Gå til innhold

Passer jeg bedre inn i den muslimske verden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller et sted der kulturen er litt mer gammeldags? Nå legger ikke jeg meg oppi hvordan andre skal leve, men jeg handler for meg selv. Jeg mener at man skal være jomfru til man er gift evt. I et forhold hvor man kjenner partner godt. Jeg kunne absolutt aldri hatt ons. 

Jeg drikker ikke alkohol, da jeg ser på det som gift. Har venner som drikker, men jeg klarer ikke å unngå å tenke på at de sitter der og forgifter seg. 

Jeg spiser ikke svin.

Jeg gjør ikke så veldig mye ut av meg som kvinne. 

Anonymkode: 51e93...3c6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når det kommer til slike ting, er det helt klart lettere fordi det ikke er samfunnsakseptert der.., så det er jo lettere for deg siden det er mindre sjans for at du kommer i en slik situasjon.

I noen muslimske land drikker de også alkohol (pga kultur). I noen muslimske land er de veldig vestlige av seg..Samtidig så varierer jo alt fra land til land, noen steder har kulturen mye større innflytelse på samfunnet enn selve religionen. 

Jeg likte Syria godt før det ble krig der.. 

Anonymkode: 0a2ab...748

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør ikke så veldig mye ut av meg som kvinne. 

Uffameg! Hvorfor ikke? Du er like mye verdt som alle andre?

Hvorfor spiser du ikke svin egentlig? smaken?

AnonymBruker
Skrevet

Lurte jeg også på egentlig.. gjør du ikke mye ut av deg fordi du er kvinne, eller fordi du bare er en person som tar lite plass? Jeg har fått høre at jeg selv er ganske beskjeden og stille, men det er min væremåte..

AnonymBruker
Skrevet

Vil du eies av en mann? Bli giftet bort mot din vilje til din fetter? Angis av moralpolitiet hvis noen ser deg uten heldekkende klær, eller hvis du snakker med en mann? Vil du leve livet ditt etter ei gammel bok full av hatefulle skrifter?

Anonymkode: d71c6...b67

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, PetrovaFire skrev:

Uffameg! Hvorfor ikke? Du er like mye verdt som alle andre?

Hvorfor spiser du ikke svin egentlig? smaken?

Jeg er nok bare sånn. Jeg har aldri likt folk som skal ha mye plass. Er lov å være glad og ha budskap, men jeg ser ikke hvorfor jeg skal gjøre så mye ut av meg egentlig.

smaken ja. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurte jeg også på egentlig.. gjør du ikke mye ut av deg fordi du er kvinne, eller fordi du bare er en person som tar lite plass? Jeg har fått høre at jeg selv er ganske beskjeden og stille, men det er min væremåte..

Det er nok fordi jeg er sånn. 

AnonymBruker
Skrevet

Er vel strengt tatt sånne "regler" innenfor kristendommen også, så... spørsmålet er vel om du tror på Gud eller Allah. Eller ingen av delene? 

Anonymkode: 2a046...769

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil du eies av en mann? Bli giftet bort mot din vilje til din fetter? Angis av moralpolitiet hvis noen ser deg uten heldekkende klær, eller hvis du snakker med en mann? Vil du leve livet ditt etter ei gammel bok full av hatefulle skrifter?

Det er ikke slik i alle muslimske land! Jeg kan eies av en mann og jeg eie han. Dette er vanskelig særlig i vesten, hvor det bare er om å gjøre å ha flest mulig elskelsere fordi det gir status. Jeg vil ikke bli giftet bort, men igjen, dette praktiseres ikke i alle muslimske land. 

En muslim MÅ ikke gå med heldekkede klær. 

Jeg vil kunne snakke med en mann uten å straffes for det, og det kan man i muslimske land også. Men i Norge har jeg opplevd å bli "straffet" for å snakke med menn også, av deres sjalu damer ;) det kan bli et rent helvete i lang tid etterpå dersom det er "feil" damer. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er vel strengt tatt sånne "regler" innenfor kristendommen også, så... spørsmålet er vel om du tror på Gud eller Allah. Eller ingen av delene? 

Anonymkode: 2a046...769

Nei ingenting har bevist at Gud eksisterer. Jeg tror kanskje det er noe, at vi er kommet på jorden fordi vi skal utføre en livsoppgave. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke les for mye Storhaug og co. Det gjør deg blind. Mange flotte muslimer som ikke oppfører seg sånn. Mannen min er muslim og langt fra sånn du beskriver.

Anonymkode: 4d626...6f3

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor være så opptatt av hvor du "passer inn"? 

Hva med å bare være den du er?

Synes du er inne på noe, da du skrev at du føler man har en livsoppgave. Følg din egen vei! :)

Anonymkode: b2f38...faa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...