Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Er førstegangs med termin over helga, men vet ikke helt hva jeg skal se etter. Siden jeg bor så langt fra sykehuset (2 timer med bil hvis ingen trafikk) er jeg litt ekstra på vakt disse dagene rundt termin, kjenner jeg. 

Hvordan var dagen(e) før din fødsel? Noen som vil dele litt erfaringer?

Anonymkode: 70a0b...16f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Desverre helt vanlige... Merket ingenting før riene begynte å komme med noen av mine barn. De to siste kom så for og uventet (våknet om natten av rier) at vi ikke hadde pakket noen bag eller noe. Men alt gikk fint alle tre gangene :)

Skrevet

Lykke til forresten! :)

Gjest Sjokomilkshake
Skrevet

Hadde absolutt ingen tegn på at noe skulle skje før vannet plutselig gikk en morgen😋 Fikk et klokkeslett jeg kunne komme inn, det var 4 timer etter at jeg hadde ringt å sagt at vannet hadde gått, men etter to timer ringte vi og sa vi kom inn. Det tok 8 timer fra vannet gikk til datteren vår var ute, så vi rakk sykehuset i god tid, og jeg er i grunnen veldig glad for at vannet bare gikk helt plutselig.

Masse lykke til!😊

AnonymBruker
Skrevet

Var helt vanlig. Det var påske og jeg var på hyttetur, gikk på ski og koste meg. Barnet ble født 9 dager før termin. Kom hjem fra hytta og fikk rier på kvelden. Rakk så vidt sykehuset før hun kom.

Lykke til med fødsel😊

Anonymkode: 285a5...e62

Skrevet

Følte meg veldig rar og urolig i kroppen. Pleide alltid å sove på dagen men fant ikke roen den dagen, akkurat som kroppen var rastløs eller noe. Gikk også rundt og småfrøs og kroppen kjentes veldig rar ut.

Sent samme kveld startet fødselen. 

Tenkte ikke over der og da at det var et tegn men kroppen var helt klart i endring den dagen . 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Følte meg helt vanlig og trodde jeg skulle gå kjempelenge over tiden. Vannet gikk med et smell, uten forvarsel! Men ville fortsatt hatt god tid om sykehuset lå langt unna, tok ca 20 timer før selve fødselen.

Anonymkode: e1c45...22d

AnonymBruker
Skrevet

Fikk en liten blødning, så begynte riene helt regelmessig rett etterpå. Hadde hatt en del mensmurringer på dagtid, riene begynte på natten. Murringene stoppet på kvelden så derfor var jeg overrasket når det begynte med full styrke noen timer senere. 

Anonymkode: f8894...a2a

Skrevet

Hadde veldig mye energi dagen før fødsel startet :) trente og var plutselig superpigg. våknet av rier kl 07 neste morgen

AnonymBruker
Skrevet

Ingen tegn What so ever! Slimproppen gikk 13 dager før og jeg ble kjempeglad og trodde at NÅ skjer det, men nei da. 

Selv selve dagen da fødselen skjedde var som alle andre. Merket ingenting før riene satte inn. 

Anonymkode: f04b7...ae2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Snabeltann skrev:

Lykke til forresten! :)

Takk! 😊

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, Sjokomilkshake skrev:

Hadde absolutt ingen tegn på at noe skulle skje før vannet plutselig gikk en morgen😋 Fikk et klokkeslett jeg kunne komme inn, det var 4 timer etter at jeg hadde ringt å sagt at vannet hadde gått, men etter to timer ringte vi og sa vi kom inn. Det tok 8 timer fra vannet gikk til datteren vår var ute, så vi rakk sykehuset i god tid, og jeg er i grunnen veldig glad for at vannet bare gikk helt plutselig.

Masse lykke til!😊

Okei! Regner med jeg også rekker det, det tar jo noen timer. Er jo veldig på å kjenne etter allslags tegn også om dagen 😅

takk!

AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var helt vanlig. Det var påske og jeg var på hyttetur, gikk på ski og koste meg. Barnet ble født 9 dager før termin. Kom hjem fra hytta og fikk rier på kvelden. Rakk så vidt sykehuset før hun kom.

Lykke til med fødsel😊

Anonymkode: 285a5...e62

Kjenner også at jeg har evig nok med energi selv om jeg nærmer meg fødsel. Surrer og ordner hele tiden, men er egentlig ikke veldig sliten. Er vel en del av gamet 😅 Tusen takk 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ingen tegn på fødsel. Jobbet ute og skjønte ikke at fødselen var igang😳 3,5 timer til fødestua når jeg forsto hva som var på gang, det var en noe ubehagelig kjøretur😂

Anonymkode: 563a1...37f

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Følte meg helt vanlig og trodde jeg skulle gå kjempelenge over tiden. Vannet gikk med et smell, uten forvarsel! Men ville fortsatt hatt god tid om sykehuset lå langt unna, tok ca 20 timer før selve fødselen.

Anonymkode: e1c45...22d

Okei, det er jo litt betryggende å høre 😊

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ingen tegn på fødsel. Jobbet ute og skjønte ikke at fødselen var igang😳 3,5 timer til fødestua når jeg forsto hva som var på gang, det var en noe ubehagelig kjøretur😂

Anonymkode: 563a1...37f

Off, det hørtes tungt ut! Men gikk forhåpentligvis bra! 😅

AnonymBruker
Skrevet

Her skjedde det aldri noe..satt igang en uke på overtid begge ganger 🙈

Anonymkode: b0e2d...1a7

AnonymBruker
Skrevet

Fikk uvanlig mye energi de to siste dagene før, gikk gjennom hjemmespa fra topp til tå og masse praktiske småting ble gjort. Plutselig litt murringer, vannet gikk og riene haglet. 

Anonymkode: 72397...cab

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg gikk vannet hjemme før begge fødslene. Men hos første gikk slimproppen kvelden før, så når slimproppen gikk i uke 37 hos nr. 2, forberedte jeg meg på fødsel i nær fremtid. Det skjedde ikke, og det dannet seg ny slimpropp🙄 Den andre gangen siste rest av slimproppen gikk var dagen før vannavgang. 

Tenkte ikke over dette før etter siste fødsel, men begge ganger var jeg på føden for mistanke om fostervannlekkasje to dager før vannet gikk hjemme. Jeg hadde begge ganger en uro i kroppen, sædlukt og lyserosa tynn væske som fylte opp truse og bind. Det ble konstanterert at det mest sannsynlig var den ytterste hinnen som hadde gått ved begge svangerskapene. Mulig dette var kroppens måte å si i fra at nå skjer det snart?

Anonymkode: 14292...b55

Skrevet

Med alle mine har slimproppen gått på forhånd. Med de to første hadde jeg ingen andre tegn. Med hun siste hadde jeg så vondt kynnere den siste dagen før fødsel at jeg måtte reise meg opp for å sjekke at de ga seg og bare var kynnere. Da visste jeg at det nærmet seg, og dagen etter kom hun i rakettfart. 

Som førstegangs har du som hovedregel god tid. Men ingen regel uten unntak. Reis heller for tidlig og ha med deg en bok/nettbrett eller noe. 

Lykke til! 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...