Katten.2.0 Skrevet 28. juli 2018 #81 Skrevet 28. juli 2018 1 minutt siden, Katelana said: Du kan også vurdere kveruleringen din og prøve å senke den ned en god del hakk. Jeg formulerte meg feil, jeg mente å si det var min mening. Unnskyld, er det det du vil høre? Føler du deg bedre nå? Om folk skal ta alt til seg som fordomsfullt nå til dags og ikke la andre få ha forskjellige meninger, kommer en ikke langt. Kan vi si oss ferdige nå? I'm done! 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #82 Skrevet 28. juli 2018 4 timer siden, Katelana skrev: Jeg skjønner bare ikke hvorfor dere ikke kan la meg ha den meningen uten at dere må påpeke at dere selv ikke er enige eller at dere selv fant kjærligheten på tinder. Jeg ser heller ikke behovet for å repitere meg selv mer enn nødvendig. Dette er min mening. Jeg kom ikke hit for å ha en heftig diskusjon om dette. Alle har forskjellige meninger om ting, da bør det vært mulig å akseptere det? Jeg aksepterer at folk bruker apper og nettsider, selv om jeg selv ikke ville gjort det. Slik er det, noen liker det og andre liker noe annet. Ferdig med saken Når du uttrykker din mening på et diskusjonsforum, er det naturlig at andre stiller spørsmål ved eller utfordrer meningene dine. Det må du tåle. Men du virker ikke å reflektere rundt dine egne meninger, for du svarer bare «det er MIN mening, det må du respektere» uansett hva andre sier. Selvsagt kan du ha egne meninger, men det virker ikke som du respekterer andres meninger, så da virker du påståelig, arrogant og trangsynt. Jeg sier ikke at du ER disse tingene, men det er slik flere i denne tråden oppfatter deg. Kanskje du kan ta til deg noe av kritikken og tenke over hvordan du ordlegger deg eller argumenterer for meningene dine? Bare et lite tips. Anonymkode: 8c9ed...a84 5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #83 Skrevet 28. juli 2018 13 timer siden, Katelana skrev: Jeg forstod ingenting av det du skrev. Jeg har ingen dårlige erfaringer når det gjelder dating. At jeg har en mening og du bestemmer å være kverulerende ovenfor det sier meg at du forventer å ha rett om dette, og ikke akseptere andre sine meninger uansett hvor ulik den er din. Hvor mange ganger er jeg nødt å si at dette er min mening? Det virker ikke som om jeg kan uttrykke det uten å få en slengende leppe tilbake... Og at du i tillegg blander inn tvangsekteskap i dette, som ikke har noe med saken å gjøre, beviser at du verken er flink med å sammenligne eller følge med med hva jeg skriver. Jeg syns det er synd at du ikke kan la meg være i fred med min mening. Dette er et diskusjonsforum. Når du legger ut dine meninger i en post er det jo åpent for diskusjon. Det er hele prinsippet med diskusjonsforumer. Og jeg skriver min mening, og du skriver din mening. Det er selve essensen i diskusjoner. Anonymkode: 548b2...214 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #84 Skrevet 28. juli 2018 8 timer siden, Ms.Sommerfugl skrev: Jeg møtte min kjæreste gjennom Tinder, og vi har vært sammen i nesten 4 år. Hadde dating-verden vært opp til deg, hadde jeg ikke hatt min nåværende kjæreste i dag. Det syns jeg er trist å tenke på. Jeg kan godt respektere at andre mener Tinder ikke er veien å gå for dem, men det er like tragisk hvordan du velger å fremstille denne måten og møtes på. Hvem er du til å bestemme at de som møtes på Tinder ikke har en koselig historie å fortelle? Eller at det ikke er noe som helst koselig med å treffes gjennom internett? En smule arrogant i mine øyne. Signerer denne. Anonymkode: 548b2...214
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #85 Skrevet 29. juli 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg holder helt med trådstarter her. Jeg vil hovedsakelig ha tre ting her i livet. Hus, bil og ekteskap. En ganske tradisjonell, normal og trygg tilværelse med andre ord. Er ikke interessert i å reise jorden rundt for å "finne meg selv". Livet mitt skal heller ikke bestå av sosiale medier, rus og tilfeldig sex. Setter det litt på spissen selvsagt, men det virker som om disse meningene er litt utdatert i disse dager. Hilsen m25. Anonymkode: 23845...d39 Du virker skikkelig nedlatende ovenfor folk som har det annerledes enn deg og som ikke treffer herr. Rett på første forsøk. Anonymkode: 32742...fe4 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #86 Skrevet 29. juli 2018 14 timer siden, Katelana skrev: La folk få ha en egen mening. Fint for deg at du møtte din kjæreste over tinder, men det blir jo ikke en romantisk koselig historie ut av det. Det er poenget mitt. Nå får folk slutte å dra meningene mine over til noe det ikke er. Rent statistisk kommer du til å møte mannen din på jobb. En av fire gjør det. Jeg synes det er en mer romantisk historie at to mennesker på jakt så hverandre, sveipet rett vei og kaaabooom enn at du knuller en kollega på kopirommet. Når du skriver sånn om koselige romantiske historier tenker jeg at du er av typen som er så opptatt av HVORDAN frieriet skal være slik at du kan skryte av det (hvor ofte snakker man om sånne ting egentlig?) Enn av at frieri betyr ekteskap. Mer opptatt av at bryllupet er rett enn at ekteskapet er det. Mer opptatt av at du og partner møttes på rett måte enn at dere a) møttes i det hele tatt og b) at han eller hun er rett partner. Men det som er så sjukt spesielt er at du tillater deg å mene noe om andres forhold basert på dine egne preferanser for å møte partnere. "De møttes på tinder, så trist - de har ikke en historie som er god nok for min standard" istedenfor "De møttes, så hyggelig". Og man trenger må ikke la andre ha sine meninger i fred, faktisk. Det finnes utrolig mange meninger der ute som er helt løk. De lar ikke jeg være ifred. jeg sier såklart imot dem. Og imot deg. Anonymkode: 32742...fe4 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2018 #87 Skrevet 29. juli 2018 Nå har ikke jeg lest alt her inne. Men jeg er ganske enig med TS. Jeg var singel for 10 år siden. Og det har skjedd noe med nettdating fra da til nå. Spesielt hvis det er forhold man er ute etter. Da følte jeg de fleste menn var ute etter forhold, noen var selvfølgelig bare ute etter sex. Men de var ærlige om det. Nå som jeg har prøvd nettdating igjen, så møter jeg jo bare menn som lyver, og skal lure deg. Og de kan godt date deg i noen måneder, før de får sex, så stikker de, for det var alt de var ute etter. Jeg har blitt forsøkt svindlet og, av en jeg var på flere dater med. En viste seg å være kvinnehater, det kom først fram etter vi hadde hatt sex. Og jeg venter en god stund før jeg har sex med de. Nå føler jeg det er få menn som er ærlige om hensiktene sine. Noen er selvfølgelig det, og det er flott. Men jeg synes det er utrolig mye vanskeligere med nettdating nå. Og jeg har full forståelse av at noen kan bli nedbrutt av det jeg har opplevd. Jeg har ikke vært på en nettdatingside siden mars, for jeg må ha en pause. Jeg jobber i ett kvinnedominert yrke, og er i alderen hvor man ikke løper mye på byen. Så nettdating er der jeg kan møte noen. Anonymkode: a8450...ac1
Katelana Skrevet 29. juli 2018 #88 Skrevet 29. juli 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Rent statistisk kommer du til å møte mannen din på jobb. En av fire gjør det. Jeg synes det er en mer romantisk historie at to mennesker på jakt så hverandre, sveipet rett vei og kaaabooom enn at du knuller en kollega på kopirommet. Når du skriver sånn om koselige romantiske historier tenker jeg at du er av typen som er så opptatt av HVORDAN frieriet skal være slik at du kan skryte av det (hvor ofte snakker man om sånne ting egentlig?) Enn av at frieri betyr ekteskap. Mer opptatt av at bryllupet er rett enn at ekteskapet er det. Mer opptatt av at du og partner møttes på rett måte enn at dere a) møttes i det hele tatt og b) at han eller hun er rett partner. Men det som er så sjukt spesielt er at du tillater deg å mene noe om andres forhold basert på dine egne preferanser for å møte partnere. "De møttes på tinder, så trist - de har ikke en historie som er god nok for min standard" istedenfor "De møttes, så hyggelig". Og man trenger må ikke la andre ha sine meninger i fred, faktisk. Det finnes utrolig mange meninger der ute som er helt løk. De lar ikke jeg være ifred. jeg sier såklart imot dem. Og imot deg. Anonymkode: 32742...fe4 At dere møttes på jobb syns jeg kan være romantisk Når snakket jeg om frieri? Jeg snakker om hvordan folk møter hverandre for første gang. Jeg kan fortsatt være glad for andre sine vegne uten å syntes historien om hvordan de møttes er romantisk. Jeg tror du har misforstått. 1
Katelana Skrevet 29. juli 2018 #89 Skrevet 29. juli 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er et diskusjonsforum. Når du legger ut dine meninger i en post er det jo åpent for diskusjon. Det er hele prinsippet med diskusjonsforumer. Og jeg skriver min mening, og du skriver din mening. Det er selve essensen i diskusjoner. Anonymkode: 548b2...214 Jeg spurte ikke om din mening og heller ikke om en heftig diskusjon. At noen legger ut sine meninger betyr det ikke at folk er ute å få høre det helt motsatte fra en annen. Enkelte ganger bør motstanden vurdere om personen er ute etter en diskusjon eller ikke, noe jeg ikke er og du ikke skjønner. 1
hocane Skrevet 29. juli 2018 #90 Skrevet 29. juli 2018 Feminismen seksuelt frigjorde kvinner, dette er resultatet. Lik det eller ikke sånn har det altså blitt, og den moderne datingkulturen går ingen steder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå