Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2005 #1 Skrevet 9. mars 2005 ...er en by i Irland, faktisk en riktig koselig by, blant annet med en utrolig stilig pub som heter Rosie O'Mally. Men dét er en digresjon. Limerick er også en fascinerende verseform med sin egen spesielle rytme, velegnet til å fortelle korte historier - gjerne med et søtt sluttpoeng. Her er et eksempel, hentet fra Siderhusreglene (John Irving): There once was a queen from Siberia De som følger med på vintersportssendinger, vil vite at Jon Herwig Carlssen er en "racer" på urteite meldinger i limerickform. I og med at KG-medlemmer er intelligente, skriveføre mennesker ser jeg jo for meg at vi er mye, mye flinkere enn ham. Så værsågod, alle sammen, her er en egen limericktråd til fri utfoldelse! Dette er kultur, dette er litteratur! Innlegget er endret i henhold til reglene. Regner med at alle har fått med seg hvordan en limerick er i formen, mange gode eksempler nedenfor. Newt-moderator
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2005 #2 Skrevet 9. mars 2005 Det kan selvsagt også gjøres på norsk, til og med på dialekt. Her er et eksempel på forsøksvis stavangersk. Ei gammale dame fra Madla hu sad der på benken og radla - Får eg trilta ei besa? - Nei, kan du'kje lesa? Det e'kje lovligt å ta fram badla (OK, det skal vel egentlig være "badlå," men det er viktig at ting rimer)
Milo Minderbinder Skrevet 9. mars 2005 #3 Skrevet 9. mars 2005 Jeg har et par gode, men problemet er at jeg ikke husker dem........ There once was a woman from Ghana.. så treffer hun en hvit mann, og det oppstår gnister - helt til han står naken foran henne... "I think i prefer a banana" Om pelikaner There once was........a pelican noe med nebbet, om hvor mye plass det er, og: I dont know how the hell he can
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2005 #4 Skrevet 9. mars 2005 En sosialarbeider fra Jæren var kjent for å ha en svær en Til himmels det gikk med pakk og med pikk da han dimitterte fra hæren
chimp Skrevet 9. mars 2005 #5 Skrevet 9. mars 2005 En machomann fra Argentina Han ville imponere Angelina Med bule i buksen Han svang seg oppå oksen Men etterpå hadde han vagina
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2005 #6 Skrevet 9. mars 2005 Ei kjerring fra øvst oppi lia hun hadde det litt kjipt for tida hun rei og hun rei men han kjedet seg og sa "snu deg over på sia"
Gjest Valhalla Skrevet 9. mars 2005 #7 Skrevet 9. mars 2005 Trøffel tok seg godt ut i blått men i sengen gikk det trått Han ble fryktelig sliten men den var for liten hun sa det var ikkeno godt
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2005 #8 Skrevet 10. mars 2005 Du har jo talent, Valhalla! Tror du har en bedre fremtid som poet enn historiker! Den lett høyrevridde Valhalla satt og hørte på Radio Yalla Han lo og han lo men så måtte'n på do og han sa "Nå driter jeg insh' Allah"
Gjest Valhalla Skrevet 10. mars 2005 #9 Skrevet 10. mars 2005 Haha likeså, inshAllah var et nice touch
Gjest gjest1 Skrevet 10. mars 2005 #10 Skrevet 10. mars 2005 Psst - jeg tror limericker skal ha et stedsnavn i første verselinje for å være et ordentlig limerick...
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2005 #11 Skrevet 10. mars 2005 Psst - jeg tror limericker skal ha et stedsnavn i første verselinje for å være et ordentlig limerick... En mysan i fra Akershus lagde regler i limerickblues husk å ha med et sted ellers blir je'kke med når du surfer i limerickrus
Sofia Skrevet 10. mars 2005 #13 Skrevet 10. mars 2005 En bærte i fra byen i nord (nesten stedsnavn det) koste seg som en sol Hun drømte om Morten og våknet som fjotten jaggu var hun blitt våt om dotten Ler meg ihjel... drømte jo om Morten Abel inatt....
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2005 #15 Skrevet 10. mars 2005 Ei berte fra vågen med Kabel (Kabelvåg, lett omskrevet) drømte søtt om Morten Abel Men hun våknet knusk tørr og sa "dette var gørr, for han var slettes ikke kapabel"
Sofia Skrevet 10. mars 2005 #16 Skrevet 10. mars 2005 Ei berte fra vågen med Kabel (Kabelvåg, lett omskrevet) drømte søtt om Morten Abel hun våknet knusk tørr og sa "dette var gørr, for han var slettes ikke kapabel" Du er den samme gamle du Trøffel... stadig like morsom.. Er ikke fra Kabelvåg dah....
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2005 #17 Skrevet 10. mars 2005 Er ikke fra Kabelvåg dah.... I know, men det var jæææskla vanskelig å få Tromsø til å rime på Abel...
Sofia Skrevet 10. mars 2005 #18 Skrevet 10. mars 2005 I know, men det var jæææskla vanskelig å få Tromsø til å rime på Abel... Næh!!
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2005 #19 Skrevet 10. mars 2005 Ei sexfiksert bombe fra Trømse hadde ligget med stumpen i snø - Sersjanten fra hæren pulte kun i misjonæren det var så kaldt at jeg holdt på å dø! Ser du, det passer ikke med Abel!
Sofia Skrevet 10. mars 2005 #20 Skrevet 10. mars 2005 Ei sexfiksert bombe fra Trømse hadde ligget med stumpen i snø - Sersjanten fra hæren pulte kun i misjonæren det var så kaldt at jeg holdt på å dø! Ser du, det passer ikke med Abel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå