Gjest Dalwhinnie Skrevet 9. mars 2005 #1 Skrevet 9. mars 2005 Jeg har nettopp tatt mitt livs første permanent og trenger nye stylingprodukter. Har tatt en svak permanent med veldig slappe krøller/bølger, men ønsker heller å roe det ned enn å få mer volum og forsterke krøllene. Har veldig tjukt hår og hele lengder til rett nedenfor haka. Det jeg er på jakt etter er et serum eller en stylingkrem som roer håret og evt strekker det litt. Etter det kommer jeg til å bruke andre produkter for å rufse det litt til og definere tupper og enkelte lokker. Men før jeg kan rufse det til, så må håret temmes litt, ellers får jeg ikke fingrene gjennom det og det blir alt for stort. Har kjøpt John Frieda Frizz Ease hårserum, men likte ikke helt følelsen av den. Kjentes ut som ren silikon. Har tidligere brukt Kerastases Nutri Liss (som jeg tror har fått nytt navn nå) , men er tom for den nå. Har kikket litt på noe stylingkrem i Laminates-serien til Sebastian, men kjenner ikke disse produktene godt nok. Noen som har tips til et produkt som kan roe og evt strekke håret litt uten at det kjennes teflonbelagt ut etterpå?
Gjest Gjesta Skrevet 9. mars 2005 #2 Skrevet 9. mars 2005 Du kan jo prøve mitt favorittprodukt: Smoothing Groomer fra Sebastian. Gir ikke noe hold, men roer småhår og gir masse glans. Kan forestille meg at den temmer krus noe. Håret føles som silke etterpå.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 9. mars 2005 #3 Skrevet 9. mars 2005 Du kan jo prøve mitt favorittprodukt: Smoothing Groomer fra Sebastian. Gir ikke noe hold' date=' men roer småhår og gir masse glans. Kan forestille meg at den temmer krus noe. Håret føles som silke etterpå. [/quote'] Takk for tips! Det er akkurat noe sånt jeg er på jakt etter. Noe som roer ned håret såpass at jeg kan rufse det til igjen. Når jeg prøver å rufse det nå får jeg et hår Madame Mim misunner meg, og det er sjelden noe mål. Har du tips til noen nettbutikk som selger denne eller er det lite å spare og like greit å gå til frisøren?
apple Skrevet 9. mars 2005 #4 Skrevet 9. mars 2005 Du kan prøva (Loreal) Kerastase Oleo-Relax Serum. Det er ei oransje flaske med ei blank væske i, som omtrent har same konsistens som tynn matolje. Kan kjøpast hjå ein del frisørar, mellom anna Nikita.
Gjest Gjesta Skrevet 9. mars 2005 #5 Skrevet 9. mars 2005 Jeg kjøper hos frisøren, koster 250,-Det er en slags stylingkrem/lotion. Du kan forsåvidt bestille hos healthandbeautydepot.com, men der er laveste portotakst 22USD, så da sparer du fint lite. De skriver ikke ned verdien, og har flere ganger lagt portoen til totalverdien, slik at jeg har måttet trøble med tollen i ettertid. Forresten tror jeg Outshine fra Redken har mer eller mindre samme effekt (fås hos LF).
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2005 #6 Skrevet 9. mars 2005 jeg har naturlige krøller og bruker Wella SP hypercurl. den funker kjempebra. Jeg bruker den i kombinasjon med Redken Curl Booster. Hypercurl får du på Lookfantastic. Desverre får du ikke Redken curl booster, der - så nå har jeg bestilt en curl booster fra Tigi. blir spennende å se hvordan den funker!
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2005 #7 Skrevet 9. mars 2005 Redken outshine er bra,har ikke prøvdt Sebastian sin Groomer. Kerastase sin oleo serum er fult av silikon.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 9. mars 2005 #8 Skrevet 9. mars 2005 Redken outshine er bra,har ikke prøvdt Sebastian sin Groomer. Kerastase sin oleo serum er fult av silikon. Hvordan lukter denne? Den ser og høres veldig grei ut, og får god omtale på flere nettsteder jeg har sjekket nå. Har imidlertid bommet på lukt på Redken-produkter tidligere.
Gjest Gjesta Skrevet 9. mars 2005 #9 Skrevet 9. mars 2005 Groomeren lukter ganske lite, i hvertfall. Den sies å lukte kokos, men da hadde jeg aldri klart å bruke den (hater kokos).
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2005 #10 Skrevet 9. mars 2005 Jeg husker ikke hva outshine lukter ,men den var frisk og god.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 9. mars 2005 #11 Skrevet 9. mars 2005 Takk for tipsene! Har bestilt Outshine fra LF nå, og prøver den. Hvis den ikke funker, så prøver jeg videre.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 18. mars 2005 #12 Skrevet 18. mars 2005 Takk for tips om Redken Outshine! Har prøvd den nå, og den er helt super i håret mitt. Den roer det ned slik at det ikke blir så stort og brusete, men henger i kule rufselokker. Akkurat slik jeg vil ha det :-) Eneste minuset er at den virker noe udrøy, hvertfall i mitt tjukke hår. Men den funker bra og lukter godt, så jeg er godt fornøyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå