Gå til innhold

Hvor mye gir dere barnas klassekamerater i bursdagsgave?

Gjest Madeline

Anbefalte innlegg

Gjest Madeline

Hadde vært kjekt å høre hva som er vanlig. På mine barns skole har det på foreldremøtene blitt avtalt at 50,- er en passende sum. Dette synes jeg er veldig grei løsning. Er det bestevenner som har bursdag gir vi noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss er det vanlig med en 100-lapp. Om vi kjøper en gave (dvs ikke gir penger) kan det fort bli noen få kroner mer.

Dette er også litt avhengig av alder. Fra 1.klasse og de første årene er det ofte mange som blir buden. Det betyr at barnet deltar i mange bursdager. Etterhvert blir det færre og da er det også generelt sett lettere å øke til f.eks. 100,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker da jeg selv brukte å være i barneselskaper- da brukte vi 30 kroner ca. Jeg jobber i barnehage, og må si jeg av og til får litt hakeslepp når barn viser frem hva de har fått av andre barn i barnehagen; bukse og genser og liknende! Syns det høres ut som altfor mye.

Syns det hørtes ut som en veldig god løsning å avtale sum på forhånd, slik at alle har noe å forholde seg til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Porselen

Vi gir mellom 50 og 100, litt mere til bestevenner.

En genser eller lignende er mulig å få kjøpt til under 100-lappen så det synes ikke jeg er så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Noen inviterer hele klasen,men jeg synes det blir voldsomt til giving. de fleste gir 100 kr,men det kan bli mye penger på en 10 årsdag. Og det bare fra klassen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mayamor

Varierer fra 50-100,- alt ettersom det blir gitt penger eller gave.

Koster gaven 70 eller mer er det ok så lenge en vet/tror det faller i smak.

Men pengegave: Da blir det en femtilapp.

Gutten går i 3 klasse.

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niesen og søskenbarna mine (som alle er i skolealderen) gir gaver på rundt 50-100. Tror det er avtalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca 100 kr er vanlig tror jeg! kanskje litt mindre om man finner noe da! Pengegaver er ofte en 100 lapp! Kan fort bli dyrt med masse bursdager ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest happyending

100kr?? :o

Da jeg var liten var det jo nesten en bursdag ukentlig.. Det blir mye penger det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline
100kr??  :o  

Da jeg var liten var det jo nesten en bursdag ukentlig.. Det blir mye penger det...

Derfor er jeg veldig glad for at dette har blitt tatt opp på foreldremøtene på skolen. 50 kr synes jeg er et greit beløp. Mine 3 barn er i nærmere 50 bursdager i året så det blir jammen dyrt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

100 kr, og det tror jeg er vanlig her. Nå er dette en liten skole de går på, og det er ikke alle som feirer bursdagen sin. Derfor blir det ikke mange hundrelappene i året. Kanskje 3-4 stykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Emera

Her har vi blitt enige om 50 kroner.

Men mange bruker nok litt mer enn det, det kan jeg se av gavene.

Uansett, det er greit at vi foreldre er enige om en omtrentlig sum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vi bor er vi var det avtalt på et foreldremøte før vi flyttet hit at man skulle i max femti kroner.

Har selv hatt bursdager hvor gutta mine har kun fått penger og det er blitt store summer.

Bare siden jul har gutta vært i åtte bursdager. Blir fort penger.....Det hender jeg kjøper en genser på HM eller KappAhl, syns noen ganger det er hyggeligere enn og bare gi penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous
På mine barns skole har det på foreldremøtene blitt avtalt at 50' date='- er en passende sum. [/quote']

Samme her! Det er så greit. Ingen som gir "over evne" og flotter seg med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SumoBryter

Jeg syns det er kjedelig å gi et barn penger i bursdag gave, virker veldig lite gjennomtenkt. Jeg kjøper alltid heller en gave. Og er det ikke litt teit system om alle gir hverandre 50kr? Min sønn fikk en gang femti kroner fra en kamerat, og to uker senere ga jeg ham 50kr, føles som hun hadde betalt meg slik at jeg kunne betale henne tilbake snart, etslags kort lån av 50kr..... Litt teit syns jeg, gi heller gotteri eller en liten leke, da syns jeg ikke verdien er så viktig heller.

Det var noe ukorrekt med det jeg skrev først, jeg ga jo selfølgelig ikke bort barnets bursdag penger, han fikk bruke pengene... men kjedelig er det i hvertfall når et lite barn får penger heller enn noe annet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Med to jenter som er ofte er bedt i bursdager, holder jeg meg til 50 kr. Som regel kjøper jeg en liten ting, men det hender at vi får innbydelse dagen før de skal avgårde og jeg ikke rekker å finne noe. Da blir det penger i et kort!

Synes 50 kr er nok, det blir penger i løpet av et år! Det går ikke mange ukene uten at minst en av jentene er i en burdsag, de går på en stor skole med store trinn, og de blir også invitert til andre enn bare de på sin gruppe. Skulle jeg gi 100 kr eller mer til alle , hadde jeg omtrent gått konk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

her blir det 30 kroner. men nærmere 30 bursdager i året som ungene skal på så blir det endel penger til sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...