Gå til innhold

Om jeg vil bytte fra Telenor ADSL til et annet selskap...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skjønt at Telenor ikke er det billigste eller raskeste tilbudet jeg kan få på ADSL - tror det var NextGentel eller Bluecom som var både billigere og raskere for meg.

Men, hvis jeg bytter fra Telenor til ett av disse, da vil jeg vel også miste e-mail adressen min? Sånn at [email protected] blir borte og jeg må varsle alle jeg har kontakt med at jeg har ny e-mail?

Videoannonse
Annonse
Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Tror nok det er slik, ja. Hvis du avslutter ditt engasjement hos Telenor Online mister du kontoen din. Du kan imidlertid beholde den hvis du går over på en oppringt forbindelse - og kutter ut ADSL. Det betyr ikke at du må ringe opp noen, men du kan motta mail via online.no. Du kan imidlertid ikke sende fra online.no før du evt. ringer opp forbindelsen.

Det har vært tatt opp mange ganger - Telenor er en av de dyreste tilbyderne på ADSL, mobiltelefon og fasttelefon. Det er ikke vanskelig å finne både meget gode og stabile andre tilbydere.

Min beskjedenhet forbyr meg å reklamere for min ADSL-leverandør som har vært (og er Nextgentel) gjennom over 3 år uten et problem.

Skrevet

Takk for svar.

Jeg har lest litt på sidene til NextGentel og Bluecom nå - og det er vel det førstnevnte der som er billigst.

Hvordan er de på stabilitet og kundeservice, da?

Skrevet

....uansett.. alt er bedre enn Telenor :)

Men, ad. Kaffegjesten sitt innlegg. Man kan vel fortsatt sende gjennom sin nye internettilbyder, men da bare skrive sin online-adresse som avsender, slik at replies kommer til online-adressen. Tror du uten videre kan lese mail som kommer til online.no. (Mulig jeg tar feil her).

Ihverfall fungerer det sånn for vår c2i.net mail. Der kan vi lese mail, men ikke sende (slik at vi sender gjennom vår nye ISP), og vi beholder dermed vår gamle mail-adresse.

Men, kanskje på tide å skifte til en mer varig mail? Gmail, eller eget domene?

Skrevet
....uansett.. alt er bedre enn Telenor :)

Men, kanskje på tide å skifte til en mer varig mail? Gmail, eller eget domene?

Ja, det er bare det med e-mail som har gjort at jeg ikke har byttet fra Telenor enda...

Har eget domene, men har lyst til å bytte det... men det var lurt det - å bruke det mer fast... jeg har faktisk brukt online som fast og mitt eget domene-mail-navn-adresse som tillegg... eeh... :roll:

Men, nå har jeg brukt online ganske lenge, jeg husker ikke hvem som har fått den mailadressen lenger... så hvis jeg glemmer å gi beskjed til folk så kommer de til å sende til online - finnes det noen redirect i online, så det blir automatisk oversendt til en annen mail?

Gjest gjesta
Skrevet

Du kan beholde online-adressen men det koster deg nesten 100 kr pr. måned. Jeg valgte det en stund da jeg ble samboer slik at jeg fikk tid til å få andre til å bruke den nye mailadressen min.

Jeg har forresten Bluecom og er veldig fornøyd. Kundeservicen er god og nå har de satt opp hastigheten på linja uten å endre prisen.

Gjest wander ikke innlogget
Skrevet

Nå har jeg snakket med NextGentel og laget avtale med de...

Men, så kommer broren min med et spm som satte meg litt ut... er bindingstiden over hos Telenor?

Jeg fikk ADSL fra Telenor i august 2003 - så sånn sett skulle jeg være på den sikre siden. Men, jeg oppgraderte abonnementet for ikke så veldig lenge siden...

...og da lurer jeg på om jeg har bundet meg for nye 12 mnd da? Var det en ny avtale med bindingstid fordi jeg oppgraderte hastigheten på linja mi? Eller gjelder det fra august '03 - noen som vet?

Gjest Anonymous
Skrevet

Ring og spør! Du kan uansett bare trekke deg fra den nye avtalen.

Skrevet
Men' date=' nå har jeg brukt online ganske lenge, jeg husker ikke hvem som har fått den mailadressen lenger... så hvis jeg glemmer å gi beskjed til folk så kommer de til å sende til online - finnes det noen redirect i online, så det blir automatisk oversendt til en annen mail?[/quote']

Hvis du avslutter avtalen med Telenor vil du nok ikke få mulighet til å videresende mail nei. Er jo slike ting de tar seg betalt for. Jeg skal også kutte ut online-mailen min etter hvert nå, jeg ligger tilgjengelig på telefonkatalogen.no med både "pikenavnet" og nye etternavnet mitt så folk som vil ha tak i meg burde klare det ganske lett.

Skrevet
Nå har jeg snakket med NextGentel og laget avtale med de...

Men, så kommer broren min med et spm som satte meg litt ut... er bindingstiden over hos Telenor?

Jeg fikk ADSL fra Telenor i august 2003 - så sånn sett skulle jeg være på den sikre siden. Men, jeg oppgraderte abonnementet for ikke så veldig lenge siden...

...og da lurer jeg på om jeg har bundet meg for nye 12 mnd da? Var det en ny avtale med bindingstid fordi jeg oppgraderte hastigheten på linja mi? Eller gjelder det fra august '03 - noen som vet?

For meg høres det vilt ut (om enn sannsynlig) at du har bundet deg. Telenor er jo slepie nok til det. For hvorfor skal du binde deg? Det er jo ofte for å få fordeler at man binder seg. Og da bør du jo i dette tilfellet ha fått betydelige rabatter for å binde deg videre. Jeg håper, for Telenor sin og din del, at det ikke er inngått nye 12 måneders binding. Det blir bare for vilt. Nå i en tid hvor ADSL-abonnement blir kastet etter oss.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Tviler på at man binder seg om man oppgraderer abonnementet, så sant du ikke fikk et supertilbud i samme slengen.

Skrevet

Nei, jeg fikk ikke noe rabatt. Den avtalen jeg hadde ble bare slettet for å lage ny med høyere hastighet.

Husker damen sa at hvis jeg fikk oppsigelse på ADSL så skulle jeg ikke bry meg om det, hun bare gjorde det sånn for papirarbeidet eller noe sånt.

Jeg skal sjekke opp på Telenor sine sider, eller så ringer jeg i morgen uansett... og håper de ikke er veldig firkantet...

Det blir både raskere og billigere med NextGentel for meg...

Gjest wander i.i.
Skrevet

Sjekket på kontoadmin og det står at jeg har fri ADSL, så da regner jeg med at det betyr at jeg ikke har binding...

Gjest Anonymous
Skrevet
Sjekket på kontoadmin og det står at jeg har fri ADSL' date=' så da regner jeg med at det betyr at jeg ikke har binding...[/quote']

Jeg lurer på det samme som deg, men finner ikke noe som heter kontoadmin på telenorsidene. Hvor fant du det? :)

Skrevet

På online.no fant jeg det ut ihvertfall. Tror det er faktura og slikt i forbindelse med selve telefonen du finner på telenor.no - og på online.no finner du det som har med internett å gjøre.

Du går på tjenester - tror jeg det var - og så kontoadm. Og der logger du deg på med samme brukernavn og passord som du bruker for å logge deg inn på nettet....

Skrevet
Sjekket på kontoadmin og det står at jeg har fri ADSL, så da regner jeg med at det betyr at jeg ikke har binding...

Ja, det høres jo rimelig ut. Da er du fri til å bytte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...