Mrs. B Skrevet 9. mars 2005 #1 Del Skrevet 9. mars 2005 Skal til kiropraktor for første gang mandag ettermiddag pga veldig harde muskler i rygg og nakke. "Knekkelyder" så fort jeg rører på meg. Har nok en del nerver i klem. Hva gjør en kiropraktor? Er det noen fare for at jeg vil bli uvel av behandlingen? Har et viktig møte hele dagen etterpå så er litt bekymret for det. :-? Hører gjerne fra andre som har vært hos kiropraktor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2005 #2 Del Skrevet 9. mars 2005 Den eneste effekten jeg hadde av å være hos kiropraktor var at jeg ble bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 9. mars 2005 #3 Del Skrevet 9. mars 2005 Har gått til kiropraktor en periode selv, og det var egentlig den eneste behandlingsformen som hjalp meg skikkelig med dårlig rygg. Første gangen ble jeg imidlertid dårligere for en dag eller to, med kramper nedover beina og lignende. Ikke slik at jeg ikke tålte det, men det var ubehagelig. Så ja, det gjorde vondt etter den første gangen, og etter behandling hvis det var gått lang tid siden forrige gang. Selve behandlingen/knekkingen gjorde ikke vondt. Kommer litt an på hva du mener med "uvel", og hvordan smerteterskelen din er, men tipper at møtet vil gå fint likevel. Smertene jeg fikk etter kiropraktorbesøk, var bare barnematen i forhold til hvordan ryggen kunne være i enkelte andre tilfeller, og jeg fikk ikke vondt på nye steder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 9. mars 2005 #4 Del Skrevet 9. mars 2005 Jeg ble ikke uvel i det hele tatt. BAre bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 9. mars 2005 #5 Del Skrevet 9. mars 2005 Jeg har aldri opplevd noe ubehag etter å ha vært hos kiropraktor, snarere tvert i mot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Tiili¤ Skrevet 9. mars 2005 #6 Del Skrevet 9. mars 2005 Jeg fikk en dundrende hodepine, men ryggen var myk og fin igjen, så det var verdt det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2005 #7 Del Skrevet 10. mars 2005 Ved store plager kan du bli det. Jeg lå i 6 uker uten å kunne røre meg pga forskjellige diagnoser. Da jeg kunne kjøres til kiropraktor endelig var jeg enda veldig dårlig. jeg fikk en reaksjon. Begynte å fryse og ble trøttere og trøttere. Sov i 12 timer. neste dag var jeg SYk. Han forklarte at det kunne bli slik. verre til dårligere en er. ved siste beh (hadde 20 stk) da merket jeg ikkenoe spes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elsker kiropraktoren min! Skrevet 10. mars 2005 #8 Del Skrevet 10. mars 2005 Jeg er gift med en kiropraktor, så jeg vet "alt" om kiropraktikk! Bare spør meg! For det første er ikke Kiropraktoren til for å kurere vonde rygger. Han (i mitt tilfelle) retter opp skjevheter i ryggen (veldig enkelt forklart) for at nervesystemet skal fungere bedre! Så egentlig jobber han med nervesystemet, ikke selve ryggen! Han "retter opp" ryggvirvlene som ikke beveger seg som de skal. Så det er synd at de fleste tror at han bare kurerer vonde rygger, og at det er bra for gamlinger. Dette er helt helt helt feil. Ok, over til det du lurer på. Mange blir trøtte, får hodepine og "syke" etter at de har vært hos en kiropraktor. Dette er helt vanlig. Jeg sov i 3 dager non-stop etter at jeg fikk en nakkejustering for mange år siden. Det var kroppen min som sa ifra at nå hadde jeg fått en kraftig justering i nakken og trengte hvile. Derfor ble jeg trøtt og orket ikke noe annet. Så dette er bare naturen som går sin gang. Med andre ord, kroppen leger seg selv og vet best. Blir du trøtt så sov! Det er et tegn fra kroppen din! Kiropraktoren vil først undersøke deg. Han vil kjenne på ryggen din, på alle virvlene. Om han finner en "låsning" som mange kaller det, vil han da rette opp denne. Da bruker han hendene sine, og legger et raskt trykk på ryggen. Det er ikke vondt, men heller "rart". Og så er det hjem og hvile litt. Helst ikke sitte. Bare stå og gå! Om du har et møte etterpå, så får du se det an litt. Husk at vi er like forskjellige inni som utenpå. Så du kan reagere helt annerledes enn alle oss andre! Jeg gleder meg til å høre hvordan det gikk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Annette Skrevet 15. februar 2013 #9 Del Skrevet 15. februar 2013 Har akkurat begynt en behandling etter at jeg fikk prolaps i korsryggen.Det kjennes ut som om det blir verre et par dager før det blir bedre men bevegeligheten har blitt mye bedre og i natt sov jeg faktisk uten å ha store smerter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nimmel Skrevet 15. februar 2013 #10 Del Skrevet 15. februar 2013 I fjor sommer lå jeg i sengen i hele to måneder ute av stand til å gjøre noe nyttig, på grunn av prikking og stikking i kroppen, som skyldtes problemer med rygg. Jeg gikk til en kiropraktor og etter allerede første gangen var det bedre. Nå er jeg nesten erklært frisk, men jeg går til fysioterapeut for å trene opp ryggmusklene og andre muskler som ble svekket i løpet av de to månedene. Jeg vil absolutt si at for meg var det det aller beste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalon Skrevet 15. februar 2013 #11 Del Skrevet 15. februar 2013 Jeg ble ganske dårlig en gang etter å ha vært hos kiropraktor. Jeg har migrene og han skulle da korrigere en av de øverste nakkevirvlene. Ble veldig dårlig etterpå, men det var jo bare fordi han var borti noe som trigget migrenen. Varte bare i noen timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2013 #12 Del Skrevet 15. februar 2013 Jeg ble ekstremt dårlig etter at kiropraktoren knakk i nakken min. En helt sinnsyk hodesmerter, kvalme, svimmelhet 24/7 i over 3 uker etterpå. Men... når radiologene som hadde tydet MR bildene og ikke sett at jeg hadde nakkesleng, prolapser og en haug med slitasjeskader i nakken. Er det nok heller radiologene som har skylden for dette. Kiropraktoren hadde neppe begynt å kjekke rundt på slike skader. Har også fått kiropraktor behandling på andre deler av kroppen. Øverst i ryggen- Det gikk jeg konstant og var svimmel i lengre tid etterpå (antakelig pga. det påvirket nakkeskadene) Nedre del av rygg- Har prolapser der. Merket stråling nedover bena i 3-4 dager. Men etter en 5-6 behandlinger ble ryggen vesentlig bedre. Hofte/bekken- har noen skjevheter der også. Verket veldig i hofte og nedover bena de første 4-5 dagene. Men ikke verre en at det var til å holde ut. Etter 6-7 behandlinger der har jeg minimalt med smerter der. Var riktig ille i alle partier som har blidt behandlet fra før. Synd den erfaringen jeg fikk med nakken, men det vil jeg ikke skylde kiropraktoren for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #13 Del Skrevet 15. februar 2013 Jeg ble ekstremt dårlig etter at kiropraktoren knakk i nakken min. En helt sinnsyk hodesmerter, kvalme, svimmelhet 24/7 i over 3 uker etterpå. Akkurat det fkk jeg også, tror jeg aldri har vært så syk i mitt liv før, visste ikke før jeg leste her at det faktisk var kiropraktoren sitt verk. Anonym poster: 01821590e9a8af98046c10dca35c475b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2013 #14 Del Skrevet 15. februar 2013 Akkurat det fkk jeg også, tror jeg aldri har vært så syk i mitt liv før, visste ikke før jeg leste her at det faktisk var kiropraktoren sitt verk. Anonym poster: 01821590e9a8af98046c10dca35c475b Tok du MR av nakken før behandlingen ? Nakkesmerter SKAL IKKE behandles av kiropraktor (eller andre behandlere) før kiropraktoren vet hva h*n behandler. Ellers kan det være fare for at det kan gå riktig feil I mitt tilfelle holt det ikke, siden radiologene klarte overså mye skader i nakken. Men da jeg fikk tolket de av en som hadde spesialisert seg på nakkeskader, var det ikke mye tvil der. Gikk rundt et halvår etterpå hvor jeg periodevis var så svimmel (og kvalm) at jeg måtte holde meg fast i alt jeg fikk tak i når jeg skulle gå. Var som å være i en liten jolle i høy sjø. Gikk både rundt, sidelengs og opp og ned. Heldigvis ga det seg. Var ikke noe særlig å være skjøsyk så lenge. Store smerter etter behandlingen er en veldig stor indikasjon på at det er noe som ikke er som det skal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå