ferdig Skrevet 27. juli 2018 #1 Skrevet 27. juli 2018 Har da endelig dratt til legen for problemene jeg har med tarmene og han sendte meg på koloskopi, skal dit på tirsdag men gruer meg som fy. Noen som har lyst til å komme med noen råd her? erfaringer? hva man ikke må gjøre eller hva man burde gjøre?
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #2 Skrevet 27. juli 2018 Rådet er vel å slappe av. Men det er lettere sagt en gjort. Jeg forstår følelsen din, den hadde jeg også. Jeg har tatt det flere ganger og jeg har snakket med flere som har tatt det. Alle opplever det forskjellig! Det er egentlig ikke noe å grue seg til. Du bruker bare energi du kan bruke på noe annet legene er forståelsesfulle og ønsker å gjøre det best mulig for deg. Føler du at du trenger med medisiner så ber du om det. Du får beroligende og tiden går utrolig fort. Plutselig er du ferdig! jeg synes egentlig at tømmingen av tarmen var verst. Anonymkode: 870cc...728
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #3 Skrevet 27. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: jeg synes egentlig at tømmingen av tarmen var verst. Og det gjør ingen andre jeg har snakket med. så det er forskjell for alle! Og det går helt fint. Jeg pleier å unne meg en liten premie etter jeg har vert på sykehuset, så det er noe jeg ser frem til Anonymkode: 870cc...728
ferdig Skrevet 27. juli 2018 Forfatter #4 Skrevet 27. juli 2018 Men siden jeg må kjøre bil er det vel uaktuelt med beroligende og smertestillende etter det jeg forstår?
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 27. juli 2018 #5 Skrevet 27. juli 2018 Uff skjønner godt at du gruer deg. Hva eksakt er du redd for? Dette kan hjelpe deg til å informere de som skal gjøre det på deg. Om du sier ifra så er de flinke til å ta hensyn🙂
ferdig Skrevet 27. juli 2018 Forfatter #6 Skrevet 27. juli 2018 Jeg er redd for alt egentlig, dette er nytt, skummelt og ikke minst smertefullt. Klar over at mange tar dette hver dag og at mange sier det er ubehagelig og så er det over, så har du de som sammenligner det med fødsler, smerter som når både 10 og 12 på smerteskalaen, Smerten skal jeg altids holde ut, vi snakker om en kort periode. Vet egentlig ikke hva jeg gruer meg så til, bare har en ubehagelig følelse over at på tirsdag, det blir en dag jeg ikke kommer til å glemme 😞
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #7 Skrevet 27. juli 2018 4 minutter siden, ferdig skrev: Jeg er redd for alt egentlig, dette er nytt, skummelt og ikke minst smertefullt. Klar over at mange tar dette hver dag og at mange sier det er ubehagelig og så er det over, så har du de som sammenligner det med fødsler, smerter som når både 10 og 12 på smerteskalaen, Smerten skal jeg altids holde ut, vi snakker om en kort periode. Vet egentlig ikke hva jeg gruer meg så til, bare har en ubehagelig følelse over at på tirsdag, det blir en dag jeg ikke kommer til å glemme 😞 Du klarer det! skal heie på deg, tenk så godt og bli FERDIG! Anonymkode: 64d4d...4db 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #8 Skrevet 27. juli 2018 24 minutter siden, ferdig skrev: Jeg er redd for alt egentlig, dette er nytt, skummelt og ikke minst smertefullt. Klar over at mange tar dette hver dag og at mange sier det er ubehagelig og så er det over, så har du de som sammenligner det med fødsler, smerter som når både 10 og 12 på smerteskalaen, Smerten skal jeg altids holde ut, vi snakker om en kort periode. Vet egentlig ikke hva jeg gruer meg så til, bare har en ubehagelig følelse over at på tirsdag, det blir en dag jeg ikke kommer til å glemme 😞 Det er ikke smertefullt Anonymkode: 8c317...b2a
skruf Skrevet 27. juli 2018 #9 Skrevet 27. juli 2018 Jeg bruker å få smertestillende og beroligende ifm skopi (kjører ikke selv da) Ser noen skriver at det ikke er smertefullt...det tror jeg må være individuellt. For meg var min første skopi grusom, hadde en veldig betent tarm da. Heldigvis er det relativt fort overstått
ferdig Skrevet 28. juli 2018 Forfatter #10 Skrevet 28. juli 2018 Har vel ikke noe valg å må ta det som det kommer, får hive innpå er ibux før jeg drar og håpe det hjelper litt. Tanken på å få klarhet i hva som gir disse smertene og ubehaget, og da fikse det, burde gjøre att man holder ut 15min vel.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #11 Skrevet 28. juli 2018 8 hours ago, ferdig said: Men siden jeg må kjøre bil er det vel uaktuelt med beroligende og smertestillende etter det jeg forstår? Ikke kjør bil. Anonymkode: 4cb74...e26
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #12 Skrevet 28. juli 2018 11 timer siden, ferdig skrev: Men siden jeg må kjøre bil er det vel uaktuelt med beroligende og smertestillende etter det jeg forstår? Du skal ikke kjøre bil etter en slik undersøkelse. Spør om å få drosjerekvisisjon. Jeg så også at du vil ta ibux før du dra. Det er ikke lurt hvis det viser seg at du trenger beroligende/annen smertelindring Anonymkode: 8c317...b2a 1
ferdig Skrevet 2. august 2018 Forfatter #13 Skrevet 2. august 2018 Vel, Dette var vondt for meg, jeg er en voksen mann, har høy smerteterskel og synes (litt) smerte er både sundt og bra for deg, men dette var vondt. Jeg lå å svettet, pustet fort og aggresivt og kjempet for ikke å skrike ut et rasende brøl! Men, som legen sa, dette gjør vondt i dag, neste gang er det ikke sikkert det gjør vondt, det er så mye som spiller inn. Neste gang skal jeg ikke kjøre selv, da kan jeg få smertelindrende ved behov, om det neste gang skal gjøre like vondt som nå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå