Gå til innhold

Kvinnelig rolemodel i film, verden, bøker og tegneserier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Prøver å tenke ut gode kvinnelige rollemodeller, alle mine rollemodeller ser ut til å være menn eller et fåtall kvinner. 
Dette er de rollemodellene jeg har funnet ut jeg har. 😕 

• Charmed søstrene i serien "Charmed"
  • Buffy i serien "Buffy, vampire slayer"
  • Xena i serien "Xena warrior princess"
  • Aeriel fra "Darkangel" bok trilogi

Ønsker å bli mer inspirert til å være en sterkere kvinne, men merker jeg har fokusert på menn som hovedperson i serier og slikt.
Har lyst på en god kvinnelig rollemodell til å inspirere meg, og føler det er en mangel vare. 
Håper noen har tips, føler jeg trenger noen sterkere for å bedre min egen feminitet. 

Ønsker en karakter som kan er veldig sterk, f.eks kan svinge en Zweihander om hun ønsket. 
En kriger som ikke er lettkledd. Trenger ikke være sterk som en okse fysisk, kunne vært sterk mentalt som en advokat.
Føler jeg trenger en sterk kvinne som kan være et ledende eksempel i bok eller film. 
Muligens et rart spørsmål, men føler livet er litt fattig uten en kvinne å se skikkelig opp til. 😕 

Anonymkode: 6afa6...897

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, hallstein skrev:

Hva med Månestråle?

? Serie? Film? Bok? En virkelig person? 

Skrevet

Vin i Mistborn, Shallan i the Stormlight Archive, og Arya Stark i a Song of Ice and Fire. 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

? Serie? Film? Bok? En virkelig person? 

I Sølvpilen.

Manestrale.jpg

Spoiler

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, hallstein skrev:

I Sølvpilen.

Okay. :) 

Gjest HerrBæsjerumpehull
Skrevet

Sylvi Listhaug.

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

Sylvi Listhaug.

Hun er en sterk kvinne, men usikker med politiske figurer som rollemodell. 

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, hallstein skrev:

Hva med Månestråle?

Riktignok kunne hun judo, noe alle skurkete skurker fikk erfare til sin store overraskelse, men ellers hadde hun så vidt jeg husker først og fremst som oppgave å pynte opp og inspirere tidligpubertale gutter ... 

Anonymkode: 54218...37c

Gjest Stella Rose
Skrevet

Hunger Games- Katniss Everdeen

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Stella Rose skrev:

Hunger Games- Katniss Everdeen

Huff nei, hun var jo fullstendig tiltaksløs. 

Anonymkode: 31a96...4ba

AnonymBruker
Skrevet

Pippi.

Anonymkode: 5ddb9...492

Skrevet

Hirka fra Ravneringene!

AnonymBruker
Skrevet

Det er slettes ingen overvekt av menn i forhold til antall personer som er skuespillere. Videre er det vel ikke noen overvekt av mannlige skuespillere heller, men de forbildene du ser etter har vel kanskje maskuline verdier så derved ønsker du å se kvinner som oppfører seg mandig tipper jeg og de finnes det langt færre av

Anonymkode: aab83...984

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ronja Røverdatter! :nori: 

Anonymkode: 31a96...4ba

AnonymBruker
Skrevet

Hva med Ripley fra gode, gamle Alien? :) 

Anonymkode: 54218...37c

• Liker 1
Skrevet

Røde Sonja og Valeria fra Conan-universet. Røde Sonja har riktignok en metall-bikini, men er det noe hun ikke er, så er det løs på tråden. Hun lovet gudinnen som ga henne sverdkunsten i gave å kun gå til sengs med den mannen som kunne vinne over henne i en kamp og det er ikke mange aktuelle kandidater. Valeria er fra det mektige landet Aquilonia og vil bli sjørøver - en karriere det er vanskelig å skape seg i en mannsdominert verden. (Her snakker jeg om tegneseriene, ikke filmene)

Maze fra Lucifer. Hun er en demon, bedriver hor, har et svææært avslappa forhold til alkohol, banker opp folk og dreper dem, men kul som faen

AnonymBruker
Skrevet

Daenerys fra Game of thrones, Arya fra Game of thrones, Hermione fra Harry Potter, Tris fra Divergent, Wonder Woman, Black Widow, Storm fra X-men, Trinity fra The matrix-filmene, Eleven fra Stranger Things, The Bride fra Kill Bill, Eowyn fra Ringenes herre, Hit-Girl fra Kick-ass, Lara Croft, Lisbeth Salander, Sarah Conner fra Terminator-filmene, Sydney Bristow fra Alias.

Anonymkode: 48c1c...3db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Shanna! Shanna_the_She-Devil,_vol_2,_no_1_(2005)

Anonymkode: 694ee...61a

AnonymBruker
Skrevet

Modesty Blaise

Alt annet enn en løs-på-tråden-nikkedukke.

Anonymkode: c3bb6...583

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...