AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #1 Skrevet 28. juli 2018 F.eks. Putte en sjokolade i lomma på butikken. Altså at man bare putter'n i lomma, ikke at man går ut døra med sjokoladen i lomma, men at man har den der til man skal betale. Er det ok? Anonymkode: ad371...923
stan Skrevet 28. juli 2018 #2 Skrevet 28. juli 2018 Det er jo greit. Men du må regne med at ikke alle kan lese tanker og dermed ikke skjønner at du hele tiden tenker å betale. Så du kan nok bli mistenkt for å stjele. De få gangene jeg har gjort lignende passer jeg på å putte store ting i lomma, så de stikker ut, lett synlig. Agurk er fint egnet. Sjokolade bør man egentlig ikke putte i lomma, da smelter den, uansett om du betaler eller ikke. 3
Forundret.. Skrevet 28. juli 2018 #3 Skrevet 28. juli 2018 Nei. Det er ikke greit. Altså, du blir ikke tatt for stjeling før du går ut av butikken men du skaper dårlig stemning og unødvendig uro og forvirring hos de ansatte. 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #4 Skrevet 28. juli 2018 Hvorfor skulle du putte en vare i lommen? Anonymkode: c4066...e31
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #5 Skrevet 29. juli 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: F.eks. Putte en sjokolade i lomma på butikken. Altså at man bare putter'n i lomma, ikke at man går ut døra med sjokoladen i lomma, men at man har den der til man skal betale. Er det ok? Anonymkode: ad371...923 Nei, dette er ikke greit i det hele tatt... Anonymkode: 6ab7a...6e7 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #6 Skrevet 29. juli 2018 Jeg er enig med stan. Det handler om å vise at "her har jeg ikke noe å skjule". Store ting i lommen viser at du ikke prøver å skjule noe mens en sjokolade eller andre mindre ting blir jo gjemt og kan tolkes som stjeling, eller at du faktisk kan glemme å betale for den selv om det ikke var meningen. Anonymkode: 72824...246 1
Gjest Stella Rose Skrevet 29. juli 2018 #7 Skrevet 29. juli 2018 Nei, da hadde jeg misstenk deg som butikktyv og varslet de ansatte,
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #8 Skrevet 29. juli 2018 Jeg har gjort dette, med intensjon om å betale for varen selvsagt, men synes det er ubehagelig nettopp fordi jeg er redd noen skal tro jeg stjeler:P Men til gjengjeld har jeg aldri blitt konfrontert med det hverken av andre kunder eller personale. Jeg har dog med et uhell stjålet med meg et bursagskort, oppdaget det ikke før jeg skulle låse opp døren hjemme og måtte gå tilbake. Fader det var flaut Men de tok det helt fint:) Anonymkode: 4a3c8...1ad
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #9 Skrevet 29. juli 2018 Du er ikke tyv før du har forlatt butikken, men jeg ville aldri turt å mistenkeliggjøre meg selv på den måten. I tillegg vil de ansatte bruke unødig tid til å følge med på dine bevegelser, istedenfor å prise varer, ta unna kø i kassen eller fakke ordentlige tyver. Etter at de håpløst store handlekurvene på hjul kom har jeg selv vært fristet til å ha varene mine i en pose frem til kassen, men gjør det ikke av de grunnene jeg oppga her. Konklusjon, ikke straffbart, men heller ikke greit. Anonymkode: 96231...e2a 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #10 Skrevet 29. juli 2018 Om du glemmer den i lomma da? Eller "gjemmer"? Jeg har holdt en ting i hånda forbi kassa, og glemt den. Helt åpenlyst, en stor ting, som personalet i kassa garantert så men ikke sa noe. Så det er bare tull å putte ting i lomma. Bruk kurv heller. Anonymkode: 1507d...082
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #11 Skrevet 29. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du glemmer den i lomma da? Eller "gjemmer"? Jeg har holdt en ting i hånda forbi kassa, og glemt den. Helt åpenlyst, en stor ting, som personalet i kassa garantert så men ikke sa noe. Så det er bare tull å putte ting i lomma. Bruk kurv heller. Anonymkode: 1507d...082 Jeg glemte en pakke med toalettruller en gang.. Holdt den i hånden og strevet med å betale for jeg måtte bytte hånd. Da jeg holdt på å legge i poser så spurte den ansatte om hun kunne scanne pakken med toalettruller også.. Følte meg litt som en som faktisk prøvde å stjele 😂😵 Anonymkode: 72824...246
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #12 Skrevet 29. juli 2018 Juridisk sett er det greit, du har ikke stjålet før du har passert siste betalingspunkt. Anonymkode: 35dcb...854
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #13 Skrevet 29. juli 2018 Da jeg jobbet i butikk måtte vi lese gjennom et skriv, og der stod det blant annet at ingen har stjålet før de har forlatt kasseområde med ubetalte varer. Flere eldre i butikken jeg jobba i pleide å legge alle varene i trillebagen sin, og deretter ta de ut for å betale i kassen, også ned igjen i bagen. Kronglete med kurv i tillegg hvis du likevel har trillebag. Anonymkode: 7500c...9d8 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #14 Skrevet 29. juli 2018 Om man bare skal ha en liten sjokolade og man putter den i lomma så er jo ikke det greit. Altså, det er lov helt frem til du kommer til kassa, men ikke greit. Hadde det vært slikt at man kommer på flere ting man må kjøpe underveis i butikken og man ikke har med seg kurv, så syns jeg det er greit å putte noen varer i lomma mens man bærer på en del andre ting. Anonymkode: 7c65a...e14
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #15 Skrevet 29. juli 2018 For syns skyld ville jeg vært forsiktig, andre kunder kan misforstå. Rent juridisk er man ikke tyv før man har passert kassen. Jeg hiver ting under barnevogna. Har også brukt handlenettet som kurv da det var tomt ved inngangen. Men ser ikke behovet for å putte ting i lomma. Anonymkode: 32347...0f1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #16 Skrevet 29. juli 2018 Har en uvane med å gå med hendene i lomma. Kom en snill sikkerhetsvakt bort til meg på HM en gang, å sa at det er lurt å ha hendene synelig inni butikken da butikktyver ofte har hendene i lomma. Så vil tro man blir fulgt godt med hvis man putter ting i lomma. Anonymkode: b68af...646
Gjest Reputation Skrevet 29. juli 2018 #17 Skrevet 29. juli 2018 Har hatt flere kunder som har lagt ting i vesker og sekkene sine og jeg har kommentert til dem at det er fint at de bruker handlekurv til de er fremme ved kassen. Noen har blitt irritert men når jeg har forklart dem at det er vanskelig for oss å forstå hensikten til kunden når varer blir lagt bort, gjerne med andre personlige eiendeler samtidig, så forstår de fleste det. Jeg forstår at det er enkelt å bare legge matvarene i handlenettet med en gang, men jeg har også stoppet butikktyver som har gjort det på samme. "Ingen" regner med at butiktyveri skjer så åpenlyst, og ofte så lar andre kunder slikt passere. På samme måte som nabobutikken opplevde at tyver bare trillet ut sykler fordi ingen oppfattet at tyveriet skjedde så åpenlyst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå