Filifjonkamor Skrevet 28. juli 2018 #1 Skrevet 28. juli 2018 (endret) Jeg ble litt satt ut her en dag, jeg feiret dagen til en venninne og gratulerte henne med dagen og det som hører til. Da var alt kjempe fint og vi hadde en knakende kveld på byen. Men i går da jeg var bortom merket jeg at hun var litt snurpete og jeg spurte om det var noe som var gale. Svaret jeg fikk var at jeg ikke hadde gratulert henne med dagen på Facebook, jeg ble jo helt satt ut for er det slik at en MÅ innom å gratulerere alle der?? Jeg føler at det er blitt en trend at det er om å få mest mulig likes, mest mulig gratulasjoner på Facebook men jeg selv er ikke helt der. Jeg syes no faktisk at det er mye bedre å få gratulasjoner direkte, blir mer personlig da. Tenkte jo ikke på at jeg måtte gratulere henne der inne når jeg hadde vært med henne hele dagen. Er det viktig for dere at folk skriver gratulasjoner på Facebook? Er jeg en dårlig venn når jeg ikke gjorde dette? (føler ikke det selv) Endret 28. juli 2018 av jaggemor 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #2 Skrevet 28. juli 2018 Har fjernet min bursdag på FB, fordi jeg ikke er innom hver dag og dermed ikke får med meg andres bursdager. Følte jeg MÅTTE gratulere folk og at mange ville reagert som din venninne, hvis de hadde skrevet på min bursdag. Så nå får jeg få gratulasjoner, og gir få. Anonymkode: 4df66...798 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #3 Skrevet 28. juli 2018 Det er hyggelig, men slettes ikke noe jeg blir sur for hvis jeg ikke har fått gratulasjon. Er egentlig DRIT lei av å gratulere selv etter 11 år og hundrevis av venner. Anonymkode: c00c9...4fb 1
Gjest Stella Rose Skrevet 28. juli 2018 #4 Skrevet 28. juli 2018 Hun er bare tåpelig og barnslig, helt enig med deg mye hyggeligere å få en gratulasjon personlig, på facebook blir det for upersonlig.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #5 Skrevet 28. juli 2018 En knakkende kveld... Anonymkode: ae3e9...140
applestories Skrevet 28. juli 2018 #6 Skrevet 28. juli 2018 Jeg gratulerer vanligvis ikke på Facebook om jeg har gjort det på en annen måte tidligere på dagen. Da blir det litt sånn "men du har du jo allerede sagt..". Når jeg ser slike "gratulerer her inne også!"-meldinger på andres vegger føler jeg liksom at det er for sin del de gjør det, ikke den de gratulerer. Om det derimot var noen som ikke hadde gratulert meg tidligere på dagen, og ikke på Facebook, da ville jeg syntes det var litt synd - det er jo tross alt fint å få tosifret antall gratulasjoner. Men jeg er ikke innom Facebook hver dag, og glemmer av og til bursdager, så jeg ville absolutt ikke blitt fornærmet over at noen er på samme måte som meg selv 🙃 1
Filifjonkamor Skrevet 28. juli 2018 Forfatter #7 Skrevet 28. juli 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: En knakkende kveld... Anonymkode: ae3e9...140 🤣
Gjest Lexie Grey Skrevet 28. juli 2018 #8 Skrevet 28. juli 2018 Dette er enda et bevis på at teknologien holder på å ødelegge det sosiale og menneskene. At du ikke gratulerte henne på Facebooken hennes, veide det mer enn den knakende feiringen på byen? Dette skal du absolutt ikke tenke på, hun har et forvrengt syn etter min mening. Jeg hadde en venn en gang som på liv og død skulle gratulere meg på Facebook, sms, telefonsamtale og han gratulerte meg da han traff meg senere på dagen også
Filifjonkamor Skrevet 28. juli 2018 Forfatter #9 Skrevet 28. juli 2018 2 minutter siden, Moondance skrev: Dette er enda et bevis på at teknologien holder på å ødelegge det sosiale og menneskene. At du ikke gratulerte henne på Facebooken hennes, veide det mer enn den knakende feiringen på byen? Dette skal du absolutt ikke tenke på, hun har et forvrengt syn etter min mening. Jeg hadde en venn en gang som på liv og død skulle gratulere meg på Facebook, sms, telefonsamtale og han gratulerte meg da han traff meg senere på dagen også Ja jeg følte jo at det gjorde det og når vi er så pass volsne så synes jeg det er for ille...er skremmende synes jeg
Gjest Mass Skrevet 28. juli 2018 #10 Skrevet 28. juli 2018 Det handler kanskje ikke alltid om at det er om og gjøre å få flest mulig av litt av hvert, men det å la være med å like, kommentere og gratulere kan jo også være en passiv aggressiv handling for å statuere noe. Eller evt ghosting. Det er neimen ikke alltid lett å vite lengre. Derfor synes jeg det er greit å kjenne standpunktene til folk for da slipper man å legge mer eller mindre i det. Uansett liksom..
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #11 Skrevet 28. juli 2018 Jeg legger merke til det hvis noen ikke gratulerer på Facebook, og gjør det samme mot dem når de har bursdag - da er vi skuls Anonymkode: f8875...9b2 1
Gjest Lexie Grey Skrevet 28. juli 2018 #12 Skrevet 28. juli 2018 56 minutter siden, jaggemor skrev: Ja jeg følte jo at det gjorde det og når vi er så pass volsne så synes jeg det er for ille...er skremmende synes jeg Det er sikkert normalt å henge seg opp i det når man er 14 år og besteveninna ikke gratulerer på Facebook, men voksne folk altså. Huff! Men som du ser, det er jo ikke noe fasitsvar på dette. Jeg er iallfall enig med deg, venninnen din sin reaksjon var tullete, og utviklingen av teknologien og hva det gjør med oss er skremmende.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #13 Skrevet 29. juli 2018 DEt er tåpelig ja og bare tull. Jeg har fjernet bursdagen min på Facebook og jeg har stengt veggen min den dagen. Folk må gratulere meg på andre måter hvis de vil og husker det. Jeg gratulerer aldri folk på veggen deres heller. Gratulerer direkte, ringer de, sender SMS eller Snapchat. Anonymkode: 229fb...59e 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #14 Skrevet 29. juli 2018 Jeg ville heller fått en personlig gratulasjon enn en på facebook. Folk må slutte å bry seg så mye om facebook Anonymkode: 4d54b...553 2
Gladgutten79 Skrevet 30. juli 2018 #15 Skrevet 30. juli 2018 Jeg fjernet bursdag datoen fra FB som et forsøk, for å se hvem så virkelig husket det, det var ikke mange gitt, men blir ikke hårsår av den grunn 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #16 Skrevet 30. juli 2018 Holder folk med et liv på med FB ennå...nå i 2018? 🙄 Konseptet er pillråttent med unntak av lukkede familie/vennegrupper. Anonymkode: 01202...48b
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #17 Skrevet 30. juli 2018 Jeg gratulerer folk med dagen (og andre ting å gratulere for) heller på messenger eller tekstmelding - synes det blir mer personlig enn på veggen på facebook. Nær omgangskrets: SMS. Kolleger/venner: Messenger - og der kan jeg også poste det typiske morsomme bildet jeg har av de. Og dette prøver jeg å gjøre konsekvent i håp om å aldri komme opp i en sånn situasjon som du beskriver. Og jeg gratulerer kun sånn 20% av mine facebookvenner... Og denne damen sitter tydeligvis å har revisjon på facebookveggen sin etter en endt bursdag? Må jo være utrolig slitsomt. Anonymkode: b57db...811 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #18 Skrevet 30. juli 2018 Minner meg om en bekjent. Hun ringte faktisk og ba oss jentene om å like det nye profilbildet hennes... Da har det gått for langt altså. Anonymkode: f2f04...e21
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #19 Skrevet 31. juli 2018 På 29.7.2018 den 8.49, AnonymBruker skrev: DEt er tåpelig ja og bare tull. Jeg har fjernet bursdagen min på Facebook og jeg har stengt veggen min den dagen. Folk må gratulere meg på andre måter hvis de vil og husker det. Jeg gratulerer aldri folk på veggen deres heller. Gratulerer direkte, ringer de, sender SMS eller Snapchat. Anonymkode: 229fb...59e Snapchat er mer personlig mener du...? Anonymkode: 49b3b...4e1 1
Filifjonkamor Skrevet 31. juli 2018 Forfatter #20 Skrevet 31. juli 2018 På 30.7.2018 den 17.06, AnonymBruker skrev: Minner meg om en bekjent. Hun ringte faktisk og ba oss jentene om å like det nye profilbildet hennes... Da har det gått for langt altså. Anonymkode: f2f04...e21 Uff ja har vært borti disse selv, helt utrolig spør du meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå