Mistyen Skrevet 8. mars 2005 #1 Skrevet 8. mars 2005 Jeg skla ha seks jenter på lunsj på fredag, og er helt tom for idèer til hva jeg skla servere. Noen som har tips? Det bør ikke ta for lang tid og for mye forberedelser......
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2005 #2 Skrevet 9. mars 2005 -pai med salat? -salat med masse godt i som kylling, feta, oliven, mais, cherry tomat osv osv osv
Calla Skrevet 9. mars 2005 #4 Skrevet 9. mars 2005 Ost og kjeks er alltid en vinner blant mine venninner.... Eller bare en god salat med godt brød til!
Gjest Mrs. Potter Skrevet 9. mars 2005 #6 Skrevet 9. mars 2005 Pastasalat. Eller du kan smøre snitter selv.
Miss Marple Skrevet 9. mars 2005 #7 Skrevet 9. mars 2005 Pestosalat med varmt brød. Oppskrift 6 personer (tar toppen 15 min å tilberede): Rørpasta (en stor pose Vårløk (en bunt) Fetaost (et glass) Paprika (2 røde) Kylling (en grillet) Bacon (en pakke) Kesam (1) Matfløte (1) Pesto (1 glass) Kyllingen rives og bacon stekes i små terninger, kok pasta, kutt opp vårløk og paprika. Bland sammen kesam, matfølte og pesto og vend alt sammen. Server med Foccacia eller annet brød. Oppskrift Foccacia: 7 dl vann 25 g gjær 3+1 ss olivenolje 1 1/2 ts salt 1/2 dl sukker ca 14 del hvetemel. Løs gjæren opp i vannet, tilsett 3 ss olivenolje, +saltet og sukkeret. Elt inn hvetemel til grøtaktig deig. Tilsett 1 ss olivenolje, dekk bollen med plast, hev i 30 min. Hell deigen i en smurt+bakepapir liten langpanne. Etterhev under plast i 20 min. Olvienolje overbrødet +stikk fingerhull. Stekes på nederste rille på 200 grader i 20-30 min. Lykke til!
Mistyen Skrevet 9. mars 2005 Forfatter #8 Skrevet 9. mars 2005 Takk for tips!! Tar gjerne imot fler......
Gjest Seleena Skrevet 9. mars 2005 #9 Skrevet 9. mars 2005 Beste eg veit å ete til lunch er ferske heimelaga rundstykker med egg og reker på. Samt majones. Rundstykka må ha frø på og vere litt grove. God te (Litt eksklusiv) til eller kaffi. Ein kan og ha dette bordet: - Salatblad - Pepperskinke - Grov leverpostei - Rødbeter/sylteagurk - Masse grønnsaker : Agurk, paprika, tomat, epler.... Ikkje sånn dikkedakkeri som salater osv
Dagoberta Skrevet 9. mars 2005 #10 Skrevet 9. mars 2005 Jeg ville servert noen gode ferske rundstykker eller ciabatta eller noe sånt, og så hatt litt forskjellig kjøttpålegg, fenalår og spekeskinke måtte ihvertfall vært med og et par forskjellige milde oster, og litt oppskåret agurk og paprika til. Og sånne ferdiglagde salater på boks, f.eks. den med chicken curry-smak.. det eneste man trenger å gjøre, er å skjære opp bakverk og grønnsaker, og det er skikkelig yum
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå