Gå til innhold

Spørsmål om epiglottis

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Våknet i morges og følte meg hoven og rar i halsen - så nedi med lys fra mobilen for å se om det virket irritert/hovent eller lignende, og oppdaget noe jeg aldri har sett før. Etter litt googling fant jeg ut at det nok er epiglottis jeg har sett, altså strupelokket, om jeg forstår det riktig. For meg så det hovent/rart ut, og ettersom jeg aldri har sett dette i min egen hals før antok jeg at det kanskje var noe galt (har sett nedi der flere ganger før og aldri sett den før). Når jeg skulle svelge allergitabletten min ble den liggende på denne saken jeg da tror er "epiglottis", men forsvant etterhvert som jeg drakk mer (2 glass :P, pleier å holde fint med en slurk). Det har skjedd en gang før også, at jeg svelget en pille, så lå den helt synlig bak i halsen - men da tenkte jeg ikke noe mer over det, bare drakk mer og så ikke i halsen etterpå.

Er det normalt at denne bare plutselig blir større/kommer lenger opp - og så forsvinner igjen? Ser den nemlig ikke nå lenger.. Kan det være noe allergirelatert eller slikt? Har hatt veldig intens pollenallergi i det siste, og hadde også det den gangen jeg så den andre tabletten ligge igjen der oppe.

Anonymkode: 61289...02c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

PS: Spiste nå. Kjennes ut som jeg svelger all maten forbi en "svær" klump, og hoster/harker fordi det kjennes ut som det setter seg fast smuler eller sånn på den der greien...

• 3 år senere...
Skrevet

fant du ut noe?

• 1 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.7.2018 den 18.56):

PS: Spiste nå. Kjennes ut som jeg svelger all maten forbi en "svær" klump, og hoster/harker fordi det kjennes ut som det setter seg fast smuler eller sånn på den der greien...

Dette er som å lese om meg. Plis si du fant ut av dette eller det gikk bort? Helt utmattet av dette… 

Anonymkode: dcae0...8bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...