AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #1 Skrevet 27. juli 2018 Han vil ikke kjøpe meg ut med 50%, mener han har gjort så mye i huset at jeg ikke skal få penger. Jeg har betalt 50% på alt vi har pusset opp. Jeg har også kjøpt de fleste møbler. Kommer han langt med dette? Hvor mye kan jeg tape? Anonymkode: efac4...31d
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #2 Skrevet 27. juli 2018 Er dere gift, og reier halvparten av huset hver? Hvis ja, så har han ikke en dritt å si, samme om han har gjort mer praktisk enn deg. Anonymkode: a9517...1e1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #4 Skrevet 27. juli 2018 50/50 er boligen delt. Vi er gift. Anonymkode: efac4...31d 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #5 Skrevet 27. juli 2018 Jeg har i tillegg en hytte jeg har særeie på. Anonymkode: efac4...31d
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #6 Skrevet 27. juli 2018 Han kommer ingen vei. Anonymkode: 690e1...311 14
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #7 Skrevet 27. juli 2018 Han sier han ikke vil gi meg penger, og han prøver å kaste ut meg og sønnen min. Jeg sier at jeg ikke flytter før vi har ny takst og at jeg får penger sånn at jeg kan kjøpe meg noe nytt. Han er veldig sint og aggressiv, hvis han ikke vil selge eller kjøpe meg ut? Må jeg vente til skilsmissen er gjennomført da? Blir vel ikke noe tvangssalg før vi er skilt? Anonymkode: efac4...31d
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #8 Skrevet 27. juli 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han sier han ikke vil gi meg penger, og han prøver å kaste ut meg og sønnen min. Jeg sier at jeg ikke flytter før vi har ny takst og at jeg får penger sånn at jeg kan kjøpe meg noe nytt. Han er veldig sint og aggressiv, hvis han ikke vil selge eller kjøpe meg ut? Må jeg vente til skilsmissen er gjennomført da? Blir vel ikke noe tvangssalg før vi er skilt? Anonymkode: efac4...31d Du går til advokat. Eller du kan kontakte megler, de tar en prisantydning også selger du din del. Han kan bli så sint og aggresiv han vil, han må alikevel betale. Men hadde ikke flyttet ut før takst og så gitt den til en advokat. Sinte folk kan forringe verdien på boliger. Anonymkode: 690e1...311 10
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #9 Skrevet 27. juli 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du går til advokat. Eller du kan kontakte megler, de tar en prisantydning også selger du din del. Han kan bli så sint og aggresiv han vil, han må alikevel betale. Men hadde ikke flyttet ut før takst og så gitt den til en advokat. Sinte folk kan forringe verdien på boliger. Anonymkode: 690e1...311 Han har allerede slått i stykker en dør og et møbel. Uff Men jeg får jo ikke solgt noe før vi er skilt vel? Tar jo et år det Anonymkode: efac4...31d
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #10 Skrevet 27. juli 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har allerede slått i stykker en dør og et møbel. Uff Men jeg får jo ikke solgt noe før vi er skilt vel? Tar jo et år det Anonymkode: efac4...31d Du kan legge ut din del når du vil. Først blir man jo seprarert, da må man bo hver for seg. Så derfor takst, så flytte, deretter må han betale t deg din del for å få skjøte over på seg. Dette bør du overlate til en advokat, da de har bred erfaring med slike situasjoner. Er kun ved enkel seprasjon at man kan kjøpe eget før man flytter ut, det vet du jo alt nå at ikke skjer. Derfor takst først, og så flytt. Anonymkode: 690e1...311 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #11 Skrevet 27. juli 2018 Kommer ikke til å dra herfra før det økonomiske er signert for. Hva gjør jeg hvis han er sint og truer oss med å kaste oss ut hele tiden? Kontakter politiet? (Han er ikke helt psykisk stabil, har problemer han ikke vil innse, var i kontakt med legevakt her om dagen pga trusler om selvmord) Anonymkode: efac4...31d
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #12 Skrevet 27. juli 2018 Noen som vet når det blir synlig for meg på Altinn (eller hvor det kommer) at han har sendt inn søknad om seperasjon? Vet ikke om han truer meg/juger. Han sier han har gjort det, men rart jeg ikke får noe melding om det? Anonymkode: efac4...31d
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #13 Skrevet 27. juli 2018 Dere må bo hver for dere for å få skilsmisse. Helt ærlig, du sier du har barn, et barn kan ikke leve i det du beskriver. Få en takst fra megler og flytt. Han kommer ikke unna å betale deg det du skal ha uansett. Anonymkode: 690e1...311 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #14 Skrevet 27. juli 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere må bo hver for dere for å få skilsmisse. Helt ærlig, du sier du har barn, et barn kan ikke leve i det du beskriver. Få en takst fra megler og flytt. Han kommer ikke unna å betale deg det du skal ha uansett. Anonymkode: 690e1...311 Ja, jeg skal jo ut. Barn er litt feil, 17 år. Men han kan ikke bo slik likevel, jeg må bare få ting på plass ift økonomien og så må jeg ringe en advokat på mandag. Anonymkode: efac4...31d
Gjest Nina1975 Skrevet 27. juli 2018 #15 Skrevet 27. juli 2018 Blir han veldig krakilsk og du blir redd, bør du flytte på krisesenter.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #16 Skrevet 28. juli 2018 Blir han voldelig/truende ringer du politiet. Alternativ krisesenter. Når han blir fysisk voldelig mot objekter er det bare et lite skritt til fysisk vold mot deg og barnet. Det virker som det har klikket fullstendig for ham. Anonymkode: f065d...078 5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #17 Skrevet 28. juli 2018 Det har klikket for han tror jeg. Han er ikke som han pleier og ønsker ikke å prate med meg, blir bare kjeft og sinne om jeg prøver å prate. Jeg får kontakte advokat og megler på mandag. Anonymkode: efac4...31d
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #18 Skrevet 28. juli 2018 Få en megler dit og få en prisantydning eller få en takst mann når han er på jobb? Jo mer han vil ødelegge står på han. Dere har unge sammen? Anonymkode: f9910...fb7
Carrot Skrevet 28. juli 2018 #19 Skrevet 28. juli 2018 Hvis han kan dokumentere i form av kvitteringer eller annet at han har holdt et større ansvar / andel enn deg kan han muligens få medhold i retten om saken kommer så langt, men det er heller tvilsomt - for egen del ville jeg sørget for å få en egen verdivurdering med markeds/salgsverdi, teknisk verdi og låneverdi og samtidig sørget for å dokumentere alt som skal holdes utenfor ved sjevdeling av innbo etc du har kjøpt inn om du vil gå den veien. Evt kan du jo bare ta over alt selv og kjøpe han ut etter samme regler som han ønsker og så selge igjen?
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #20 Skrevet 28. juli 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Han vil ikke kjøpe meg ut med 50%, mener han har gjort så mye i huset at jeg ikke skal få penger. Jeg har betalt 50% på alt vi har pusset opp. Jeg har også kjøpt de fleste møbler. Kommer han langt med dette? Hvor mye kan jeg tape? Anonymkode: efac4...31d Du har tapt alt, og gått rett i kvinnefella. Møbler, oppussing, mat og drikke dvs. forbruk er dårlig invistering når den du deler disse utgiftene med bruker sine penger på fast eiendom eller annen invistering mens du tar deg av å betale fornøyelse og forbruk. Du eier forhåpentligvis dine egne klær, og det er stort sett det du får med deg ut av dette forholdet, ja, i tillegg til dyrekjøpt erfaring. Selv ved bruk av advokat så får du neppe noe mer. Anonymkode: 98cd2...19c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå