Gå til innhold

Dritt lei av å føle meg småfeit:( Trwnger hjelp til kostholdsplan...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er skikkelig lei nå! Selvbildet er på bunn:( Jeg veier nå 59kg og skal ned 6 kg ca. Jeg spiser ganske sunt, men har ikke så mye greie på mengde og hyppighet. Kam noen hjelpe meg med kostholdsplan? Kommer fortsatt til å ha normal bmi etter å ha tart av 6 kg. Er litt lat til å trene dessverre :(

Anonymkode: c142e...d16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

59 kilo er på ingen måte spesielt mye... Håper du er veldig lav, ellers høres det litt drøyt ut om du skal helt ned til 53. Kvinner mister menstruasjon om vekta går helt ned til rundt 50 kilo, burde vel være en indikasjon om at en slik vekt ikke er ideell for en voksen kvinne. Er du mann er det enda mer unormalt med en slik vekt. Men om du er lav og ellers innenfor BMI-normalen, kan det hende det ikke er så farlig om du kommer ned i en slik vekt. Generelt sett ser jeg ikke helt hvorfor noen skulle ville slanke seg om de veier 59 kilo, dog...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, jenny_d_b skrev:

59 kilo er på ingen måte spesielt mye... Håper du er veldig lav, ellers høres det litt drøyt ut om du skal helt ned til 53. Kvinner mister menstruasjon om vekta går helt ned til rundt 50 kilo, burde vel være en indikasjon om at en slik vekt ikke er ideell for en voksen kvinne. Er du mann er det enda mer unormalt med en slik vekt. Men om du er lav og ellers innenfor BMI-normalen, kan det hende det ikke er så farlig om du kommer ned i en slik vekt. Generelt sett ser jeg ikke helt hvorfor noen skulle ville slanke seg om de veier 59 kilo, dog...

Det er nå tull da! Jeg veier 46, har stortsett alltid gjort det, født tre barn, og har aldri hatt noe problem med menstruasjonen! 

Anonymkode: 5d435...91e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, jenny_d_b skrev:

Jeg er lav og vil fortsatt ha en bmi på over 20 om jeg går ned 6 kg:) jeg føler meg ikke vel med meg selv. Trives i en slank kropp. Når jeg var ung og før svangerskap veide jeg 48 kg og spiste hva som helst. Hadde mens da.  Fikk den som 12 åring og veide vel den gang 45 kg! TS 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nå tull da! Jeg veier 46, har stortsett alltid gjort det, født tre barn, og har aldri hatt noe problem med menstruasjonen! 

Anonymkode: 5d435...91e

Det er tull ja:) 

Skrevet

Det er nok ikke riktig at grensa går på akkurat 50 kg, det er individuelt. Men har du for lite kroppsfett / er undervektig, mister du menstruasjon. For en normalt høy kvinne (altså på rundt gjennomsnittshøyden som vel nå er på 169) ville nok en vekt på 50 kg vært faretruende nær den grensa. 

Skrevet

en skal ha godt peiling når en skal lage kostplan til andre, helst bør en ha utdannelse innen dette. Selv ville jeg ikke anbefalt å gå ned 6 kg når du er 59 kg. Jeg veier det selv og kunne aldri i verden gått ned så mange kilo

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, jenny_d_b skrev:

Det er nok ikke riktig at grensa går på akkurat 50 kg, det er individuelt. Men har du for lite kroppsfett / er undervektig, mister du menstruasjon. For en normalt høy kvinne (altså på rundt gjennomsnittshøyden som vel nå er på 169) ville nok en vekt på 50 kg vært faretruende nær den grensa. 

Sant, men jeg er under 1.60 ... TS

AnonymBruker
Skrevet
På 29.7.2018 den 18.38, jenny_d_b skrev:

Selv er jeg 169 og mister mensen med en gang jeg veier under 60 kg. Fikk ikke mensen før jeg var 15 heller, samtidig som jeg bikket 60 kg. Trivselsvekt 60-64.

Men dette er jo veldig individuelt da. Ser jo mange damer som er mye tynnere enn meg og som tydeligvis har mensen siden de får flere barn.

Anonymkode: 73be8...14e

Skrevet

Send meg gjerne en melding 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...