AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #1 Skrevet 28. juli 2018 Er på god vei ned i vekt ved hjelp av sunt kosthold og mosjon. Har ikke spist søtsaker på åresvis, og har holdt meg helt unna alkohol de siste 3 mnd. Men; det er sommer, sol og hyggelig selskap i kveld. Har funnet en del gamle tråder vedr alkohol, og inntrykket jeg sitter igjen med er at dette er veldig ødeleggende for en vektnedgang. Er det virkelig så ille? Jeg drikker kun cider uten tilsatt sukker, annen drikke liker jeg ikke. Jeg er ikke på diett, men på en livsstilsendring. Jeg vil gjerne ha alkohol med, og synes det blir litt teit å «aldri» drikke igjen for å holde vekten. Hva mener dere? Er virkelig alkohol så ødeleggende? Anonymkode: 1f05b...ce0
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #2 Skrevet 28. juli 2018 Hvis du begrenser mengden er det ikke så ille, men en fyllekule blir fort mange kalorier i tillegg til at alkohol stopper fettforbrenningen så lenge alkoholen er i kroppen. Anonymkode: cb32d...d84 2
drue Skrevet 28. juli 2018 #3 Skrevet 28. juli 2018 En enkelt fyllekule en sjelden gang, vil ikke alene føre til vektoppgang. Skjer det ofte vil det kunne føre til uønsket vektoppgang, spesielt om du gir etter til fristelsen for nattmat og deilig junk dagen derpå. Alkoholinntaket bør altså foregå i moderate mengder. Om du tar deg et par cider her og der har nok ikke så mye å si. Som AB over her sier så stopper også fettforbrenningen når man drikker alkohol. Alkohol tolkes for kroppen som et giftstoff, som må prioriteres å få ut av kroppen. Dette gjelder også muskeloppbyggende prosesser, så om man f.eks. har trent styrke samme dagen så ødelegger man for kroppens restitusjon.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #4 Skrevet 28. juli 2018 Kommer an på om du blir kjempesugen på mat og spiser mye potetgull osv. Det er ikke noe magisk med alkohol som gjør at du legger på deg lettere om du fortsatt begrenser kaloriene Anonymkode: 1b8bf...a1d
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #5 Skrevet 29. juli 2018 Min kropp reagerer ikke annerledes på kalorier i alkohol enn på andre kalorier bortsett fra at alkohol er vanndrivende og forstyrrer vekten en dag eller to om jeg drikker mye. Ikke noe poeng i å veie meg dagen etter en fyllekule for da vil det se ut som jeg har gått ned i vekt av den! 😋 Anonymkode: 0da41...3fe 2
mann_oslo_41 Skrevet 1. august 2018 #6 Skrevet 1. august 2018 På 28.7.2018 den 9.10, AnonymBruker skrev: Er på god vei ned i vekt ved hjelp av sunt kosthold og mosjon. Har ikke spist søtsaker på åresvis, og har holdt meg helt unna alkohol de siste 3 mnd. Men; det er sommer, sol og hyggelig selskap i kveld. Har funnet en del gamle tråder vedr alkohol, og inntrykket jeg sitter igjen med er at dette er veldig ødeleggende for en vektnedgang. Er det virkelig så ille? Jeg drikker kun cider uten tilsatt sukker, annen drikke liker jeg ikke. Jeg er ikke på diett, men på en livsstilsendring. Jeg vil gjerne ha alkohol med, og synes det blir litt teit å «aldri» drikke igjen for å holde vekten. Hva mener dere? Er virkelig alkohol så ødeleggende? Anonymkode: 1f05b...ce0 Alkohol er i seg selv veldig ødeleggende for å gå ned i vekt. Det er en av de 3 fy'ene (salt, sukker og alkohol). Når dette er sagt, du jobber med en endring av livsstil. Det er ingenting i veien med et glass vin i ny og ne, ei heller en fyllekule nå og da. Poenget er at hverdags bruk av alkohol må bort og alkohol bruk må nøye planlegges til de anledningene du virkelig har lyst 🙂 Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå