AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #1 Skrevet 28. juli 2018 Foreldrene til ei god venninne har hytte på Sørlandet som de har sagt jeg må låne engang. Så nå spurte jeg henne, og selvsagt fikk jeg lov. Så langt bra. Jeg reiser med tre barn alder 8 til 12, og kjæresten. Så ringte jeg henne nå for å få vite hva hytta har av utstyr og lignende. Nå viser det seg at min venninne skal bo med oss hele perioden, ok så langt. Men, på tomten bor bror med kone og barn (ikke på alder med mine) og at hennes foreldre kommer på besøk og overnatter. Nå kjente jeg det ble for mye, skal ha ferie ikke ikke varte opp andre. Hadde du biter i det og reist? Eller takket nei? Anonymkode: 07a86...0f7
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #2 Skrevet 28. juli 2018 Hadde hvertfall ikke vartet opp de andre. Jeg hadde holdt på med mitt, så kunne de holdt på med sitt. Anonymkode: af082...eb9 6
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #3 Skrevet 28. juli 2018 Jeg hadde nok droppet hele opplegget da. Ferie for meg er ikke å ha en haug med mennesker jeg ikke kjenner så godt rundt meg. Men vi er alle forskjellige så slett ikke sikkert de tenker at du kan oppleve det sånn. Men jeg hadde nok syns det villet være vanskelig å si fra, man er tross alt heldig og får låne en hytte Anonymkode: 409aa...9fe 13
Belima Skrevet 28. juli 2018 #4 Skrevet 28. juli 2018 (endret) Kjenner meg selv så godt at jeg vet dette hadde blitt for mye for meg. Jeg hadde prøvd å finne på noe annet enn å låne hytta. Hva jeg ville sagt til venninna mi? Kanskje jeg ville vært ærlig og sagt at jeg hadde sett fram til en rolig ferie med bare familien og meg selv. Jeg er ikke av de mest sosiale, men at venninna mi skulle bodd i samme hytta som meg og mine hadde blitt stressende for meg. Blir annerledes med andre folk i samme hytte. En synes at en må ta hensyn døgnet rundt og det ville vært litt urettferdig for resten av "mine". Endret 28. juli 2018 av Belima Rettet skrivefeil 5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #5 Skrevet 28. juli 2018 Har lyst til å si nei. Ok med min venninne på hytta, men hennes foreldre skal bo der i flere dager? Vi har hatt tøff periode på jobb nå før sommeren, og rett etter ferien blir det enormt mye på jobb. Lyst til å kose meg og hvile ut med mine nærmeste før dette. Anonymkode: 07a86...0f7
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #6 Skrevet 28. juli 2018 Desom du forventer optimale forhold så må du jo faktisk betale for det. Regner med at du får bo der gratis. Hvis du derimot betaler for oppholdet på hytta så er det upassende at resten av familien er der. Anonymkode: 42ef0...113 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #7 Skrevet 28. juli 2018 Bor der gratis. De som bare meg. Anonymkode: 07a86...0f7
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #8 Skrevet 28. juli 2018 Jeg tenker at dere burde kanskje kommunisert litt tydligere da det ble snakk om å låne hytta, for nå virker det som dere er invitert på besøk? Ofte er det jo sånn med populære hytter i sommerferien, de er gjerne i bruk av familien hele sesongen. Jeg vet ikke hvor stor hytta eller hvor lenge dere skal være, men det kan være mye å forvente å låne en slik hytte gratis alene. Du kan jo fint takke nei og si at du ikke var klar over at det var så mange der og at dere ønsket mer ro i ferien. For all del, ikke bitch om å "varte opp andre", det er neppe forventet.. Anonymkode: 05699...339 6
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #9 Skrevet 28. juli 2018 Du er jo superheldig som får feriere i ei hytte på Sørlandet gratis. Og jeg syntes ikke det er det minste rart at hytteeierne skal bruke den selv nå i ferien, og at dere er invitert på besøk. Og er du på besøk blir det jo ikke slik at det er du som må varte opp de andre. Det er jo deres hytte, og matlaging og renhold bytter dere jo på å ta. Anonymkode: 5d2f8...369 4
Belima Skrevet 28. juli 2018 #10 Skrevet 28. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du er jo superheldig som får feriere i ei hytte på Sørlandet gratis. Og jeg syntes ikke det er det minste rart at hytteeierne skal bruke den selv nå i ferien, og at dere er invitert på besøk. Og er du på besøk blir det jo ikke slik at det er du som må varte opp de andre. Det er jo deres hytte, og matlaging og renhold bytter dere jo på å ta. Anonymkode: 5d2f8...369 Tydelig at vi leser HI forskjellig, det ser vi av svarene som blir gitt. Jeg leste at de fikk låne hytta og svarer deretter, du leser at de er inviterte og svarer deretter. Les HI en gang til og se om du svarer på samme måte. (Mener ikke å fornærme deg) 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #11 Skrevet 28. juli 2018 Du har ikke reist ennå, ja, så venninnen din har jo opplyst deg om dette nå på forhånd, og har vel egentlig ikke gjort noe feil da. Skjønner at du ikke har lyst. Og det er jo bare å takke nei. Jeg ville sagt at vi ikke vil trenge oss på familielivet deres, og at vi har funnet et annet tilbud. Men at det var veldig snilt av henne å tilby. Anonymkode: 50483...e80 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #12 Skrevet 28. juli 2018 Det er forsåvidt ikke rart at hytteeierne selv ønsker å bruke hytta si i ferien, men det burde kanskje blitt kommunisert tydeligere at du ville LÅNE hytta og ikke komme på besøk. De forventer nok ikke at du skal varte dem opp, men hvis du reiser for å slappe av ville jeg nok droppet det Anonymkode: 2c675...b83 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #13 Skrevet 28. juli 2018 De som sa jeg måtte bare låne hytta. Venninna min sjekket for å se om den var ledig. Foreldrene bor like ved, men vil nå være på hytta flere dager. Skulle vært der under ei uke. Anonymkode: 07a86...0f7
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #14 Skrevet 28. juli 2018 Hvem har sagt at dere skal varte opp de andre? Anonymkode: f2ac5...bad
exictence Skrevet 28. juli 2018 #15 Skrevet 28. juli 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: De som sa jeg måtte bare låne hytta. Venninna min sjekket for å se om den var ledig. Foreldrene bor like ved, men vil nå være på hytta flere dager. Skulle vært der under ei uke. Anonymkode: 07a86...0f7 Ja, men foreldrene må jo få lov til å plutselig bestemme seg for å dra på hytta si. Hyggelig av dem å tilby seg å låne den bort til dere, men dere kan ikke forvente at de skal holde den av til dere. Mener du at hytteeierne ikke skal bruke sin egen hytte akkurat når dere er der, fordi dere har lånt den da? Synes ikke du det er synd hvis de tenkte at de ikke kunne bruke sin egen hytte på det tidspunktet enda de hadde lyst, fordi den var utlånt til dere? Nei, det kan man ikke forvente når det ikke er ens egen. Men forstår deg at du ikke vil når de skal være der da. Men da må du si at du ikke vil være oppi hennes familie og føle at du trenger deg på, eller at du og din familie il ha en rolig ferie uke et annet sted, så du takker nei denne gang.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #16 Skrevet 28. juli 2018 De vil komme fordi jeg er der. Nei hadde jeg lånt bort hytta på bestemt dato så ville jeg ikke plutselig brukt den. Anonymkode: 07a86...0f7 6
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #17 Skrevet 28. juli 2018 Mine foreldre låner bort feriehuset til venner, og ville ikke finne på å komme ramlende dit når vennene er der, selv om de eier huset. Dersom de har tenkt å være der selv, låner de ikke ut huset. Da inviterer de folk på besøk. Anonymkode: dc89b...3ba 1
Meadow Skrevet 28. juli 2018 #18 Skrevet 28. juli 2018 Du får ikke gjort så mye med dette, bortsett fra å ikke dra.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #19 Skrevet 28. juli 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: De vil komme fordi jeg er der. Nei hadde jeg lånt bort hytta på bestemt dato så ville jeg ikke plutselig brukt den. Anonymkode: 07a86...0f7 Så hyggelig da? For å si det sånn - om det er et såpass nært forhold, så vil det ikke ta seg bra ut, om du lar være å reise nå. Du får tenke på hvordan det vil påvirke relasjonen til både din venninne og foreldrene hennes her. Antar du kan skyte en pil etter å låne den hytta en annen gang, for å si det sånn... Selv synes jeg dette høres kjempestas ut, å få møtes og være sammen sånn er en luksus - og noe jeg forbinder med hyggelige sommerdager Og barn har bare godt av å sosialiseres og omgås flere Anonymkode: b1e37...836 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #20 Skrevet 28. juli 2018 Det vanlige her, er at hytter/hus som har plass til mange - så låner en ikke hele hytta/huset. Men en får avtale på at det er plass til dere den uka. Det vil bli oppfatta veldig egoistisk, om en går utfra at en skal få være alene om hytta/huset - og nekte andre å komme i samme tidsrom. For ikke å snakke om, hvor snurt det vil bli oppfatta - om en takker nei til å komme likevel, bare fordi det skal være flere der. Anonymkode: b1e37...836 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå