Gå til innhold

Jeg blir kvalm av dagens datingkultur.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Særlig her i vesten. Tipper det er like ille i Scandinavia, USA og hvor andre steder,? Vet egentlig ikke om Italia og Sør-Euoropa og Asia er like ille ute kjøre?  Kjenner ikke så til Kina og de landene der så kan ikke uttale meg. 

Men det virker som majoriteten går for Tinder. Og som at folk stort sett bare er ute etter bekreftelse. Så blir det enda flere som blir psykisk nedbrutt fordi folk ikke lever opp til forventningene eller blir dumpet. Og jeg synes det er ekkelt med folk som har ons. 

Mulig det er jeg som er gammeldags. K 26.

Anonymkode: af99e...532

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gutter er seksuelle skapninger.

Jenter er seksuelle skapninger.

Sex er gøy. Ikke alvorlig. Glad vi lever i 2018 hvor de fleste har begynt å se mer åpent og ærlig på det :)

Anonymkode: babf3...904

• Liker 1
Skrevet

Det jeg syns er tragisk, er at de ikke kan fortelle den koselige historien om hvordan de møttes og ble sammen.

• Liker 8
Skrevet

Ja. Sjel-løst. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Katelana skrev:

Det jeg syns er tragisk, er at de ikke kan fortelle den koselige historien om hvordan de møttes og ble sammen.

Kan da vel være en koselig historie selv om man møttes på tinder? Syns forøvrig det er sjelden mellom de mer spesielle historiene om hvordan man møttes, er som regel «gikk i samme klasse» eller «kompisen til typen til venninna» osv. 

Anonymkode: 8c9ed...a84

• Liker 8
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Særlig her i vesten. Tipper det er like ille i Scandinavia, USA og hvor andre steder,? Vet egentlig ikke om Italia og Sør-Euoropa og Asia er like ille ute kjøre?  Kjenner ikke så til Kina og de landene der så kan ikke uttale meg. 

Men det virker som majoriteten går for Tinder. Og som at folk stort sett bare er ute etter bekreftelse. Så blir det enda flere som blir psykisk nedbrutt fordi folk ikke lever opp til forventningene eller blir dumpet. Og jeg synes det er ekkelt med folk som har ons. 

Mulig det er jeg som er gammeldags. K 26.

Tror ikke du skal forhåndsdømme mennesker fordi de befinner seg på Tinder eller andre steder. 

Mange psykiske svake og litt lavpanna folk som henger rundt der og skaper et dårlig inntrykk på vegne av konseptet. 
Om du f.eks velger å bli psykisk nedbrutt av å bli sveipet eller "dumpet" av personer du aldri har møtt eller som ikke kjenner deg er egentlig en regning en får ta selv tenker jeg. Da er man ute å kjører selv så til de grader...

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan da vel være en koselig historie selv om man møttes på tinder? Syns forøvrig det er sjelden mellom de mer spesielle historiene om hvordan man møttes, er som regel «gikk i samme klasse» eller «kompisen til typen til venninna» osv. 

Det er ingenting som er koselig ved å møttes på tinder. Det er tragisk at det har gått over til at folk møtes over en app.

• Liker 10
Skrevet

Om man blir psykisk nedbrutt av å bli avvist på tinder burde man jo være sjeleglad at det ikke var in real life.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig. Dating i 2018 er og blir en vits. Selv har jeg slettet alt av appen og sånt tull i håp om å klare å møte noen utenfor, altså i virkeligheten. Ser ikke ut til å lykkes. 

For om jeg er tøff nok til å ta kontakt med noen i virkeligheten, sitter jo de med appene for det om jeg ikke gjør det. 

Anonymkode: 83841...606

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Alt er i utviklig og spesielt måten vi lever på. Folk trenger ikke partner i dag, og derfor blir det mer lek og gøy av det😊

Anonymkode: b1642...9c7

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Katelana skrev:

Det er ingenting som er koselig ved å møttes på tinder. Det er tragisk at det har gått over til at folk møtes over en app.

Tinder er ikke noe annerledes enn nettdating. Syns du det også er tragisk? Eller kontaktannonser, singelturer etc? Det virker som du har enn gammeldags holdning til dating. Hvorfor bryr det deg hvordan andre møtes? 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tinder er ikke noe annerledes enn nettdating. Syns du det også er tragisk? Eller kontaktannonser, singelturer etc? Det virker som du har enn gammeldags holdning til dating. Hvorfor bryr det deg hvordan andre møtes? 

Hvorfor bryr du deg sånn om hvilken holdning h*n har? Ikke still spørsmål til folk som du ikke er noe bedre på selv.

Anonymkode: 7f9cc...df2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med deg, TS, i at dagens datingkultur er kvalmende. Mer enn noensinne før handler dating om bekreftelse gjennom et kjapt ligg, før det er videre til neste "bekreftelse".

Moderne medier har gjort menneskelig kontakt til en forbruksvare, der en glossy innpakning betyr alt. Alle påvirkes av de som framstår som perfekte, og da vil de fleste føle seg mislykket.

For de som søker et varig og ekte forhold med andre, blir det vanskeligere og vanskeligere. Selv har jeg en drøm om å møte noen som vil det samme som meg, men det får være i det virkelige liv. Orker bare ikke å stresse mer, i mellomtiden lærer jeg meg mer om å ha det bra selv. 😊

Anonymkode: 8a424...766

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det syns jeg. Dette er min personlige mening, om du ikke liker den er det ikke mitt problem.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Katelana skrev:

Ja, det syns jeg. Dette er min personlige mening, om du ikke liker den er det ikke mitt problem.

Bevares, du kan nå få mene akkurat det du vil, uten at jeg bryr meg. Jeg mener bare at man kommer lengre her i livet ved å være mindre trangsynt og rigid, men det er nå min mening.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bevares, du kan nå få mene akkurat det du vil, uten at jeg bryr meg. Jeg mener bare at man kommer lengre her i livet ved å være mindre trangsynt og rigid, men det er nå min mening.

Du virker da trangsynt selv, om du skal kalle h*n gammeldags for å ha en mening.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bryr du deg sånn om hvilken holdning h*n har? Ikke still spørsmål til folk som du ikke er noe bedre på selv.

Hva mener du? Skal man ikke kunne spørre om hvorfor noen har en spesiell mening? Trodde dette var et diskusjonsforum. Har jeg misforstått?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du virker da trangsynt selv, om du skal kalle h*n gammeldags for å ha en mening.

Hvordan er jeg trangsynt? Jeg påpekte bare at det er en gammeldags holdning TS har til dating. Man SKAL liksom treffes helt tilfeldig, og ikke via internett eller dating-apper. Det er 2018 liksom. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan er jeg trangsynt? Jeg påpekte bare at det er en gammeldags holdning TS har til dating. Man SKAL liksom treffes helt tilfeldig, og ikke via internett eller dating-apper. Det er 2018 liksom. 

Ja. Folk er så "det er 2018" og da er det om å gjøre å virkelig vise dette. Vi sa jo selv at "det er 2007" da jeg var tenåring. Jeg kan ikke nekte folk å bruke Tinder. Men hvis den oppfinnelsen er så bra, hvorfor handler så utrolig mange tråder om Tinder her da?? Jeg er spent på hvordan søsteren min kommer til å dater, som ikke er i tenårene enda. 

Synes det virker så skittent på en måte. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte også før at jeg ville møte en kjæreste i virkeligheten og ikke på nett, men så gikk det noen år der jeg var singel og så tenkte jeg at det kan ikke skade å prøve tinder. Så tok det ikke mange dagene før jeg matchet med en veldig flott mann som jeg gikk på date med. I dag er vi kjærester og han er virkelig drømmemannen. Jeg hadde nok ikke møtt han dersom det ikke var for tinder, så jeg er kjempeglad for at den muligheten finnes. 

Jeg forstår ikke dette med å måtte fordømme andre og kalle det skittent osv. En vil få det mye bedre med seg selv om en slutter å være så gretten og fordømmende over andres valg.

Anonymkode: aeed5...b6f

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...