Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Fulltidsstudent på siste året bachelor her, jobber 10% i butikk. Til høsten skal kontrakten fornyes igjen og jeg vurderer å ikke skrive under, men vet ikke hvor lurt det er.

Skal jeg jobbe oppsigelsestid hvis kontrakten er utløpt? Eller blir jeg da ferdig på dagen?

Tenker uansett å finne ny jobb i løpet av skoleåret, forhåpentligvis noe jeg kan få fast etter studiene, men bacheloroppgaven skal jo ikke være ferdig før i april, og kommer neppe til å få noe før da. Hvis jeg slutter, så får jeg mere tid til studiene, men mindre penger. Har ingen intensjoner om å bli værende i nåværende stilling et år til, men tanken på å gå arbeidsledig etter endt studie er ekstremt skremmende og en drittjobb jeg ikke trives i er bedre enn ingenting. Hva bør jeg gjøre?

Anonymkode: 34886...fa7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke fornyer kontrakten er du ferdig den dagen den utløper. Må du skrive ny kontrakt for et helt år? Og hva med å heller være tilkallingsvikar enn å ha 10% "fast"? Jeg hadde ikke jobb ved siden av studiene, men jeg hadde fint klart å jobbe 10% mens jeg skrev bacheloroppgave. Faktisk syns jeg det siste semesteret hvor jeg kunne konsentrere meg om bare oppgaven og ett annet fag var superchill. Men jeg skjønner godt at du vil ha mer tid til studiene. Du finner deg helt sikkert en annen "drittjobb" ganske lett hvis du angrer

Anonymkode: aca49...7b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...