AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #1 Skrevet 28. juli 2018 Hei! Jeg er kvinne i midten av 30-årene, som pga jobb og livssituasjon har mye mindre tid til trening nå enn før. Jeg søker råd om balansert hjemme-styrketrening gjennom uka, ca 30-45 min 2-3 ganger pr uke. Jeg har vektstang på totalt 20 kg, lang strikk, kort rund strikk og et par veldig lette manualer fra den gangen jeg hadde mye skulderbetennelser. Jeg har trent mye styrke før og kan teknikken på de vanligste vektstang-øvelsene. Jeg skal gjøre knebøy, knebøy med utfall og markløft i hvertfall. Jeg har ingen spesifikke tremingsmål, jeg bare savner å trene styrke. Men jeg har et fysisk krevende yrke, så å vedlikeholde muskelstyrke er viktig for meg for å kunne stå i jobben uten å risikere helseskade. Spørsmålene: 1) Hvilke øvelser i tillegg anbefaler du? 2) Har du tanker om hvilke muskelgrupper som bør trenes sammen, og hver for seg (på forskjellige dager)? 3) Har du tanker om hvilken intensitet? Få, tunge repetisjoner eller mange, lette? Eller en miks? Ja, jeg får dekket kardi-treningen gjennom transport til og fra jobb. Blir svært takknemlig for svar! 🙂 Anonymkode: dc310...fda
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #2 Skrevet 28. juli 2018 Skal du trene 2-3 ganger i uken, er helkroppsøkter veien å gå. Jeg ville kjørt de øvelsene du sier, men også med varianter som sumo, strakmark, rumenske markløft, ettbeins utfall bakover, utfall med stang over hodet, utfall fra høyde bakover osv Ville også kjørt bulgarske utfall, glutebridge, hipthrust, stående roing, skulderpress, clean and press. Med strikk finnes det uendelig muligheter for å øke belastning i kjerneøvelser og å kjøre egne økter. Manualer kan du bruke til ulike varianter av sidehev osv. En fin helkroppsøvelse å gjøre hjemme er og chins og pullups hvis du kjøper en doorgym. Fint for rygg, biceps og triceps. Anonymkode: 11054...949
Diamant20 Skrevet 28. juli 2018 #3 Skrevet 28. juli 2018 Funkygine har flere forskjellige fullkropsprogram du kan jo sjekke ut de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå