Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Omskolerer de seg, eller blir uføre? I min salong er alle stort sett under 30 år. Sånn har det vært i de 15 årene jeg har gått dit. Forsvinner de bare?

Anonymkode: d5a60...cf3

Videoannonse
Annonse
Gjest studentmammaen
Skrevet

Jeg har hørt flere omskoleres , eller søker andre jobber.. Er jo mye yrkesskade ,så omskolering er sikkert mye brukt praksis..

Skrevet

Jeg har hatt en forholdsvis godt voksen frisør (45?). Hun sa at grunnen til at hun kunne holde på i yrket, var at hun drev med trening, og dermed unngikk yrkesskade.

Skrevet

Mange å dessverre gi seg pga belastningsskader. Har flere venninner som har måttet gi seg pga plager med rygg, skuldre og senebetennelser :(

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rart folk blir frisører når det er så hardt og belastende, og veldig dårlig betalt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var innom en frisørsalong i dag, hvor alle de tre mannlige frisørene var over denne alderen.

Anonymkode: a7bc9...051

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg var innom en frisørsalong i dag, hvor alle de tre mannlige frisørene var over denne alderen.

Anonymkode: a7bc9...051

Kanskje mennene er mer utholdene og tåler mer ubehag? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjennomsnittsalderen på en fulltidsarbeidende frisør er 28 år. Jeg selv sluttet som 25åring. 

Slitsomt og belastende yrke. 

Anonymkode: 83659...e2f

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Omskolerer de seg, eller blir uføre? I min salong er alle stort sett under 30 år. Sånn har det vært i de 15 årene jeg har gått dit. Forsvinner de bare?

De får seg mannfolk

Anonymkode: 86774...323

Gjest Stella Rose
Skrevet

Hos "min" frisør er det to over 40.

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, Stella Rose said:

Hos "min" frisør er det to over 40.

Det er nok uvanlig.

Skrevet

Se naboen naken?! 🤣 Nei ellers takk 

AnonymBruker
Skrevet

De salongene her i byen er de fleste mellom  35 og 50( hvis de da bare ikke holder seg veldig dårlig😂) Er 4 forskjellige vi har prøvd og de har alltid en ung lærling, men de fleste er da godt voksne

Anonymkode: 3e0bf...2c0

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rart folk blir frisører når det er så hardt og belastende, og veldig dårlig betalt.

Man kan bli bedre betalt i frisøryrket, men da er man selv ansvarlig over hvor mange kunder en skal takle å ha, som medfører enda mer stress. Alt i alt, ikke et yrke som er langvarig for de fleste.

Anonymkode: c6f57...305

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, Batteri said:

Se naboen naken?! 🤣 Nei ellers takk 

Svarte du i feil tråd nå?

• Liker 1
Skrevet

Den ene frisøren på "min" salong er en mann på ca 50. Har vært frisør i over 30 år. Jobber en dame der på ca samme alder, men de andre 3-4 frisørene er nok Max 25 år. 

AnonymBruker
Skrevet

Den dyktigste og mest travle frisøren der jeg klipper meg er en kvinne over 50, men alle de andre der er unge. Tror mange "eldre" frisører får seg egen salong og får unge til å klippe for seg.

Anonymkode: efafe...bf9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det må være på grunn av belastningsskader. to jeg kjenner som var frisører, sluttet på grunn av ryggplager de fikk på jobb. Var helt friske før de begynte. Det er min teori ihvertfall.  

Anonymkode: 277ed...545

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svarte du i feil tråd nå?

😄 nei, det var et spaminnlegg her som tydeligvis har blitt fjernet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...