Wickwire Skrevet 27. juli 2018 #1 Skrevet 27. juli 2018 Har hatt et oliventre i fem år. Plantet om med en gang i større krukke og senerr i en ennå større (stor!). Den blomster fint hvert år og ser ut til å ha det bra. Men stammen er fortsatt like tynn. Som en pekefiner/tommel. Føler ikke at den blir noe tykkere. Angrer egebtlig på at jeg ikke kjøpte et tre til 3000-5000 kroner som var mye tykkere og større. Har jo tatt bra vare på det. Gjødsler det litt i sommermånedene. Kjlpt på mestergrønn eller plantasjen. Noen tips eller forklaringer på hvorfor stammen ikke blir tykkere?
Hanne67 Skrevet 27. juli 2018 #2 Skrevet 27. juli 2018 Har du toppet det noe? Mitt har nok dobbelt så tykk stamme og er på samme alder som ditt. Det har jeg toppet for å få det tettere med flere forgreininger. Mitt står i et oppvarmet drivhus om vinteren, hvor det er såvidt på pluss. Ellers i året står det ute i krukke.
Wickwire Skrevet 28. juli 2018 Forfatter #3 Skrevet 28. juli 2018 Toppet som i å klippe? Ja, det har jeg gjort. Fin krone. Justert grener som et tre. Men stammrn under kvistene blir ikke tykkere. Står i trappeoppgang om vinteren. Frostfritt, 5-10 grader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå