Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor må det bli så varmt før damene tar på seg kjole eller skjørt?  Var i dag i 3 butikker og tror det var 60% som hadde på kjole eller skjørt. Flott å se på desse damene.   Men hvor er kjolene når det blir 22 grader ?  Henger i skapet da? Selv bruker jeg kjoler til minus 5

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet mange bekjente og venninner som hater strømpebukser, så på vinteren når det er nødvendig så utgår kjoler og skjørt. Personlig så går jeg i kjole og skjørt året rundt.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Selv bruker jeg kun kjoler året rundt og kun maxikjoler. Aldri sett hva andre kler på seg, uansett årstid, er den personen inni klærne jeg ser.

Anonymkode: 7ca0b...2f1

• Liker 2
Skrevet

Jeg går i kjoler og skjørt uansett temperaturer, fordi det er det jeg trives best i. Andre foretrekker bukser også i varmt vær. Folk må få gå i det de vil når de vil, kvinner ikke pålagt å gå i skjørt bare fordi det er sommer.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Og hvor varmt må det blir før vi endelig får se mannfolka i kilt ??????

Anonymkode: 66ad6...4de

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det er mulig dette bare er meg altså, men her er nå hva jeg kjenner på ang. dette: Jeg føler ikke det er så akseptert å pynte seg sånn til hverdags, og muligens pga. klimaet, så blir skjørt og kjoler, selv om de er casual, vært mye mer pyntet her enn i f.eks. England. Der skilte jeg meg ut fordi alle var i kjole mens jeg var i shorts og tskjorte:P Og oppmerksomheten du i Norge om du har skjørt/kjole er ikke nødvendigvis positiv. For å bruke et finsk uttrykk: bare stygge mennesker trenger å pynte seg.

Når det er sagt så er jeg veldig glad i skjørt og kjoler fordi det er så behagelig. Bukser er tortur:P Men pga. overnevnte er jeg stort sett i bukser eller shorts. Pluss at det kan være direkte upraktisk med skjørt og kjoler avhengig av hva man skal. De fleste kvinner i dag er jo i full jobb med andre ærender og aktiviteter etterpå, og da er det ofte mest praktisk med shorts over skjørt eller kjoler.

Anonymkode: 01a53...fa1

• Liker 4
Gjest Papirblomst
Skrevet

Jeg bruker kjoler hele året. Med ullstrømpebukse holder jeg meg god og varm selv i minus 20. Med f.eks en ullkjole som rekker rett nedenfor knærne, så varmer jo denne mer over rumpe/lår enn en bukse gjør i kulda. 

Har brukt kjole så å si daglig siste 10-15 årene. Kan være enig i at man skilte seg litt ut da, og jeg fikk ofte spørsmål på jobben om hva jeg skulle siden jeg hadde pynta meg.

I dag syns jeg kjole / skjørt blir mer og mer vanlig, og det gleder meg stort :) 

Nå er det aldri spørsmål om hvorfor jeg har pynta meg, bare koselige kommentarer som: "så fin du er" 

AnonymBruker
Skrevet

Blir så kald nedover beina når det blir ned mot 20 og er en av dem som hater strømpebukser. 

Anonymkode: 86984...614

Skrevet

Jeg er egentlig ingen kjoledame, så kjolene mine kommer bare på når det er ganske varmt i været. Jeg synes kvinner i kjole og skjørt ser mer seksuelt tilgjengelige ut, og sånn ønsker ikke jeg å bli oppfattet.

Skrevet
3 minutter siden, hind skrev:

Jeg er egentlig ingen kjoledame, så kjolene mine kommer bare på når det er ganske varmt i været. Jeg synes kvinner i kjole og skjørt ser mer seksuelt tilgjengelige ut, og sånn ønsker ikke jeg å bli oppfattet.

" Seksuelt tilgjengelige "  ???     Dummeste jeg har hørt på lenge       🙄

• Liker 14
Skrevet
Just now, bullehurk said:

" Seksuelt tilgjengelige "  ???     Dummeste jeg har hørt på lenge       🙄

Ja, jeg synes det.  Det samme gjelder topper med dyp utringning, og å vise mye hud i det store og hele. Du kan bare le, men er det ikke nettopp sånt menn oppfatter som sexy?

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, hind skrev:

Så kort sagt synes du kjoler og skjørt ser horete ut? Tydeligvis uansett stil og lengde? 

Du tar jammen uttrykket "kvinne er kvinne verst" til nye høyder. Og mer bør jeg ikke si om denne saken, ellers blir brukernavnet mitt oppsporet og jeg blir utestengt. 

Anonymkode: 22b34...751

• Liker 11
Gjest middagshøyden
Skrevet

Jeg elsker kjoler og skjørt, og går gjerne i dem hele året. Strømpebukser er helt greit for meg, tykkelsen tilpasses etter temperaturen. :) 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Så kort sagt synes du kjoler og skjørt ser horete ut? Tydeligvis uansett stil og lengde? 

Du tar jammen uttrykket "kvinne er kvinne verst" til nye høyder. Og mer bør jeg ikke si om denne saken, ellers blir brukernavnet mitt oppsporet og jeg blir utestengt. 

Horete var ditt ord og ikke noe jeg mener. Horete og mer seksuelt tilgjengelig enn i bukser er ikke samme sak. Jeg vil ikke kle meg i korte skjørt og kjoler på grunn av mennenes reaksjoner og risiko for voldtekt, men jeg legger meg overhodet ikke i hvordan andre kvinner kler seg.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, LiseTV skrev:

Hvorfor må det bli så varmt før damene tar på seg kjole eller skjørt?  Var i dag i 3 butikker og tror det var 60% som hadde på kjole eller skjørt. Flott å se på desse damene.   Men hvor er kjolene når det blir 22 grader ?  Henger i skapet da? Selv bruker jeg kjoler til minus 5

Kan ikke folk få gå med hva de vil???

Uten å måtte høre på dette maset fra menn om skjørt og kjole.

Anonymkode: 5f642...122

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, hind skrev:

Horete var ditt ord og ikke noe jeg mener. Horete og mer seksuelt tilgjengelig enn i bukser er ikke samme sak. Jeg vil ikke kle meg i korte skjørt og kjoler på grunn av mennenes reaksjoner og risiko for voldtekt, men jeg legger meg overhodet ikke i hvordan andre kvinner kler seg.

Skremmende holdning du har syns jeg. " Hun la opp til det selv når hun kledde seg slik "   Hallo jente !  Sjekk kalenderen, det er 2018 nå.

• Liker 9
Skrevet
Just now, bullehurk said:

Skremmende holdning du har syns jeg. " Hun la opp til det selv når hun kledde seg slik "   Hallo jente !  Sjekk kalenderen, det er 2018 nå.

Kan du svare meg på følgende: hvorfor liker dere menn så godt å se kvinner i kjole og skjørt? Jeg vedder på at det har å gjøre med at dere liker å se mer av kroppene våre, se formen på bena fordi det setter i gang fantasien og slike ting. Det er ikke vår skyld at dere er som dere er og selvfølgelig ikke vår skyld om dere går over streken uansett hva vi har på oss, men de av oss som synes det er ubehagelig å bli beglodd slipper lettere unna ved å velge bukser. Det vet da alle.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, hind skrev:

Men hva mener du da med seksuelt tilgjengelig? Det er veldig vanskelig å oppfatte måten du uttrykker deg på noen annen måte enn at damer i skjørt og kjole er "løsere" enn damer i bukser, og når du svarer på innlegget mitt klarer du jammen å legge opp til at de må regne med å bli voldtatt også? Ser du i det hele tatt selv hva du skriver og hvordan det fremstår? 

Det er forresten ingen andre enn deg som har snakket om korte skjørt og kjoler her, og det gjorde du heller ikke i innlegget jeg svarte på. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, bullehurk skrev:

Ja merkelig holdninger og helt klart det må mer metoo kampanjer til her til lands. Bruker forresten alltid kortntights under kjolen min grunnet gnissning. Så da må jeg i følge den du siterer sin holdning se "billig" ut, men når det kommer til stykke være utilgjengelig?😂

Anonymkode: 7ca0b...2f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg må gå ut av tråden nå, for jeg kjenner det koker i toppen og kverner i magen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...