Gå til innhold

Tips til en kort københavn tur?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! :) 

jeg har en mellomlanding i københavn og det frister ikke å henge på flyplassen, tips til hva jeg burde se/gjøre? Har ca 2-3 timer :) 

Endret av *Stjerne*støv*
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

København.

Anonymkode: 4f30e...600

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, *Stjerne*støv* skrev:

Hei! :) 

jeg har en mellomlanding i kjøpenhavn og det frister ikke å henge på flyplassen, tips til hva jeg burde se/gjøre? Har ca 2-3 timer :) 

Så kort tid er inn til sentrum kanskje litt drøyt. Men hvis du tar tog eller metro (metro går langt oftere) til Örestad så ligger det kjempestore kjøpesenteret Fields rett ved stasjonen.

Skrevet

Tviler på du rekker noe da:)

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

København.

Anonymkode: 4f30e...600

Haha ser det nå 😂 autocorrect på tur 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Kjetil E said:

Så kort tid er inn til sentrum kanskje litt drøyt. Men hvis du tar tog eller metro (metro går langt oftere) til Örestad så ligger det kjempestore kjøpesenteret Fields rett ved stasjonen.

Leste at taxi bruker ca 9 min til sentrum, og metro 15 ? :)  kanskje jeg rekker er cafe tur da.. 

AnonymBruker
Skrevet

Den blå planet, ikke så langt fra flyplassen og fint naturområde ved sjøen :)

Anonymkode: adceb...7f4

• Liker 2
Skrevet

Å haste inn til København ved mellomlanding på 2-3 timer, høres ut som stress mer enn kos. Ja, det går relativt fort å komme seg til/fra Kastrup, men du skal jo også gjennom sikkerhetskontrollen på vei inn igjen, og da flyr tida. Kastrup er i tillegg ganske rotete og uoversiktlig, sikkert på grunn av alle butikkene de har stappet inn der. Jeg ville heller ha funnet meg en kafé i avgangshallen, bestilt en øl og sett på folk:)

• Liker 3
Skrevet

Har du totalt 2-3 timer fra det første flyet lander til avgang for det andre flyet eller beregner du at du kan bruke 2-3 timer inne i byen @*Stjerne*støv*?

Hvis du totalt har 2-3 timer er jeg enig med @Fju i at det høres ut som mer stress enn kos. Joda, det går kjapt å komme seg inn til byen med Metroen, men det er ofte ganske lange køer i sikkerhetskontrollen på Kastrup så du må huske å beregne tid til det når du kommer tilbake. Jeg hadde heller satt meg ned på et av serveringsstedene på Kastrup og slappet av med noe godt i glasset og evt. en matbit enn å stresse inn til byen. Kan anbefale Gorms pizza og Mash, begge steder har i alle fall vi vært veldig fornøyde med maten på. Ellers har min sandwichfavoritt Pret A Manger nylig åpnet flere filialer på Kastrup.

Et alternativ om du kun har 2-3 timer totalt og absolutt vil forlate flyplassen er som nevnt over å ta toget til Ørestad og besøke kjøpesenteret Fields et godt alternativ. Toget bruker seks minutter og går hvert 20. minutt. (Du kan også ta Metro, men den går ikke direkte til Ørestad fra Kastrup, så da må du først inn til Kongens Nytorv og så bytte til den andre linja som går mot Vestamager. Det tar mer tid enn toget - og Kongens Nytorv er jo inne i byen...) Om du vil på en god cafe kan jeg anbefale Cafe 8-tallet. Da tar du toget til Ørestad og bytter til Metroen fra Ørestad til Vestamager og fra metrostoppet er det ca 5 min å gå til Cafeen. Total reisetid drøyt 20 minutter hver vei. Kjempehyggelig cafe med god mat i et prisbelønt bygg - og hyggelig uteservering med utsikt over et naturreservat.

AnonymBruker
Skrevet

2-3 timer mellom flyene er for kort. Det tar ca 20 minutter fra flyet lander før du er ute av flyplassen og ved metroen, 5-10 minutter å kjøpte billetter og vente på metroen, metroen tar 15 min, litt tid å orientere seg i byen. Deretter tid å finne metroen tilbake. Og ca 30 minutter gjennom flyplass og sikkerhetskontroll. Og flyet videre border 30 minutter før, ofte stenger gaten 15-20 min før avgang. 

Med full fleks, fasttrack og uten bagasje drar jeg mot Kastrup 1 time før flyet går. 

Men Kastrup er en flyplass der jeg gjerne bruker 2 timer. Veldig bra butikker, og god mat. 

Anonymkode: 335fd...73d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...