Gå til innhold

Passet venninnes kjæledyr, fikk ikke en gang en souvenir.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje er det feil av meg å tenke sånn, kanskje jeg er kravstor og tar ting for gitt, likevel er jeg litt såret. Hver gang jeg og samboer reiser på ferie, tar jeg alltid med noe til venninnen min og hennes familie. Vi har også barn, men vi mottar ikke samme gest tilbake, og det er greit nok. I sommer dro venninnen og familien på 3 uker ferie, de har flere husdyr som skulle bli igjen hjemme, fikk vite at venninnens kusine skulle komme og mate og se etter de, men siden det for henne ville bli en kjøretur på 2 time tur og retur, og jeg bare bor 20 min unna og kjenner dyrene godt, tilbød jeg meg å se etter de. Venninnen kom hjem i går og vi snakket sammen på telefon hvor hun takka for hjelpen med dyrene, men sa "det var så stress på ferie, jeg bare fikk ikke kjøpt noe til deg, men takk for det om". 

Jeg må si at jeg ble litt skuffet over at hun i allefall ikke kunne ta med noe til barna mine for dette. 

Anonymkode: f0c63...5c8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er dårlig gjort ja, og et tegn på at hun tar deg for gitt.

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Enig med deg. Du har gjort henne en stor tjeneste trossalt! Jeg gav en flaske vin til naboen min for at han vannet hagen min to ganger mens jeg var på ferie. vanningen tar ca 20 minutter hver gang. 

Anonymkode: 0a78b...318

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tilbød meg å passe en hund en helg. En litt perifer fb venninde spurte på fb om noen kunne passe hunden og jeg tilbydde meg. Fikk en boks brus for jobben og da kjørte jeg også to mil for å levere den når de kom hjem. De var så slitne de orket ikke hente den selv...

Anonymkode: a75e4...1e9

• Liker 8
Skrevet

Hvis noen passer hunden min en helg, så kjøper jeg alltid med noe som takk for hjelpen. Skulle da bare mangle! Synes dette var uhøflig av venninnen din ts. Rart hun ikke rakk å kjøpe med noe. Dårlig unnskyldning 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Godt å se at følelsene mine hverken er helt på jordet eller dumme, jeg er glad i venninnen min og setter pris på vennskapet, men akkurat dette var veldig skuffende. 

Anonymkode: f0c63...5c8

• Liker 7
Gjest Stella Rose
Skrevet

Dårlig gjort, hadde helt klart kjøpt en ting som takk for hjelpen.

Skrevet

Ja det er dårlig gjort. Jeg kjøper alltid en liten ting til mine dyrepassere om jeg drar vekk. Ikke nødvendigvis store greiene, men en sjokolade fra taxfree eller noe lignende. Syntes det bare skulle mangle når folk bruker sin fritid for å ta seg av mine dyr.

• Liker 11
Skrevet

Det er dårlig gjort. Pleier alltid å gi en flaske vin hvis min venninne som mater kattene hvis jeg er borte et par dager, hadde aldri klart å ikke vise takknemlighet liksom. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker alltid å gi venninna mi ei flaske vin og en liten ting til datteren når de har passet katten. Sørger også for å sende med nok mat og sand og det katten trenger. Det er tross alt et ansvar en lesser over på andre når en passer dyr. Da jeg var 14 dager i Syden fikk hun den parfymen hun hadde ønsket seg lenge. 

Anonymkode: 10116...761

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vel, da kan du ihvertfall med god samvittighet be henne om hjelp en gang du trenger det uten å tenke på at hun skal ha noe for det. 

Anonymkode: 63263...480

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Neste gang får du be henne bruke pawshake appen.. ;)

Hun høres ut som at hun ikke forstår at kjærlighetsspråk et ditt er gaver, og at hun har et helt annet språk som hun bruker for å vise at hun setter pris på deg. 

Er hun en klemmer? Gir hun deg komplimenter og ros? Gjør hun deg tjenester tilbake? Velger hun å bruke tid sammen med deg og din familie? 

Jeg og mannen er ikke gavepersoner, vi husker aldri bursdager og glemmer å kjøpe noe (også til hverandre). Men vi ønsker oss heller ikke gaver, og bryr oss ikke om å motta. :)

Den eneste jeg faktisk passer ekstra på å gi gave til er broren min, fordi kjærlighetsspråket hans er nettopp gaver, så uansett føler han seg ikke elsket av meg hvis jeg ikke gir ham en liten oppmerksomhet i ny og ne. :)

Kanskje du bør lese deg opp på kjærlighetsspråk og begynne å legge merke til andre måter venninnen din viser at hun setter pris på deg? :)

https://www.familieverden.no/parforholdet/kommunikasjon/hvilket-kjarlighetssprak-snakker-du/

Anonymkode: b66b9...b9d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

I vennegjeng og familie etterstreber vi å hjelpe hverandre. Om noen har passet katten min to uker, sørger jeg for å være på tilbudssiden når det gjelder barnepass (eksempel).  Det å utveksle gaver for hver tjeneste er ikke noe jeg ønsker i det hele tatt, alle reiser mye, og alle har nok ting. De små tjenestene betyr mye mer. 

Jeg hadde ikke hengt meg opp i dette. Men neste gang du trenger en tjeneste (kakebaking, vanning, bæring av tungt møbel) hadde jeg spurt venninna. Svaret hennes på dette har mye mer å si enn den manglende gaven. 

Anonymkode: 11b5f...8ef

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke hengt meg opp i dette om det ellers er en god venninne 

Anonymkode: 3fdd3...522

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I vennegjeng og familie etterstreber vi å hjelpe hverandre. Om noen har passet katten min to uker, sørger jeg for å være på tilbudssiden når det gjelder barnepass (eksempel).  Det å utveksle gaver for hver tjeneste er ikke noe jeg ønsker i det hele tatt, alle reiser mye, og alle har nok ting. De små tjenestene betyr mye mer. 

Jeg hadde ikke hengt meg opp i dette. Men neste gang du trenger en tjeneste (kakebaking, vanning, bæring av tungt møbel) hadde jeg spurt venninna. Svaret hennes på dette har mye mer å si enn den manglende gaven. 

Anonymkode: 11b5f...8ef

Nettopp! Alle har vel nok ting? Hva skal folk egentlig med en glorete kjøleskapsmagnet fra et sted de ikke har vært på en gang? 

• Liker 5
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Neste gang får du be henne bruke pawshake appen.. ;)

Hun høres ut som at hun ikke forstår at kjærlighetsspråk et ditt er gaver, og at hun har et helt annet språk som hun bruker for å vise at hun setter pris på deg. 

Er hun en klemmer? Gir hun deg komplimenter og ros? Gjør hun deg tjenester tilbake? Velger hun å bruke tid sammen med deg og din familie? 

Jeg og mannen er ikke gavepersoner, vi husker aldri bursdager og glemmer å kjøpe noe (også til hverandre). Men vi ønsker oss heller ikke gaver, og bryr oss ikke om å motta. :)

Den eneste jeg faktisk passer ekstra på å gi gave til er broren min, fordi kjærlighetsspråket hans er nettopp gaver, så uansett føler han seg ikke elsket av meg hvis jeg ikke gir ham en liten oppmerksomhet i ny og ne. :)

Kanskje du bør lese deg opp på kjærlighetsspråk og begynne å legge merke til andre måter venninnen din viser at hun setter pris på deg? :)

https://www.familieverden.no/parforholdet/kommunikasjon/hvilket-kjarlighetssprak-snakker-du/

Kjærlighetsspråk? Er ikke gavemennesker? For noe vas. Det er jo bare normal høflighet å kjøpe en liten ting til mennesker som har hjulpet en, og å ville ikke gi gaver er vel bare det samme som å være en egoist eller gnier.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke passet kjæledyrene igjen. Hun virker utakknemlig. Jeg kjøper alltid med vin, sjokolade, røyk osv hvis noen har passet på kjæledyret mitt når jeg er på ferie. Vil de ikke ha gaver (alle setter pris på at jeg gir gaver) så hadde jeg gitt penger.

Anonymkode: 84ba5...05c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp! Alle har vel nok ting? Hva skal folk egentlig med en glorete kjøleskapsmagnet fra et sted de ikke har vært på en gang? 

Trenger ikke å kjøpe glorete magnet, men vin er jo en flott gave å gi når noen har passet kjæledyret ditt synes du ikke? Eller sjokolade 

Anonymkode: 84ba5...05c

• Liker 4
Skrevet

Alle er ikke like og vi tenker ulikt.

Jeg selv gir om noen har hjulpet meg med noe når jeg har vært på ferie, men jeg bruker ikke å kjøpe med meg gaver til venninner når jeg er på ferie. Da må det være at jeg ser noe og jeg tenker den der må hun få for det er helt henne. Men en oppmerksomhet i ny og ne er jo ikke feil, men man må ikke bli for opphengt i å få gaver.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ugreit av din venninne. Søstra mi passer ofte på sin venninnes katt, og hun får alltid en eller annen form for gave. Ikke nødvendigvis souvenir, men sjokolade eller bøker eller annet koselig, som en takk. 

Anonymkode: 6d3eb...318

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...