AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #1 Skrevet 27. juli 2018 Kjenner jeg er litt usikker nå. Skal arrangere barnedåp og vi skal holde selskapet i et selskapslokale der de serverer stor buffet. Etter maten skal vi ha kaker,og de skal jeg bestille nå. Har beregnet 3 kaker: 1. Dåpskake, Hvit Dame med makronbunn, 24-26 kakestykker. 2. Sjokoladekake med nøttebrunn, 18-20 kakestykker. 3. Solbærmoussekake, 18-20 kakestykker. Vil dette være passelig? Det er 5 barn under 12 år blant gjestene. Hvor mange kakestykker bør jeg beregne per barn? Regner 2-3 per voksen. Er det lurt å spe på med cupcakes eller ispinner til barna? Anonymkode: 9e84b...9b6
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #2 Skrevet 27. juli 2018 Kjøp gele og vaniljesaus, spør om mor/far kan bake en kringle, så tror jeg 3 holder. Her baker mange gjester en kake i tillegg til gave på dåp og bryllup. Anonymkode: 405b6...b0d 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #3 Skrevet 27. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kjøp gele og vaniljesaus, spør om mor/far kan bake en kringle, så tror jeg 3 holder. Her baker mange gjester en kake i tillegg til gave på dåp og bryllup. Anonymkode: 405b6...b0d God ide,men har desverre ingen som kan bake Tenker på å lage noen enkle cupcakes dagen før dåpen. Alternativet blir å kjøpe enda en kake med 18-20 kakestykker, men de koster over 700kr per kake. Anonymkode: 9e84b...9b6
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #4 Skrevet 27. juli 2018 En annen måte å tenke på det - med 26 gjester, så vil 13 kaker gi hver person ei halv kake. Med 6-7 kaker, så blir det ei kvart kake på hver person. Men noen er barn - ville lagt meg på ca 5 kaker tror jeg? Anonymkode: 1b077...d30 1
Ananas. Skrevet 27. juli 2018 #5 Skrevet 27. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: God ide,men har desverre ingen som kan bake Tenker på å lage noen enkle cupcakes dagen før dåpen. Alternativet blir å kjøpe enda en kake med 18-20 kakestykker, men de koster over 700kr per kake. Anonymkode: 9e84b...9b6 Det går jo også an å lage en helt enkel langpannekake selv. Sjokolade har du jo, så f.eks. gulrotkake, krydderkake, vaniljekake eller en appelsinkake? Mtp. at det er ganske «voksne» smaker på kakene du har bestilt, ville jeg i alle fall bakt en langpanne med noe barnevennlig, eventuelt noe gjærbakst. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #6 Skrevet 27. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: God ide,men har desverre ingen som kan bake Tenker på å lage noen enkle cupcakes dagen før dåpen. Alternativet blir å kjøpe enda en kake med 18-20 kakestykker, men de koster over 700kr per kake. Anonymkode: 9e84b...9b6 Kjøp ferdig bløtekakebunn, lag vaniljekrem og ha det som fyll, sammen med jordbær + lit vanlig krem og bær på toppen. Enkel å lage, og lettspist sommerkake som kan se flott ut Anonymkode: 1b077...d30
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #7 Skrevet 27. juli 2018 Akkurat nå, Ananas. skrev: Det går jo også an å lage en helt enkel langpannekake selv. Sjokolade har du jo, så f.eks. gulrotkake, krydderkake, vaniljekake eller en appelsinkake? Mtp. at det er ganske «voksne» smaker på kakene du har bestilt, ville jeg i alle fall bakt en langpanne med noe barnevennlig, eventuelt noe gjærbakst. Veldig smart - sjokoladekake til barna må nesten med. I hvert fall det de minste spør etter her i slekta Og kan pyntes med strøssel i dåpsfarger Anonymkode: 1b077...d30
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #8 Skrevet 27. juli 2018 TS her. Takk for tips. Kan jeg lage en langpanne sjokoladekake fredag ettermiddag? Vil den holde seg greit til søndag tror dere? Anonymkode: 9e84b...9b6
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #10 Skrevet 27. juli 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Takk for tips. Kan jeg lage en langpanne sjokoladekake fredag ettermiddag? Vil den holde seg greit til søndag tror dere? Anonymkode: 9e84b...9b6 Den vil da være nydelig på søndag😊 De er best et par dager gamle. Anonymkode: 405b6...b0d 1
Atea Skrevet 27. juli 2018 #11 Skrevet 27. juli 2018 2 hours ago, exictence said: 3 kaker er fint. Det synes jeg også er helt greit, som regel blir det mye til overs. Men det kommer an på om det bare serveres kaker eller om dere skal ha koldtbord i tillegg. Jeg er ikke selv så glad i kaker, et eller to stykker hadde vært mer enn nok, men setter pris på varm mat og alternativer, om det så bare er nøtter og frukt. 1
cilla89 Skrevet 28. juli 2018 #12 Skrevet 28. juli 2018 På 27.7.2018 den 17.56, AnonymBruker skrev: TS her. Takk for tips. Kan jeg lage en langpanne sjokoladekake fredag ettermiddag? Vil den holde seg greit til søndag tror dere? Anonymkode: 9e84b...9b6 Anbefaler å bruke en oppskrift med kulturmelk (f.eks Nesquick kaken) 🙂 de er super saftige selv etter flere dager!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå