AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #1 Skrevet 28. juli 2018 Mamma har vært på sykehuset flere dager, men nå fikk hun beskjed at hun får komme hjem på mandag!! 😍😍😍 Jeg har lyst å ordne til hun kommer hjem, jeg skal lage middag og bake kake og kjøpe blomster tror jeg. Og mamma liker at det er rent så jeg skal vaske hele huset! Jeg kan støvsuge og vaske gul og bad og tørke støv og sånt, men kan dere kanskje hjelpe meg med et par ting? 😇😇 - Det har lagt seg støv i stikk kontaktene, hvordan vasker jeg vekk det? Må jeg slå av sikringene først? Kanskje ikke bruke vann? 🙊 - Hvordan vasker man vinduer? Har prøvd med vann og klut men synes bare det blir stripete. 🙈 Er det andre ting som du som mamma hadde likt å hatt gjort? Noe som man kanskje glemmer å vaske eller som er vanskelig? Har allerede vasket føttene på sofaen og bord og stoler! Anonymkode: 74340...6fc 2
Nimorna Skrevet 28. juli 2018 #2 Skrevet 28. juli 2018 (endret) Mikrofiberklut til vindu. Og alt annet også, egentlig. Andre kluter loer og striper, men mikrofiber svikter aldri. Endret 28. juli 2018 av Nimorna 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #3 Skrevet 28. juli 2018 Støvsuger for å få bort støv i stikkontaktene. Så hyggelig tenkt. Det holder at du tar vanlig renhold og rydder. Du trenger ikke å vaske vinduene. Anonymkode: d28f2...1a0 5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #4 Skrevet 28. juli 2018 6 timer siden, Nimorna skrev: Mikrofiberklut til vindu. Og alt annet også, egentlig. Andre kluter loer og striper, men mikrofiber svikter aldri. Tusen takk! Fant klut, og vinduene ble kjemperene! 🙏🙏🙏 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Støvsuger for å få bort støv i stikkontaktene. Så hyggelig tenkt. Det holder at du tar vanlig renhold og rydder. Du trenger ikke å vaske vinduene. Anonymkode: d28f2...1a0 Støvsuge funket det, selv om jeg heeeele tiden var redd for og få strøm i meg 😅 Nå har jeg ryddet, støvsugd vasket badene, vinduene og litt til. Jeg skal vaske kjøkkenet nå. Men inne i stekeovnen tror jeg ikke det har blitt vasket på en evighet!? Det glasset er nesten brunt på innsiden. Går ikke bort med vann og spray Tips? ♡ Anonymkode: 74340...6fc
BMF Skrevet 28. juli 2018 #5 Skrevet 28. juli 2018 Skift på senga hennes. Vask dyna, puta og overmadrassen hvis det går ( ikke er dun).
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #6 Skrevet 28. juli 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Tusen takk! Fant klut, og vinduene ble kjemperene! 🙏🙏🙏 Støvsuge funket det, selv om jeg heeeele tiden var redd for og få strøm i meg 😅 Nå har jeg ryddet, støvsugd vasket badene, vinduene og litt til. Jeg skal vaske kjøkkenet nå. Men inne i stekeovnen tror jeg ikke det har blitt vasket på en evighet!? Det glasset er nesten brunt på innsiden. Går ikke bort med vann og spray Tips? ♡ Anonymkode: 74340...6fc Ta vann med litt zalo i en sånn glassform eller lignende på 60 grader i en halvtimes tide uten vifte. Da blir det litt enklere å vaske det bort! Anonymkode: 8817e...ed7
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #8 Skrevet 28. juli 2018 Rent sengetøy var en god ide ja Vask gjerne puta, men ikke dyna.. med mindre du har industrimaskin da For å vaske puta (om den er av dun) setter du den på ull/skånevask og 30 grader, samt vasker med milo. Så kjører du den i trommel på skåneprogram med 3-4 tennisballer inni. Ta ut å rist opp puta ca hver halvtime,(dra fra hverandre dunene som filtrer seg når puta er våt) når den nærmer seg ferdig tørr kjører du på kaldluft-program i ca en halvtime.. Good as new Vaske ovnen inni: Bruk mr muscle spray for ovn, la virke, vask bort med varmt vann og svamp. Glasset kan du også ta med dette.. Synes du er kjempeflink, tror mammaen din blir veldig glad Anonymkode: 3ee7c...fcc
Gjest Cocosa Skrevet 28. juli 2018 #9 Skrevet 28. juli 2018 Bruk ovnrens på grønn sprayflaske i ovnen
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #10 Skrevet 29. juli 2018 Protip til å vaske stikk-kontakter/persienner og generelt plasser det samler seg støv og man ikke kommer til med klut: luft på boks! Inni ovna kan man bruke spray og ovnskrape Ellers kan du jo rense vannlås på vasken og i sluket i dusjen, disse pleier å være fulle av hår og er dritt å rense men det må jo gjøres Anonymkode: 54450...ef4 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #11 Skrevet 30. juli 2018 Hei alle sammen! Jeg vasket og vasket hele helga, og lagde middag og hadde kake klar til mamma kom hjem ♡ Hun ble kjempe glad, Tusen takk ! 😍 Anonymkode: 74340...6fc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå