Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke dette en gladsak?

Anonymkode: a8396...a35

AnonymBruker
Skrevet

sikkert fordi det er de som setter standarden for hva som er riktige følelser å ha. mens følelser anerkjennes ikke, kvinners følelser gjør det. Det er ikke like greit å snakke om at man ikke tenner på dama si fordi hun er gravid eller at man har sett henen født, som det er for hun å snakke om at hun ikke blir sett av typen etc. det godtas jo ikke engang at menn er bedre inne it-fag selv om det er beviselig, men det godtas selvfølgelig at kvinner er bedre på noe, som for eksempel å prate om følelser. selvfølgelig kan kvinner være bedre enn menn, men menn kan aldri være bedre enn kvinner uten at dette regnes som kvinnediskriminering.

Anonymkode: f3a33...74a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo en svakhet å drive med ulogisk føleri.

Anonymkode: 4cbdf...206

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er fordi gutter/menn læres opp til at de skal være tøffe, ikke gråte, ikke syte og klage. De skal bare bite tenna sammen, og være tøffe. Følelser skal de ikke prate om. Dette er jo sånn samfunnet er. Så plutselig er de voksne og i forhold, og må prate om følelser. Er ikke rart at de synes det er vanskelig. Mens vi kvinner blir jo opplært fra vi er små, at vi kan føle, og spesielt prate om alle disse følelsene.

Anonymkode: f5b92...61b

AnonymBruker
Skrevet

Har menn følelser i det hele tatt da? Jeg har hvertfall aldri opplevd det, bare menn som bytter dame konstant og stikker av fra ungene sine. Må være litt deilig å være så kald og følelsesløs i grunn, skulle ønske jeg greide det. 

Anonymkode: 94fde...fb9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er fordi gutter/menn læres opp til at de skal være tøffe, ikke gråte, ikke syte og klage. De skal bare bite tenna sammen, og være tøffe. Følelser skal de ikke prate om. Dette er jo sånn samfunnet er. Så plutselig er de voksne og i forhold, og må prate om følelser. Er ikke rart at de synes det er vanskelig. Mens vi kvinner blir jo opplært fra vi er små, at vi kan føle, og spesielt prate om alle disse følelsene.

Anonymkode: f5b92...61b

Jeg veit ikke jeg.. er ikke så jævla flink til å prate om det. Da jeg blir jævla ukomfortabel. Jeg kan gjerne skrive om det, eller servere en låt. Det er enklere. 

Anonymkode: 3bf61...d65

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har menn følelser i det hele tatt da? Jeg har hvertfall aldri opplevd det, bare menn som bytter dame konstant og stikker av fra ungene sine. Må være litt deilig å være så kald og følelsesløs i grunn, skulle ønske jeg greide det. 

Det er på grunn av attituden din. Menn har følelser, plenty! 

Skrevet

Menn ler av andre menn som gråter eller klager. Menn kaller slike menn for "pussy" og "jentete". "Han gråter som ei jente" osv er typiske tegn man hører fra barneskolealder hos gutter. Menn har en jobb å gjøre selv, men tradisjonen tro dumper menn ansvaret for deres eget emosjonelle ve og vel over på kvinner. Det er kvinner som skal bære byrden for alt menn ikke fikser. Det er kvinner som skal hjelpe menn til å bli mer åpne og tolerere egne følelser. Kvinner tildeles atter en gang omsorgsoppgaver ovenfor menn. Menn blir jo aldri menn, de. Forvokste gutter hele livet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er på grunn av attituden din. Menn har følelser, plenty! 

Hva mener du? Det er min feil at pappa stakk fra meg da jeg var baby? Seriøst? Og min feil at 7 venninner har blitt forlatt av mannfolka sine, selv om de var gift/hadde hus/barn etc? Man har ikke mye følelser om man gjør sånn ass. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? Det er min feil at pappa stakk fra meg da jeg var baby? Seriøst? Og min feil at 7 venninner har blitt forlatt av mannfolka sine, selv om de var gift/hadde hus/barn etc? Man har ikke mye følelser om man gjør sånn ass. 

Jeg ønsker ikke å forsvare det noen av disse mennene har gjort, men det kan jo nettopp være fordi de lar følelsene styre at de ikke opptrer ansvarlige. 

Du blander det å ha følelser, et indre følelsesliv, med det å ha empati. Empati, evnen til å skjønne andres følelser. 

Kanskje fordi menn er dårligere til å snakke om følelser så er også evnen til empati dårligere hos noen? 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, stan skrev:

Jeg ønsker ikke å forsvare det noen av disse mennene har gjort, men det kan jo nettopp være fordi de lar følelsene styre at de ikke opptrer ansvarlige. 

Du blander det å ha følelser, et indre følelsesliv, med det å ha empati. Empati, evnen til å skjønne andres følelser. 

Kanskje fordi menn er dårligere til å snakke om følelser så er også evnen til empati dårligere hos noen? 

Kan godt være. men jeg har aldri hørt en mann si han er forelsket, eller sett en mann gråte når barnet hans dør f.eks. Empati og følelser henger mye sammen syns jeg da. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan godt være. men jeg har aldri hørt en mann si han er forelsket, eller sett en mann gråte når barnet hans dør f.eks. Empati og følelser henger mye sammen syns jeg da. 

Det finnes mange flere menn enn de du har erfaring med. 

Ekte mannfolk er ikke redd for å vise følelser, men måten kan være forskjellig fra person til person. 

Klart at følelser og empati henger sammen. Men det er fint mulig å ha følelser men mangle empati. Med empati forstår man jo hvordan andre føler, og først da kan man skjønne hvordan egne handlinger påvirker de menneskene man har rundt seg. 

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, stan said:

Det finnes mange flere menn enn de du har erfaring med. 

Ekte mannfolk er ikke redd for å vise følelser, men måten kan være forskjellig fra person til person. 

Klart at følelser og empati henger sammen. Men det er fint mulig å ha følelser men mangle empati. Med empati forstår man jo hvordan andre føler, og først da kan man skjønne hvordan egne handlinger påvirker de menneskene man har rundt seg. 

Begrepet ekte mannfolk er direkte tåpelig.

Anonymkode: a8396...a35

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

See?! I told ya! With that attitude, you won’t ever get respect. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...