Ugla Skrevet 9. mars 2005 #1 Del Skrevet 9. mars 2005 Nå som det nærmer seg "den store ski-utfart tiden..." MÅ bare komme med et råd: Bruk IKKE ski med stålkant når du har med hunden på skitur! Det er så fort gjort at den kan komme bort i skiene med føttene, og det kan påføre den store skader!! Snakker av erfaring!! :-( Hadde ski med stålkanter første året med hund, men gikk raskt til anskaffelse av ski UTEN stålkanter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2005 #2 Del Skrevet 9. mars 2005 Og ta med potesalve! Sokker til alle føttene dersom det er skare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 9. mars 2005 #3 Del Skrevet 9. mars 2005 Takk for tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilje Skrevet 12. mars 2005 #4 Del Skrevet 12. mars 2005 men er ikke stålkanter en nødvendighet når man ikke går i preparterte løyper? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aurélie Skrevet 14. mars 2005 #5 Del Skrevet 14. mars 2005 Det finnes ski med delvis stålkant, som skåner hundene for kutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smidja Skrevet 14. mars 2005 #6 Del Skrevet 14. mars 2005 Mine ski har halveis stålkant. Det funker helt fint. Min forrige hund løp i sele foran meg da. Denne vinteren har jeg en baby voff, så det blir ikke noe ski på meg. Ikke det at jeg savner det så mye heller, er ikke så glad i å stå på ski Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest cherie Skrevet 15. mars 2005 #7 Del Skrevet 15. mars 2005 Uansett hvordan ski man velger å gå med er jo det å trene hunden til å passe seg, holde til høyre og slikt no det aller viktigste. Min bedre halvdel bruker ski med stålkanter og det har alsri vært noe problem. Skikkelig utstyr i form av et bånd man kan løse ut er også viktig. På den måten unngår man konflikter med hund og ski i mange tilfeller. Nyttig kommando utover høyre, venstre osv er PASS! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smidja Skrevet 15. mars 2005 #8 Del Skrevet 15. mars 2005 En annen ting som er viktig å huske på er selvfølgelig skikkelig smøring av poter og klipping av potehår før man går legger ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cherie Skrevet 15. mars 2005 #9 Del Skrevet 15. mars 2005 Smøring av poter kommer jo helt an på hva hunden er vant til. Må ærlig innrømme at min ridgeback aldri har hatt smurte poter og den spurter rundt på skare, grus kort sagt hva som helst.Men det er klart det er lurere å forebygge enn å reparere. Når det gjelder klipping mellom potene er dette noe som hjelper både hund og eier. Da hunden får det mer behagelig og eieren slipper å splukke/kamme ut snø hver 10. meter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^me^ Skrevet 16. mars 2005 #10 Del Skrevet 16. mars 2005 ting som må være med på skituren hvis du skal ha hund med: - potesokker - smørning til potene - saks - kam - teppe - førstehjelpsutstyr til hund - mat og vann - solbriller til hund slik at hunden ikke blir snøblind. - dekken/jakke til hund her finner du tingene du trenger: http://www.canis.no/redirect.php?target=/i...r=15150&start=1 tips: - smør potene før du går ut på turen. - klipp hårene mellompotene før turen. - ha på deg ski uten stålkanter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vibs Skrevet 16. mars 2005 #11 Del Skrevet 16. mars 2005 Husk solkrem på lyse hundesnuter! Bruk solkrem til barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherie Skrevet 16. mars 2005 #12 Del Skrevet 16. mars 2005 Jeg skal være med på at potesalve kan være lurt og evt dekke til hunden om man skal stoppe. Solbriller også forsåvidt, men herregud la nå dyrene få være dyr da. Si meg.. har du med førstehjelpsutstyr til deg selv også når du går på tur eller? Skal man ikke på lang dagstur så spiser hunden sne og får en bit av nisten din. En rull med bandasje kan man evt ta med seg ut da dette kan brukes til å linne evt såre poter, spjelke evt ben(kvister til å støtte finner man i skogen) og til å forbinne sår. Skal jeg fremheve et must så er det skikkelig trekkutsyr. Dvs skikkelig sele som passer til hunden, elastisk line og et belte som gir hundeeieren muligheter til å løse hunden fra belte ved behov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå