AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #1 Skrevet 27. juli 2018 Går nå gjennom pensumet for felles emnene...fysjj. Er det sånn at jeg absolutt bør kjøpe alle pensum bøker, eller bare bøker der man har behov for flere kapitler? (kjøper selvsagt brukte) Anonymkode: 79d82...197
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #2 Skrevet 27. juli 2018 Alt er pensum. Du kan få eksamensspørsmål fra ALT innen læremålene. Punktum. Tolk det slik du vil. Anonymkode: 2b499...09b
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #3 Skrevet 27. juli 2018 Jeg ville ventet litt, til i alle fall de første par forelesningene. Kan hende foreleser sier noe om bøkene. Det kan også være lurt å høre med eldre studenter hva de har erfart. Anonymkode: a071f...f13 1
mandel92 Skrevet 27. juli 2018 #4 Skrevet 27. juli 2018 Jeg pleier aldri å kjøpe alt, kjøpte alt første semester og det var fullstendig bortkastet! Står mye av det samme i mange bøker og man får etterhvert en indikasjon på hvilke bøker som er viktige.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #5 Skrevet 27. juli 2018 6 minutter siden, mandel92 skrev: Jeg pleier aldri å kjøpe alt, kjøpte alt første semester og det var fullstendig bortkastet! Står mye av det samme i mange bøker og man får etterhvert en indikasjon på hvilke bøker som er viktige. Gir mening. Får bare vente til skolestart. Anonymkode: 79d82...197
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #6 Skrevet 27. juli 2018 Gå på bilioteket og lån bøkene... Anonymkode: ec7d1...c05 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #7 Skrevet 27. juli 2018 Jeg kjøper sjeldent alt. Om det bare er noen få sider i en bok så prøver jeg å låne boken på universitetsbiblioteket. Anonymkode: dbee9...612
Minitroll Skrevet 27. juli 2018 #8 Skrevet 27. juli 2018 Sier det samme som flere over: bibliotek! Første semester på sykepleien kjøpte jeg alle bøkene. Kostet mangfoldige tusen, brukte ca halvparten av bøkene. helt bortkastet.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #9 Skrevet 27. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjøper sjeldent alt. Om det bare er noen få sider i en bok så prøver jeg å låne boken på universitetsbiblioteket. Anonymkode: dbee9...612 Er det lov til å ta kopi av boka? Ikke hele boka selvsagt, men kun sidene du har behov for. Anonymkode: 79d82...197
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #10 Skrevet 27. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Er det lov til å ta kopi av boka? Ikke hele boka selvsagt, men kun sidene du har behov for. Anonymkode: 79d82...197 Ja, du har lov å kopiere til eget bruk. Anonymkode: dbee9...612
Serafin Skrevet 28. juli 2018 #11 Skrevet 28. juli 2018 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Går nå gjennom pensumet for felles emnene...fysjj. Er det sånn at jeg absolutt bør kjøpe alle pensum bøker, eller bare bøker der man har behov for flere kapitler? (kjøper selvsagt brukte) Anonymkode: 79d82...197 Nei, det er bare tull! Jeg kjøpte alt for mange bøker på sykepleierstudiet som jeg aldri fikk bruk for . Det var bortkasta penger, det . Kjøp de aller viktigste bøkene som foreleserne snakker om. Endret 28. juli 2018 av Serafin
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #12 Skrevet 28. juli 2018 Hovedregel er at man aldri kjøper bøker på 1. året før skolestart. Man bør vente til 1. å høre hva foreleserne faktisk sier om bokkjøp og 2. høre hva studenter på høyere kull sier om bokkjøp (desidert viktigst). I tillegg har man jo den risikoen at boklistene, hvis man har dette, kan endre seg helt frem til skolestart. Jeg har kjøpt alle mine bøker, men det er fordi jeg går 3. året og jeg allerede har gjort det ovenfor. Vi har ikke bokliste heller. 1. året ventet jeg godt inn i semesteret. Da fikk jeg også tilbud på boken! Boken kostet egentlig 3000 kr, men jeg fikk den for 2500 kr. Jeg kjøper alle mine bøker nye fordi jeg ikke liker brukte bøker med markeringer, slitte bokomslag etc. For dere som ikke bryr dere om det ville jeg ha brukt ibok.no effektivt. Jeg selger mange av mine bøker der for veldig lav pris. Populære bøker som jeg selger for en latterlig pris går unna fort. Det går også an å kjøpe ubrukte bøker på ibok.no fordi folk for eksempel har gått i den fellen som andre her i tråden. Anonymkode: 43388...d7d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå