Gå til innhold

Noe som har hatt matforgiftning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har blitt matforgiftet og kan fortelle litt om det? Blir man veldig dårlig? Og hvilke symptomer får man ? 

Er på ferie i utlandet og typen blir gjentatte ganger dårlig i magen ( men det blir han generelt hjemme i Norge også). Vi er et par stykker på ferie sammen, spiser nøyaktig det samme, men er kun han som blir dårlig. Kan kun han bli matforgiftet eller har han rett og slett bare ømfintlig mage? 

Anonymkode: f4774...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ble det på ferie i Ungarn for dn del år siden. 

Lagde mat selv i leiligheten vi hadde leid. Ca 30-45 min senere ble jeg vanvittig kvalm og begynte å kaste opp. Kastet opp hvert 10 min første døgn og deretter 1-2 ganger i timen de neste par dagene. Jeg var fullstendig ødelagt. Hjalp ikke uansett hva jeg fikk på sykehuset. Til slutt kjøpte jeg noen tabletter mot kvalme på apoteket og fikk forklart på engelsk hva problemet var. Tror omtrent ikke han forsto et ord av det jeg sa, men fikk noe og det stoppet oppkastet. Rart, og vondt!! Jeg kastet jo opp kun syre etter bare et par timer. 

Anonymkode: c30e9...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carmabell

Ja. Ble veldig dårlig og innlagt på sykehus. Jeg ble matforgiftet i startet av barneskolen, så husker ikke så mye. Men jeg kastet opp masse, var svært slapp og følte meg dårlig generelt. Kastet opp alt og begynte etterhvert å kaste opp galle, da ble jeg innlagt og fikk væske og næring gjennom ledninger. 

Kan være fordi han ikke er vandt med bakteriene der dere er, alle reagerer forskjellig. Flere i min familie får omtrent alltid dårlig i magen på reise uten at det er noe annet enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden han også er dårlig hjemme i Norge, har han vært hos lege? Lurt å få en time til sjekk når dere kommer hjem. Kan jo være at han er allergisk mot et eller annet. Alltid lurt å sjekke seg når en ikke er frisk, noe menn ofte er treige med.
Matforgiftning beskrives godt av de over meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts 

Han må ikke akutt på do eller kaste opp. Men må på do i løpet av natten, og bare en gang ut fra det jeg har fått med meg. Ikke noe opkast men vondt i magen og litt kaldsvetting. 

Selv har jeg i alle år vært plaget med mageproblemer og diare. Nå er det jo vanskelig for med å vite akkurat hvordan han har det, men jeg synst ikke det virker så gale å gå en gang på do i løpet av natten  og så er det over. Men det er kanskje fordi jeg har hatt mine mageproblemer i utallige år så for meg virker det helt normalt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Belima skrev:

Siden han også er dårlig hjemme i Norge, har han vært hos lege? Lurt å få en time til sjekk når dere kommer hjem. Kan jo være at han er allergisk mot et eller annet. Alltid lurt å sjekke seg når en ikke er frisk, noe menn ofte er treige med.
Matforgiftning beskrives godt av de over meg.

Han er lege selv 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hadde oppkast i fem dager og diaré i sju dager. Lett feber. Lokal kebabresturant, og må kjøre samme leksa hvert år.

Anonymkode: 64c47...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

høres mer ut som omgangsyke 😕 De gangene jeg har hatt omgangsyke så har jeg ikke hatt feber ig da har bare vart en dag 

Anonymkode: 0f088...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hadde oppkast i fem dager og diaré i sju dager. Lett feber. Lokal kebabresturant, og må kjøre samme leksa hvert år.

Anonymkode: 64c47...f75

Men det finnes vel mildere former for matforgiftning også kanskje ? Dette går jo over på en time eller to 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har blitt matforgiftet og kan fortelle litt om det? Blir man veldig dårlig? Og hvilke symptomer får man ? 

Er på ferie i utlandet og typen blir gjentatte ganger dårlig i magen ( men det blir han generelt hjemme i Norge også). Vi er et par stykker på ferie sammen, spiser nøyaktig det samme, men er kun han som blir dårlig. Kan kun han bli matforgiftet eller har han rett og slett bare ømfintlig mage? 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er lege selv 😂

Når han er lege selv, burde han ikke da ha svaret på disse spørsmålene  :klo:?
Men ja, noen reagerer mer enn andre på fremmede bakterier i drikkevann, mat osv. Han bør ikke drikke vann fra springen (krana) og ikke spise råe grønnsaker etc.

Anonymkode: 352ae...167

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

typen blir gjentatte ganger dårlig i magen ( men det blir han generelt hjemme i Norge også).

Han (som til og med er lege)  har ikke tenkt på å finne ut hvorfor han har så lett for å bli dårlig i magen? Kanskje han har intoleranse mot mel eller andre ting?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når han er lege selv, burde han ikke da ha svaret på disse spørsmålene  :klo:?
Men ja, noen reagerer mer enn andre på fremmede bakterier i drikkevann, mat osv. Han bør ikke drikke vann fra springen (krana) og ikke spise råe grønnsaker etc.

Han sier jo selv han er matforgiftet. Men alle jeg har hørt om som har vært matforgiftet har blitt grisedårlig, derfor jeg synst dette er litt rart + jeg trodde alle vi andre også ville blitt det om der er noe feil med maten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han (som til og med er lege)  har ikke tenkt på å finne ut hvorfor han har så lett for å bli dårlig i magen? Kanskje han har intoleranse mot mel eller andre ting?

Han jobber så mye at han har ikke tid til å gå til legen 😛 Er ikke så viktig med sin egen helse. Jeg har selv sagt jeg tror han er allergisk mot noe og bør prøve å finne ut hva. Men han mener det er matforgiftning både her på feier og også hjemme i Norge 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han sier jo selv han er matforgiftet. Men alle jeg har hørt om som har vært matforgiftet har blitt grisedårlig, derfor jeg synst dette er litt rart + jeg trodde alle vi andre også ville blitt det om der er noe feil med maten 

Ja, absolutt ville alle som spiste det samme også blitt styggdårlig dersom det var snakk om matforgiftning. Han bør utredes for mageproblemene sine.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, absolutt ville alle som spiste det samme også blitt styggdårlig dersom det var snakk om matforgiftning. Han bør utredes for mageproblemene sine.

Er liksom ikke så lett å «motsi» han eller fortelle han hva han skal gjøre heller. Er jo  han som er lege som burde vite mest om dette og ikke jeg. Men høres nesten ut som jeg har rett da. Så sa skal jeg få presset han til å ta tak i mageproblemen og ikke bare skylde på matforgiftning støtt og stadig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble matforgiftet i syden en gang. Ble kjempedårig, høy feber og kastet opp "hele tiden". Elendig form generelt. Jeg ble lagt inn på sykehus og fikk noe intravenøst, da ble jeg bedre i løpet av noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg ble matforgiftet i Norge. Spydde og feber. Det gikk ikke lenge etter at jeg hadde spist til jeg ble dårlig. 

Anonymkode: 2ba0a...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...