Italia og Sør-Italia er temmelig forskjellige kulturelt. Så det vil ikke forbause meg om datingkulturen også er det. Anonymkode: 25888...2bb 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #8 Skrevet 1. august 2018 Jeg har vært samboer med en spanjol i 4 år, vi bodde i Spania. Han var akkurat som alle andre menn, ikke noe forskjell fra å bo sammen med f.eks en nordmann. Har ikke noe vondt å si om han, vi vokste rett og slett bare fra hverandre. Anonymkode: 17688...040 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #9 Skrevet 1. august 2018 Jeg vet ikke noe om Italia, men har bodd noen år i Spania og er gift med en spanjol selv. Først: det er mye om partnervold/drap på nyhetene der. I de aller fleste tilfeller er det utført av innvandrere fra Sør-Amerika. De spanjolene jeg kjenner er like likestilt som nordmenn. Begge kjønn lager mat, tar husarbeid, passer barn. Både de yngre og foreldregenerasjonen (som gjerne er 50-60 år). Ikke unormalt mye sjekking på byen, og sjekking på andre arenaer forekom omtrent ikke. ONS og korte forhold er også rimelig normalt, og jeg følte ikke at jenter som hadde mye ONS ble hengt ut som billige på samme måte som her på den norske landsbygda. Det er mye arbeidsledighet, mange unge som bor hjemme til de er 40, mange som aldri får råd til å stifte familie. Mye lave lønninger sammenlignet med huspriser og tilogmed strøm/bensin/klær. Men det er ikke noe problem med mindre du har tenkt til å bo der selv. Anonymkode: 6a838...01a 1
Lolo:) Skrevet 3. august 2018 #10 Skrevet 3. august 2018 I Italia er det hvertfall sånn at mennene bor lenger hjemme hos familien enn jentene fordi mennene har et større press. Det er mennene som skal kjøpe hus slik at han kan flytte inn med sin kjære og få en familie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå