AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #21 Del Skrevet 28. juli 2018 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Startet også på null. Tok utdannelse da jeg var 38. Ferdig da jeg var Startet også på null. Begynte på utdannelse da jeg var 38. Ferdig 44 år. Traff en mann med enda bedre utdannelse. Nå har vi samlet årsinntekt på 3,5 mill eier 3 leiligheter utenom huset vi bor i. Hytte på fjellet, 2 eldre biler og en mindre båt. Gjeldsfritt. Må si livet er adskillig bedre enn da jeg var enslig mor på assistentlønn. Anonymkode: 4d002...76a Gjeldsfritt må være herlig Anonymkode: bc4ef...411 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #22 Del Skrevet 28. juli 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Startet også på null. Tok utdannelse da jeg var 38. Ferdig da jeg var Startet også på null. Begynte på utdannelse da jeg var 38. Ferdig 44 år. Traff en mann med enda bedre utdannelse. Nå har vi samlet årsinntekt på 3,5 mill eier 3 leiligheter utenom huset vi bor i. Hytte på fjellet, 2 eldre biler og en mindre båt. Gjeldsfritt. Må si livet er adskillig bedre enn da jeg var enslig mor på assistentlønn. Anonymkode: 4d002...76a hvilken utdannelse? studerte du på deltid? Anonymkode: 27042...296 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #23 Del Skrevet 28. juli 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan kan man bli rik - UTEN å utnytte / tråkke på mennesker og ødelegge miljøet på sin vei mot toppen ? Hvilken utdannelse må man ta ? Hva slags yrke? Jeg bare lurer. Synes de fleste rike fremstår som ekstremt stormannsgale. Anonymkode: bc4ef...411 TS: Google spørsmålet ditt: er mange tråder om det allerede både her på engelsk på utenlandske forum. Anonymkode: 825c4...eb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 28. juli 2018 #24 Del Skrevet 28. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er begrenset hvor mye man får spart opp til å bli rik av en normal inntekt. Anonymkode: 2a35e...b90 Den begrensningen er jo opptil deg? Kina er det helt normalt å spare 50% av inntekten sin til fremtiden. Om du sparer 50% av inntekten din vil du bli ganske mye rikere enn du allerede er nå om ti til 20 år. Men hvorfor vil du være rik egentlig, - er det for å forbruke mer enn du allerede forbruker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #25 Del Skrevet 28. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Startet på null, ingen formue, arv eller finansiell støtte fra familien. Jobbet hardt på skolen. Tok en god utdannelse, traff en mann som også har høyere utdannelse, og plutselig var samlet bruttolønn i familien 2,7mill. Kjøpte første bolig tidlig i 2007. Verdien ble doblet på tre år, tilsvarende med neste. Så eier hus til 12mill, med lån på 3mill. Når det gjelder lykke var vi akkurat like fornøyde og lykkelige da vi delte en hybel på 20 kvadrat, og fikk det til å gå rundt med studielån og småjobber. Med lederjobber, hus, hytte og biler kommer også bekymringer. Men selvfølgelig, det at penger aldri er et problem gir selvfølgelig en enorm frihet. Anonymkode: 33eb3...439 Hvilken utdannelse? Anonymkode: 9146c...244 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest making.a.mess Skrevet 28. juli 2018 #26 Del Skrevet 28. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo prøve deg på å bli litt smart, utvikle gode ideer og starte eget firma. Anonymkode: 8e686...b2e Bra plan. Synd «smart» utgår for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 28. juli 2018 #27 Del Skrevet 28. juli 2018 Akkurat nå, making.a.mess skrev: Bra plan. Synd «smart» utgår for min del. Er man smart vet man at man aldri kan bli lykkelig av å ønske seg mer enn man allerede har. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sillyline Skrevet 28. juli 2018 #28 Del Skrevet 28. juli 2018 Kommer helt an på hva du vil gjøre, det finnes mange veier til Rom. Om det er å arbeide hardt, eller å arbeide smart, er opp til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest making.a.mess Skrevet 28. juli 2018 #29 Del Skrevet 28. juli 2018 1 minutt siden, waco skrev: Er man smart vet man at man aldri kan bli lykkelig av å ønske seg mer enn man allerede har. Eh... det der er hvertfall riv ruskende galt for svært mange av oss. Etter den teorien vil en uteligger som ønsker seg et krypinn aldri bli lykkelig fordi han da ønsker seg mer enn han allerede har.. Jeg ville hvertfall vært lykkelig uten økonomiske bekymringer, og jeg har det ikke veldig ille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #30 Del Skrevet 28. juli 2018 En må se på mulighetene og markedet. Har man de rette forutsetningene og mulighetene til det, er det bare å gi gass. Jeg tok sjansen og hoppet av skolen etter 9 klasse. Nå har jeg eget selskap, jobber 3 mnd i året og tjener flere millioner. Har fritid, masse penger og det går ikke utover en sjel:-) Anonymkode: 9e6d9...f04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #31 Del Skrevet 28. juli 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken utdannelse? Anonymkode: 9146c...244 MBA, bachelor fra NHH og master i London. Anonymkode: 33eb3...439 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 28. juli 2018 #32 Del Skrevet 28. juli 2018 (endret) 48 minutter siden, making.a.mess skrev: Eh... det der er hvertfall riv ruskende galt for svært mange av oss. Etter den teorien vil en uteligger som ønsker seg et krypinn aldri bli lykkelig fordi han da ønsker seg mer enn han allerede har.. Jeg ville hvertfall vært lykkelig uten økonomiske bekymringer, og jeg har det ikke veldig ille. En uteligger er jo ulykkelig fordi han ønsker seg mer enn han allerede har. Hadde han hatt det han ønsker seg hadde han ikke vært ulykkelig. Det jeg mener er at den sanne lykke oppstår i det øyeblikket du er fornøyd. En som ønsker seg å bli rikere enn det hun allerede er er ikke lykkelig, men jager lykken. Skjønte du nå? Folk fleste er ulykkelige fordi ønsker seg mer enn de allerede har, enten du er en fattig uteligger eller en rik jævel. Endret 28. juli 2018 av waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest making.a.mess Skrevet 28. juli 2018 #33 Del Skrevet 28. juli 2018 10 timer siden, waco skrev: En uteligger er jo ulykkelig fordi han ønsker seg mer enn han allerede har. Hadde han hatt det han ønsker seg hadde han ikke vært ulykkelig. Det jeg mener er at den sanne lykke oppstår i det øyeblikket du er fornøyd. En som ønsker seg å bli rikere enn det hun allerede er er ikke lykkelig, men jager lykken. Skjønte du nå? Folk fleste er ulykkelige fordi ønsker seg mer enn de allerede har, enten du er en fattig uteligger eller en rik jævel. Ah.... Det låt bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #34 Del Skrevet 29. juli 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: En må se på mulighetene og markedet. Har man de rette forutsetningene og mulighetene til det, er det bare å gi gass. Jeg tok sjansen og hoppet av skolen etter 9 klasse. Nå har jeg eget selskap, jobber 3 mnd i året og tjener flere millioner. Har fritid, masse penger og det går ikke utover en sjel:-) Anonymkode: 9e6d9...f04 Jøss hvilken bransje ? Anonymkode: bc4ef...411 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #35 Del Skrevet 29. juli 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: En må se på mulighetene og markedet. Har man de rette forutsetningene og mulighetene til det, er det bare å gi gass. Jeg tok sjansen og hoppet av skolen etter 9 klasse. Nå har jeg eget selskap, jobber 3 mnd i året og tjener flere millioner. Har fritid, masse penger og det går ikke utover en sjel:-) Anonymkode: 9e6d9...f04 Dette høres for godt ut Til å være sant Anonymkode: bc4ef...411 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #36 Del Skrevet 29. juli 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jøss hvilken bransje ? Anonymkode: bc4ef...411 En bransje som var i sterk vekst på tidlig 2000-tall. Etter en stund ser jeg at flere og flere faller fra, da de kanskje feilinformerte seg selv om hvor lang tid det tar å tjene penger på dette. En må vente 5-8 år før det blir inntekter. Men så er det fri flyt utover:-) Anonymkode: 9e6d9...f04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #37 Del Skrevet 29. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette høres for godt ut Til å være sant Anonymkode: bc4ef...411 Det er nok ikke det. Kan tjene 3,8-10 mill, alt etter hvor mye jeg legger i det av innsats. Jeg legger meg på 5 mill i året, da det passer meg best:-) Anonymkode: 9e6d9...f04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #38 Del Skrevet 29. juli 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er nok ikke det. Kan tjene 3,8-10 mill, alt etter hvor mye jeg legger i det av innsats. Jeg legger meg på 5 mill i året, da det passer meg best:-) Anonymkode: 9e6d9...f04 Så flink du har vært . Jeg r litt misunnelig. Har ingen utdannelse. Er «voksen» rundt 30+ og har strøjobber i servicebransjen m dårlig lønn og kontrakt. Enrste positive er at jeg har flyttet mye, jobbet mange steder og lært mye om mange kulturer. Arb givere synes ikke det er positivt med mange korte arbeidsforhold for de vil vel helst se lojalitet og kontinuitet. Men jeg har mange gode minner og masse erfaring . Har dessverre ikke blitt rik av det da ... Anonymkode: bc4ef...411 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hocane Skrevet 29. juli 2018 #39 Del Skrevet 29. juli 2018 Ikke få dame og barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #40 Del Skrevet 29. juli 2018 3 minutter siden, hocane skrev: Ikke få dame og barn Er det uforenelig med å bli rik? Anonymkode: bc4ef...411 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå