Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å ta to bachelorgrader samtidig. De er vidt forskjellige, men jeg interesserer meg for begge og mener det kan være positivt å ha 2 utdannelser som peker i hver sin retning for å ha flere jobbmuligheter når jeg er ferdig. I tillegg til studier blir jeg å jobbe ca 22 timer i gjennomsnitt hver uke fast.

Er dette i det hele tatt overkommelig? Eller bør jeg legge den planen død med en gang? Mener det bør være mulig med en god dose innsats. Noe jeg såklart er klar over at kreves.

Anonymkode: b780e...4d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du liv til å gå to studier samtidig da? 

For meg høres det urealistisk ut, med tanke på at du skal jobbe ved siden av. Husk at mange forelesninger er obligatoriske, og hva gjør du om de kjæsjer? 

Og i eksamensperioder? Blir det ikke mye å lese på?  Jeg tenker det er bedre å fordype seg i en ting, enn å kunne litt om flere ting. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis begge bachelorgradene krever mye obligatorisk oppmøte er det vanskelig til tross for at man i utgangspunktet hadde klart det med arbeidsmengde. Har du sjekket opp dette? 

Har du mulighet til å flytte på emner i de ulike semestrene eller må du følge et konkret løp? Hvis du må gjøre det sistnevnte vil det vanskeliggjøre løpet fordi du ikke har noe fleksibilitet eller egenbestemmelse. Hvis du har mulighet til å flytte på emner som du vil gjør det lettere. 

I tillegg er det forskjell på hvor mye arbeid du må legge ned i ulike grader. Har du noen tanker om det? 

Har du mulighet til å gå et 4-årig løp? Det kan være mer realistisk. 

Anonymkode: 12c47...000

Skrevet

er det ikke bedre å ha fullt fokus, mestringsfølelse og glede ved å ta en, i stedet for å stresse(og muligens stryke) på to?

i tillegg til ca 60% stilling høres ikke dette sunt ut. en kort periode kanskje, men flere år...?

• Liker 2
Skrevet

Om du tar begge som deltidsstudier er det overkommelig, men 2 bachelorgrader OG jobb samtidig høres heftig ut!

Jeg tar en bacelor på deltid og jobber 150% (100%og 50%) og det går helt fint om man er motivert😁

Skrevet (endret)

Dersom studiene er deltidstidier kan det gå. Ville anbefalt deg å ta en bachelor om gangen. Har selv en bachelor i Kjemi, og skal nå ta min andre bachelorgrad.

Er bare 21 år. Så du har mye av tid! Ikke noe behov for å ta to bachelor på en gang og forårsake unødvendig stress. :]

Endret av hetia96
AnonymBruker
Skrevet

Eksen min tok to mastergrader samtidig. Matematikk og fysikk. Ingen jobb ved siden av, men det er ikke bare bare å ta en mastergrad. Han var ganske god i matte før han begynte der da, og mente det var et lett fag.

Har ei i klassen min som tar to bachelorgrader samtidig. Agronomi og landbruksteknikk. Flere i den andre klassen hennes har også begynt å ta agronomi, men tar den på deltid. Nå har begge klassene flere felles fag også. Det går greit med eksamener og slikt, men hun jobber bare toppen 10 timer i uka.

Jeg vil tro at det kommer an på hvor mye selvdisiplin du har, og hvor lett du synes fagene er, og kanskje hvor skoleflink du er generelt. Der er mulig, men ikke lett.

Anonymkode: 8d977...2c2

AnonymBruker
Skrevet

Tror det blir tøft, siden du jobber og. Da er det mye smartere å ta en bachelor grad, og få gode resultater. Enn å ha 2, med dårlige resultater. På noen bachelorgrader, så har man mulighet til å ta en del ekstra emner, så da kan du jo heller gjøre det.

Anonymkode: 646e0...b29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...