AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #1 Skrevet 28. juli 2018 Ville du klaget om du bestlite et nytt bad, men fikk et kjøkken? Ville du klaget om du bestlite en øl, men fikk en kaffe? Ville du klaget hvis du bestilte Ringenes herre på dvd, men fikk Speed 2? Ville du klaget hvis du bestilte en ny seng, men fikk en sofa? Ville du klaget hvis du bestilte en togtur, men fikk en busstur? Anonymkode: bd9c9...0c7
stan Skrevet 28. juli 2018 #2 Skrevet 28. juli 2018 Jeg ville klaget, jeg ville latt være å betale eller krevd penger tilbake. Når det gjelder togturen, så er vel det man kjøper transport til et visst sted til en viss tid. Da kan en buss være like greit som tog.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #3 Skrevet 28. juli 2018 16 minutter siden, stan skrev: Jeg ville klaget, jeg ville latt være å betale eller krevd penger tilbake. Når det gjelder togturen, så er vel det man kjøper transport til et visst sted til en viss tid. Da kan en buss være like greit som tog. Det er vel litt av problemet med buss for tog, som jeg regner med er bakgrunnen for TS' innlegg. Du har ingen som helst garanti for å havne der du skal når du skal, men risikerer å bli satt av et godt stykke bortenfor alt fra et kvarter til en time etter, avhengig av ruten og strekningen som kjøres og hvor lang tid NSB har hatt til å forberede seg. Anonymkode: 2a2e6...519
stan Skrevet 28. juli 2018 #4 Skrevet 28. juli 2018 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel litt av problemet med buss for tog, som jeg regner med er bakgrunnen for TS' innlegg. Du har ingen som helst garanti for å havne der du skal når du skal, men risikerer å bli satt av et godt stykke bortenfor alt fra et kvarter til en time etter, avhengig av ruten og strekningen som kjøres og hvor lang tid NSB har hatt til å forberede seg. Anonymkode: 2a2e6...519 Jeg har opplevd å komme frem før rutetiden, i en buss med vesentlig bedre seter enn toget. Men jeg tipper det var et unntak. Ellers har jeg sluttet å ta tog i Norge. Her jeg bor er det lite aktuelt uansett. Men jeg tar ofte tog når jeg er i land som kan tog, slik som Tyskland og Kina.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #5 Skrevet 28. juli 2018 3 timer siden, stan skrev: Jeg har opplevd å komme frem før rutetiden, i en buss med vesentlig bedre seter enn toget. Men jeg tipper det var et unntak. Ellers har jeg sluttet å ta tog i Norge. Her jeg bor er det lite aktuelt uansett. Men jeg tar ofte tog når jeg er i land som kan tog, slik som Tyskland og Kina. Ja, i blant er man heldig og det blir en oppgradering i stedet for et problem. Men oftest får man noe adskillig dårligere enn man har betalt for. Selv har jeg opplevd å få reise gratis fordi bussjåføren ikke hadde mulighet til å ta imot kontanter, men pendlerne jeg kjenner som har månedskort må betale full pris for enda dårligere punktlighet enn vanlig (og på østre linje er den jaggu dårlig nok fra før). Anonymkode: 2a2e6...519
Tvist Skrevet 28. juli 2018 #6 Skrevet 28. juli 2018 6 timer siden, stan skrev: Jeg har opplevd å komme frem før rutetiden, i en buss med vesentlig bedre seter enn toget. Men jeg tipper det var et unntak. Ellers har jeg sluttet å ta tog i Norge. Her jeg bor er det lite aktuelt uansett. Men jeg tar ofte tog når jeg er i land som kan tog, slik som Tyskland og Kina. Toget i Tyskland har ikke et bedre rykte enn i norge. Jeg ble i sommer 2 timer forsinket med toget i Tyskland.
stan Skrevet 28. juli 2018 #7 Skrevet 28. juli 2018 1 time siden, Tvist skrev: Toget i Tyskland har ikke et bedre rykte enn i norge. Jeg ble i sommer 2 timer forsinket med toget i Tyskland. Det kan vel skje forsinkelser alle steder. Men hvem er det som sier at DB har dårlig rykte? Jeg er mer av den erfaringen at om toget ikke er der presist, så er det heller klokka mi som går feil. 😀 Siste gang jeg opplevde noe alvorlig forsinkelser i Tyskland var på reise i gamle DDR.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #9 Skrevet 28. juli 2018 11 timer siden, stan skrev: Jeg ville klaget, jeg ville latt være å betale eller krevd penger tilbake. Når det gjelder togturen, så er vel det man kjøper transport til et visst sted til en viss tid. Da kan en buss være like greit som tog. SAS innrømmer å ha solgt flyturer de ikke kan levere https://www.nrk.no/norge/sas-innrommer-a-ha-solgt-for-mange-billetter-i-sommer-1.14142833 Men bare de setter opp noen busser bør alt være i skjønneste orden. I alle fall for SAS. Anonymkode: bd9c9...0c7
stan Skrevet 28. juli 2018 #10 Skrevet 28. juli 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: SAS innrømmer å ha solgt flyturer de ikke kan levere https://www.nrk.no/norge/sas-innrommer-a-ha-solgt-for-mange-billetter-i-sommer-1.14142833 Men bare de setter opp noen busser bør alt være i skjønneste orden. I alle fall for SAS. Anonymkode: bd9c9...0c7 Det er jo få strekninger hvor buss når fram like fort som fly. Så buss for fly er ikke helt sammenlignbart med buss for tog. SAS har da heller ikke tilbydd dette. Ihvertfall står det ikke noe om buss for fly i artikkelen. Jeg har flere ganger benyttet meg av slik overbooking, da får man litt penger og mat, samt ofte bedre plasser på neste fly. Greit nok når man ikke har det travelt.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #11 Skrevet 29. juli 2018 Når jeg bestiller billett med NSB så nesten regner jeg med at det blir buss for tog. Omtrent mer regelen enn unntaket. Signalfeil og annen elendighet. Men jeg er ikke enig i at man kun betaler for å transporteres fra A til B. Man velger også hvilket transportmiddel man vil ha, og jeg ville jo ikke betalt det samme for buss som for fly. Hvis jeg velger å fly til Göteborg istedenfor å ta buss, så er det ikke et fullverdig alternativ med buss selv om man på den strekningen i beste fall kan komme frem like raskt. Det er stor forskjell på å vente på flyplassen og sitte noen få minutter på fly, og det å sitte inneklemt i en trang buss i 4 timer. Jeg har jo hørt om folk som blir busset fra Trondheim til Oslo, det er på ingen måte noe godt alternativ når man har bestilt fly. Men som sagt med NSB regner jeg nesten med buss. Hvis det er kunngjort på forhånd godtar jeg å ikke få noe tilbake for det. Anonymkode: 8d20e...72a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå