AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #1 Del Skrevet 27. juli 2018 Tips ønskes svært gjerne! Vi reiser på ferie til Sverige på mandag og har leid hytte på campingplass hvor vi skal være i 5 dager. Hyttene har et lite kjøleskap, og kokeplater tilgjengelig (men ikke stekeovn). Vi tar også med kulegrill. Dette er femte sommeren på rad vi reiser hit, og i år er prisene på overnatting høyere enn aldri før, så for å ikke ruinere oss fullstendig ønsker vi å være litt økonomisk med maten. Så i stedet for å spise lunsj og middag ute på diverse spisesteder hver eneste dag som vi tidligere har gjort, har vi lyst å planlegge litt slik at vi kan lage de fleste middager selv å spise på hytta, og lage lunsj selv hvor vi ordner nistepakke som vi kan ta med oss på stranden osv. Vi er 5 voksne og 3 kresne, småspiste barn (på 9 år, 5 år og 2 år) fordelt på 2 hytter. Har dere noen smarte tips og forslag å komme med til rimelige middager og lunsj vi kan ha i løpet av disse fem dagene? Anonymkode: c0efa...a26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thildamor Skrevet 27. juli 2018 #2 Del Skrevet 27. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tips ønskes svært gjerne! Vi reiser på ferie til Sverige på mandag og har leid hytte på campingplass hvor vi skal være i 5 dager. Hyttene har et lite kjøleskap, og kokeplater tilgjengelig (men ikke stekeovn). Vi tar også med kulegrill. Dette er femte sommeren på rad vi reiser hit, og i år er prisene på overnatting høyere enn aldri før, så for å ikke ruinere oss fullstendig ønsker vi å være litt økonomisk med maten. Så i stedet for å spise lunsj og middag ute på diverse spisesteder hver eneste dag som vi tidligere har gjort, har vi lyst å planlegge litt slik at vi kan lage de fleste middager selv å spise på hytta, og lage lunsj selv hvor vi ordner nistepakke som vi kan ta med oss på stranden osv. Vi er 5 voksne og 3 kresne, småspiste barn (på 9 år, 5 år og 2 år) fordelt på 2 hytter. Har dere noen smarte tips og forslag å komme med til rimelige middager og lunsj vi kan ha i løpet av disse fem dagene? Anonymkode: c0efa...a26 Gjør oppmerksom på at det ikke er tillat å bruke grill i Sverige nå. Det er kun el-grill som er tillat. Gjelder over hele landet, 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 27. juli 2018 #3 Del Skrevet 27. juli 2018 Taco. Vi varmer skjell og lefser i ei gryte når vi mangler ovn. Pannekaker, da pleier iallefall barna få i seg mat. Det ramler jo inn. Suppe (her er de glad i søtpotetsuppe), tikka masala... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HalldirV2 Skrevet 27. juli 2018 #4 Del Skrevet 27. juli 2018 Siden du ikke kan griller eller fyre bål, så blir det vel som hjemme Ellers er det billig med takeaway i Sverige. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #5 Del Skrevet 27. juli 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi er 5 voksne og 3 kresne, småspiste barn (på 9 år, 5 år og 2 år) fordelt på 2 hytter. Har dere noen smarte tips og forslag å komme med til rimelige middager og lunsj vi kan ha i løpet av disse fem dagene? Hva liker dere og de kresne barna da? Lettere å komme med forslag om vi vet hva dere liker. Alt av kjøtt, kylling, ost, kjøttpåless osv er mye billigere i Sverige enn i Norge. Pizza, gryterett, falukorv? Anonymkode: 07e47...01a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #6 Del Skrevet 27. juli 2018 KjøttpåleGG skulle det stå Anonymkode: 07e47...01a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #7 Del Skrevet 27. juli 2018 Svin indrefilet koster ca 60 pr kg i Sverige Kyllingklubber ca 20 for en hel kilo Anonymkode: 07e47...01a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #8 Del Skrevet 27. juli 2018 Hamburgerrygg (heter kassler i Sverige) i stor bit (til ca 59,. pr kg), kan brukes både oppskjært i tynne skiver til pålegg og i tykkere skiver til middagsmat Anonymkode: 07e47...01a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 27. juli 2018 #9 Del Skrevet 27. juli 2018 Det er mye godt i hermetikk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #10 Del Skrevet 27. juli 2018 1 minutt siden, Arabella skrev: Det er mye godt i hermetikk. Å ja! Soldatens ertsoppa er fantastisk god Finnes på Coop Ekstra i Sverige Anonymkode: 07e47...01a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 28. juli 2018 #11 Del Skrevet 28. juli 2018 -Taco. Lefsene behøver ikke å måtte varmes. -Pitabrød med diverse fyll. Dette er greit som restemat/nistepakke. -Lapskaus. Ferdig frossenpose med lapskaus-grønnsaker, pølse/annet kjøtt. -Hotdog -Diverse salater. Kan tas brukes som tilbehør til middag + tas med som nistepakke. -Pannekaker -Fruktsalat -Salat -Fylte tortillalefser (gjerne med rester) -Wok -Hamburger -Grøt -Kylling/svin/storfe/fisk, grønnsaker og ris/poteter/salat -Suppe på termos til niste Det meste her kan både brukes til middag/lunsj/niste. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drakan Skrevet 28. juli 2018 #12 Del Skrevet 28. juli 2018 Er brann i store deler av landet, så kan være greit å sjekke at campingen dere skal til ikke er berørt. Også burde dere skaffe en elgrill for å unngå å skape en ny brann. Men om dere ikke har muligheten til å fikse en elgrill, kan dere kanskje ringe campingen og høre om de har steder dere kan grille trygt med kullgrillen. Når det gjelder mat, så kan dere kanskje bake potet (er veldig godt) 😄 Kylling er rimelig i svergie så det går jo fint ant også 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thildamor Skrevet 28. juli 2018 #13 Del Skrevet 28. juli 2018 14 timer siden, Drakan skrev: Er brann i store deler av landet, så kan være greit å sjekke at campingen dere skal til ikke er berørt. Også burde dere skaffe en elgrill for å unngå å skape en ny brann. Men om dere ikke har muligheten til å fikse en elgrill, kan dere kanskje ringe campingen og høre om de har steder dere kan grille trygt med kullgrillen. Når det gjelder mat, så kan dere kanskje bake potet (er veldig godt) 😄 Kylling er rimelig i svergie så det går jo fint ant også Som jeg nevnte over her så er det TOTAL FORBUD å grille med noe annet enn el-grill....da kommer polisen og en får bot... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 28. juli 2018 #14 Del Skrevet 28. juli 2018 3 minutter siden, Thildamor skrev: Som jeg nevnte over her så er det TOTAL FORBUD å grille med noe annet enn el-grill....da kommer polisen og en får bot... Det er ikke det verste. Det verste er om noen glør plutselig fyker bortover i gresset. Da kan det bli brannhelvete med én gang. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #15 Del Skrevet 28. juli 2018 Dere har to kokeplater og det er ikke felleskjøkken der med stekeovn? Pasta bolognese med salat. Omelett. Eggerøre. Stekt kjøtt med potet- potetsalat eller grønnsaksmos. Pølser med tilbehør. Fiskeburgere med salat. Fiskeboller i hvitsaus med poteter og råkost. Lapskaus. Tomatsuppe med egg og makaroni. Lista er lang egentlig, men hvor forsvant ts når det kom spørsmål om hva det vil si at barna er kresne. Er de så kresne, la de få brødskiver og iskrem, jordbær og vannmelon. Det finnes få eller ingen campingplasser som ikke har felles kjøkken med stekeovn. Enkelt å greit da og bare kjøpe alumiumsformer og lage hva dere vil. Anonymkode: f7b3c...d2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thildamor Skrevet 28. juli 2018 #16 Del Skrevet 28. juli 2018 55 minutter siden, Arabella skrev: Det er ikke det verste. Det verste er om noen glør plutselig fyker bortover i gresset. Da kan det bli brannhelvete med én gang. Ja, det er jo derfor det er total forbud over alt nå! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drakan Skrevet 28. juli 2018 #17 Del Skrevet 28. juli 2018 1 time siden, Thildamor skrev: Som jeg nevnte over her så er det TOTAL FORBUD å grille med noe annet enn el-grill....da kommer polisen og en får bot... Jeg sier jo ellgril, skjønner ikke hva du våser om. 😕 Er fult mulig de har plaser man kan plassere grill på om man ikke har annet en kullgrill, så er derfor jeg sier de kan ringe campingen og høre om de har et sted med solid underlag. F.eks betong, strand eller lignende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thildamor Skrevet 28. juli 2018 #18 Del Skrevet 28. juli 2018 2 timer siden, Drakan skrev: Jeg sier jo ellgril, skjønner ikke hva du våser om. 😕 Er fult mulig de har plaser man kan plassere grill på om man ikke har annet en kullgrill, så er derfor jeg sier de kan ringe campingen og høre om de har et sted med solid underlag. F.eks betong, strand eller lignende. Jeg skjønte det. Men dessverre så er det ikke lovlig uansett hva slags underlag det er. Det er totalforbud mot ild utendørs. Om det er på stranda, betong eller samme hva, så er det totalforbud. Totalforbudet ble innført på onsdag, tror jeg det var. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drakan Skrevet 28. juli 2018 #19 Del Skrevet 28. juli 2018 15 minutter siden, Thildamor skrev: Jeg skjønte det. Men dessverre så er det ikke lovlig uansett hva slags underlag det er. Det er totalforbud mot ild utendørs. Om det er på stranda, betong eller samme hva, så er det totalforbud. Totalforbudet ble innført på onsdag, tror jeg det var. Da trenger du kanskje ikke være så nedlatende og kan si det på en annen måte. F.eks "Det ble totalforbud på onsdag, så man kan ikke grille i det hele tatt i Sverige, foruten elgril " Men om det er totalforbud, vil jeg anta at det kan ha innvirkning på elgrill også. 😕 Man kan ikke sette en elgril på baken, varmen kan jo føre til at gress tar fyr under. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thildamor Skrevet 28. juli 2018 #20 Del Skrevet 28. juli 2018 9 minutter siden, Drakan skrev: Da trenger du kanskje ikke være så nedlatende og kan si det på en annen måte. F.eks "Det ble totalforbud på onsdag, så man kan ikke grille i det hele tatt i Sverige, foruten elgril " Men om det er totalforbud, vil jeg anta at det kan ha innvirkning på elgrill også. 😕 Man kan ikke sette en elgril på baken, varmen kan jo føre til at gress tar fyr under. Beklager om du oppfattet det nedlatende, det var ikke meningen. Länsstyrelsen og Polisen har gått ut med at el-grill er lovlig, så hvordan de tenkte da, vet jeg dessverre ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå