Gå til innhold

Så forbaska låst her jeg bor *trenger råd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har skilte foreldre. Bodde fast hos mor og hadde samvær hos far på helg. Jeg og mor flyttet til et lite sted, og jeg har aldri funnet min plass. Ble ertet og noe mobbet, samt utfryst. Jeg gjorde da mye for å få oppmerksomhet, noe som gjorde at jeg ble satt i bås som den "negative og vanskelige jenta".

Så fant kjærligheten min meg her, og jeg ble boende som ung voksen likevel. Vi fikk barn, og jeg har holdt ut her for hans og barnas skyld. Etter 13 år kom jeg meg ut av et sjalusihelvete uten like av et forhold. Der jeg har tatt meg av barna i alle år, men etter bruddet fremstår han som en superdaddy, og jeg som den store stygge ulven. Mistet det bittelille jeg hadde av nettverk (ved et brudd ser man hvem som er ens ekte venner). Og takket være det nøytrale familiekontoret som ikke har myndighet til å sette foten ned og se hva som er barnas beste, så endte vi opp med 50/50 fordeling på barna. Selv om de små har ytret ønske om at de vil være mest hos meg.

Så her sitter jeg låst da, på en plass som gjør meg deprimert og isolert. Takket være jobben kommer jeg meg ut og er "sosial". Men jeg får ikke laget meg nytt nettverk merker jeg, selv om jeg prøver.

Har nå en fantastisk kjæreste, som jeg kunne tenke meg å flytte inn sammen med på sikt. Men det er i nabokommunen. Og barnefar nekter meg dette såklart, siden det innebærer at ungene vil være med meg, og han står i fare for å måtte betale meg barnebidrag. Kun pengene det står på for han med andre ord.

Bruddet var stygt den gang, med manipulering, trakassering og stygge trusler flere ganger for dagen i ca. 1 år. Jeg fikk knapt med meg mine egne klær når jeg flyttet, og startet da helt på "skrætsj" økonomisk. Men jeg valgte å la det prelle av meg, for å være sterk for barna. Fam.v.kontoret sa at han handlet bare i affekt, og at det ville nok gå over med tiden. Men det er kun min fortjeneste at vi nå har et OK forhold og samarbeid om barna. Han håper fremdeles han kan skremme meg til å komme tilbake til han.

Nå idag, etter 2 år, nevnte jeg at det vil nok komme for en dag at jeg må flytte på meg. At jeg absolutt er ikke ute etter pengene hans eller ute etter å ta fra han barna, men ang. dette med nettverk og trivsel.

Da sa han at han skulle lage et rent helvete for meg om jeg valgte å flytte.

Så jeg føler meg så låst. Bor fremdeles på denne lille plassen, uten nettverk, uten fast jobb og leier et hus billig i gokk for å få endene til å møtes. Ingen kommer på besøk selv om jeg ber de, og ingen spør meg/oss om å komme dit heller. Ensom og isolert, med en kjæreste som jeg får sett i helgene og ferier, pluss noen ganger de ukene jeg ikke har samvær med barna. Men da blir det så langt for meg å kjøre på jobb.

Så, dette ble langt, men lurer på om noen i en lignende situasjon har noe råd? Kjæresten kan ikke flytte hit da han nylig ble eier, og jeg bare leier. Og det ikke er jobb oppi her til han.

Takk på forhånd!

Anonymkode: 6a969...109

Videoannonse
Annonse
Gjest BearMama
Skrevet

Han kan ikke nekte deg noe som helst.

Du melder flytting, går til fvk om samværsfordeling og tar det der i fra. Om det er nabokommunen så burde det ikke koste all verden med tid mht samvær og reisetid?

AnonymBruker
Skrevet

Reglene sier vel at man kan ikke flytte om det ødelegger dagens samværsordning. Har de 50/50 så blir ting vanskelig. Det fikk hvertfall jeg beskjed om for mange år siden. Jeg ønsket å flytte en time unna. Å få barn i dag er skummelt og fvk sitter med liten makt. En rettsak kan ta årevis og koste enormt. Og det er vanskelig for utenforstående å se om noen spiller, eller om en part er slem med partner eller barn. 

Anonymkode: 77b8d...740

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, BearMama skrev:

Han kan ikke nekte deg noe som helst.

Du melder flytting, går til fvk om samværsfordeling og tar det der i fra. Om det er nabokommunen så burde det ikke koste all verden med tid mht samvær og reisetid?

1 time reiseveg og evt. bytte av skole.

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke kjæresten flytte til deg?

Det beste for barn er jo at de har både far og mor som de nå har.

Anonymkode: f4fba...625

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke kjæresten flytte til deg?

Det beste for barn er jo at de har både far og mor som de nå har.

Anonymkode: f4fba...625

Nei, hvis du leste gjennom det jeg skrev så skjønner du hvorfor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...