AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #61 Skrevet 27. juli 2018 7 minutter siden, AnonymBruker said: dere jentene overreagerer sånn. alltid drama med dere. jeg ser på henne som en kvinne jeg vil bli sammen med og få barn med. jeg sa alt det i selskapet . at jeg var forelsket i henne og kunne tenke meg barn med henne så hun fikk mye å tenke på. Er dere som skal mene det er s¨å forferdelig og slikt. man må våge å ta initativ men dere hyler Anonymkode: e6f5c...408 Typisk incel å bare "meg, meg, meg". "JEG vil ha barn med deg, men gir faen i at du ikke vil! Du skal få barn med meg mot din vilje du, bare fordi JEG vil!" Anonymkode: fc942...9bf 4
Morganaut Skrevet 27. juli 2018 #62 Skrevet 27. juli 2018 (endret) 3 timer siden, Million skrev: Vi lever ikke lenger på 1800-tallet, der folk i de isolerte bygdene rundt om i distriktene hadde så lite utvalg av partnere å velge mellom, at de "måtte" inkludere sine egne fettere eller kusiner i utvalget. Så jeg tror den loven var en dyd av nødvendighet, at de "måtte" legalisere det, fordi det var nødvendig siden så mange bodde i isolerte bygder i landet vårt. Edvard Grieg, var ikke han gift med en kusine? Grøss. Søskenbarnekteskap var faktisk forbudt i Norge fra kristendommen ble innført (ca. år 1000) fram til år 1800. Siden 1800 har det vært fritt fram å gifte seg med søskenbarn, onkler, tanter, nieser og nevøer. Så det er snarere moderne enn gammeldags. Det var som regel ikke mangel på ekteskapskandidater i små, isolerte samfunn som var årsaken til søskenbarnekteskap. Det var heller ønsket om kontroll, vanligvis fra foreldrene, over formue, arv, gård, bedrift, sosial stand, klasse osv. Ved å få ens barn gift med ens egen nevø eller niese sikret man at verdiene forble innen slekta og at man opprettholdt (og kanskje økte) familiens eksklusive sosiale status. Samtidig som man fikk en svigersønn / svigerdatter som man kjente, kunne forvente lojalitet fra og som man lettere kunne kontrollere. Derfor var søskenbarnekteskap vanligst i høyere sosiale lag, særlig blant adelen og kongelige. Kong Haakon VII var gift med sitt søskenbarn Maud og deres sønn kong Olav V var gift med sitt søskenbarn Märtha. (Begge eksempler "inklinasjonspartier" som ikke ble arrangert, men valgt av de unge selv, selv om de visste at de måtte gifte seg med noen av kongelig byrd.) Kong Harald V er altså resultatet av to generasjoner med søskenbarnekteskap (hvis Olav faktisk var Haakon VIIs biologiske sønn og ikke Dr. Lakings.....) Angående Edvard og Nina Grieg skal det også sies at det i borgerlige kretser på 1800-tallet fantes visse romantiske idéer, kanskje særlige hos kvinner, søstre for eksempel, om hvor søtt, nusselig, romantisk, skjønt osv. det ville være om barna deres, søskenbarn, som kanskje hadde lekt sammen som barn, også skulle gifte seg som voksne, slik at "alle" alltid skulle kunne være sammen, at jenta fikk en snill tante som svigermor, at besteforeldrene fikk se barnebarna forent i evig troskap osv. osv. Sukkersøte glansbilder som for oss idag framstår som til å spy av, på samme måte som disse menneskene i kniplinger hadde spydd av dagens seksualmoral. Camilla Stoltenberg skriver i snl.no sin artikkel om inngifte: Blant innvandrere fra Pakistan er det beregnet at omkring 43 prosent av alle foreldrepar er søskenbarn eller nærmere beslektet og ytterligere 11 prosent er beslektet på annen måte. At innvandrere fra folkerike land som Pakistan driver med dette, også ved å hente søskenbarn fra et annet kontinent som maker til barna sine i Norge, viser at det handler om helt andre mekanismer enn at alle mennesker i ei lita bygd er så nært beslekta. Her er det i høyeste grad klan-tenkning i beste / verste adels- / mafia-stil det handler om. Se forøvrig https://forskning.no/content/ekteskap-mellom-slektninger-hvor-fremmedkulturelt Endret 27. juli 2018 av Morganaut 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #63 Skrevet 27. juli 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: dere jentene overreagerer sånn. alltid drama med dere. jeg ser på henne som en kvinne jeg vil bli sammen med og få barn med. jeg sa alt det i selskapet . at jeg var forelsket i henne og kunne tenke meg barn med henne så hun fikk mye å tenke på. Er dere som skal mene det er s¨å forferdelig og slikt. man må våge å ta initativ men dere hyler Anonymkode: e6f5c...408 Ææææsj, sykt nasty. Er du muslim siden du syns det er greit å gifte deg med kusina di? Det er jo faktisk ikke normalt i Norge, selv om det skjer i andre kulturer. Ville kanskje oppsøkt psykolog om jeg var deg. Finnes jo SÅ mange damer som du ikke deler DNA med. Anonymkode: cae77...484 2
Nuka Skrevet 27. juli 2018 #64 Skrevet 27. juli 2018 Jeg var småforelsket i søskenbarnet mitt når jeg var 14. Grunnen var vel at han bodde veldig langt unna og faktisk ganske kjekk. Kjenner i dag, 13 år senere at det er litt spesielt å tenke på for å si det enkelt da.. 🙄 men kjære deg ts det er ikke normalt. Det dukker opp en gang innimellom at slikt skjer. Dessverre ser det ikke ut som hun gjengjelder følelsene dine og hvis du er seriøs om at du ikke vil gi opp får du mest sannsynligvis et problem. Ta deg en pause fra det hele og tenk nøye gjennom situasjonen, det er mye fler ulemper enn fordeler med situasjonen du har rota deg opp i dessverre. La henne være og prøv å kom deg videre 😊
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #65 Skrevet 27. juli 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville kanskje oppsøkt psykolog om jeg var deg. Finnes jo SÅ mange damer som du ikke deler DNA med. til du siste. dette med at vi har samme dna er jo vakkert det da. hun er mer meg og jeg henne hvis du forstår. dette har du ikke tenkt på. vi er litt hvrerande hvis du forstår. dessuten deler vi barndom og kjenner hverandre . det var bare denne siste seksuelle og romantiske måten hun ikke ville med på. ja jeg synes det er flott at slekt finner hverandre på den måten og har sex med hverandre. søskenbarn har en nærhet til hverandre som ikke alle andre har og det er intimt og vakkert men ikke du og alle som ser det sånn. men dette får vi snakke mer om i morgen. Anonymkode: e6f5c...408
Gjest Mysticgirl Skrevet 27. juli 2018 #66 Skrevet 27. juli 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva Gjør jeg nå? Var i stort familie selskap på lørdag og da vi var litt for oss selv tenkte jeg nå eller aldri og la armene rundt henne og sa jeg har tenkt masse på henne. Hun trakk seg unna og ble sint. Men vi må jo kunne snakke om det som har skjedd. Hva ville dere gjort? Anonymkode: e6f5c...408 Jeg ville ha beklaget meg, siden hun tydeligvis ikke føler det samme som deg. Men man kan faktisk gifte seg med søskenbarnet sitt, så du må ikke skamme deg over dine følelser. Jeg har ei venninne som var sammen med søskenbarnet sitt, kjenner også noen som er gift og er søskenbarn
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #67 Skrevet 27. juli 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: dere jentene overreagerer sånn. alltid drama med dere. jeg ser på henne som en kvinne jeg vil bli sammen med og få barn med. jeg sa alt det i selskapet . at jeg var forelsket i henne og kunne tenke meg barn med henne så hun fikk mye å tenke på. Er dere som skal mene det er s¨å forferdelig og slikt. man må våge å ta initativ men dere hyler Anonymkode: e6f5c...408 Var det råd i den datingboka at du skulle si jeg vil ha barn med deg samtidig som du ikke bare sjekker interessen med en "Skal vi ta en kaffe" men tvangskozzer som åpningssjekking? Du trenger ny sjekkebok! Mulig det er noen kulturer hvor dette er good shit, selvfølgelig. Men tror ikke det funker på gjennomsnittsdama. Anonymkode: b5f45...771 1
Frkwitch Skrevet 27. juli 2018 #68 Skrevet 27. juli 2018 Jeg synes dere kan ta det litt med ro,dere vet ikke hvem som er bak dette innlegget og hvordan vedkommende reagerer på alle æsj og fysj og incest kommentarene. 2
princeofithilien Skrevet 27. juli 2018 #69 Skrevet 27. juli 2018 3 timer siden, Million skrev: Edvard Grieg, var ikke han gift med en kusine? Grøss. Det vet jeg ikke, men kong Olav og hans Märtha var jo søskenbarn. Charles Darwin var forresten også gift med kusina si!
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #70 Skrevet 27. juli 2018 8 timer siden, Helena! skrev: Død av skam? Men heilt seriøst ei hadde berre latt ho være i fred.. du har tydelig mistolk situasjonen totalt, trur du berre gjør det være med meir kontakt Mistolket? En fetter som kysser sin kusine? Jeg forstår hun ble skremt ! Anonymkode: 3a1ce...67f
Gjest studentmammaen Skrevet 27. juli 2018 #71 Skrevet 27. juli 2018 13 minutter siden, Mysticgirl skrev: Jeg ville ha beklaget meg, siden hun tydeligvis ikke føler det samme som deg. Men man kan faktisk gifte seg med søskenbarnet sitt, så du må ikke skamme deg over dine følelser. Jeg har ei venninne som var sammen med søskenbarnet sitt, kjenner også noen som er gift og er søskenbarn Da er svigerforeldrene både svigers og onkel /tante... Jeg hadde reagert! Finnes så mange andre. Så hvorfor velge familie ?! Barna deres er både søsken og tremenninger!!
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #72 Skrevet 27. juli 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: vel, jeg fikk høre det av tanta mi da hvor uforskammet jeg var. dere jenter kan ikke bli fornærmet av slikt. all sjekke litteratur forteller at guttene skal gå på og hoppe i det. "farlig" å tenke at nei, dette kan jeg ikke gjøre osv. blir ikke mye dame p ådeg da Anonymkode: e6f5c...408 Lille venn, det er din kusine.. Si meg, har du en diagnose? Anonymkode: 3a1ce...67f 1
Gjest studentmammaen Skrevet 27. juli 2018 #73 Skrevet 27. juli 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: vel håpet er at hun får tenkt litt og fått roet seg ned litt og så skjønne meg bedre. Hun har dratt på ferie med noen venninner nå og en av venninnene hennes skrev "dust" på mld til meg så hun har fortalt dem det. men håper at etter at hun har roet seg litt så kan vi ta det derfra og snakke litt. har ikke gitt opp håpet. Anonymkode: e6f5c...408 Du er gal ! Du trenger hjelp.. Vær så snill å la den jenta være!
Maleficenta Skrevet 28. juli 2018 #74 Skrevet 28. juli 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: til du siste. dette med at vi har samme dna er jo vakkert det da. hun er mer meg og jeg henne hvis du forstår. dette har du ikke tenkt på. vi er litt hvrerande hvis du forstår. dessuten deler vi barndom og kjenner hverandre . det var bare denne siste seksuelle og romantiske måten hun ikke ville med på. ja jeg synes det er flott at slekt finner hverandre på den måten og har sex med hverandre. søskenbarn har en nærhet til hverandre som ikke alle andre har og det er intimt og vakkert men ikke du og alle som ser det sånn. men dette får vi snakke mer om i morgen. Anonymkode: e6f5c...408 Ja det er vel vakkert om du ønsker barn med misdannelser... 1
Gjest Blondie65 Skrevet 28. juli 2018 #75 Skrevet 28. juli 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: dere jentene overreagerer sånn. alltid drama med dere. jeg ser på henne som en kvinne jeg vil bli sammen med og få barn med. jeg sa alt det i selskapet . at jeg var forelsket i henne og kunne tenke meg barn med henne så hun fikk mye å tenke på. Er dere som skal mene det er s¨å forferdelig og slikt. man må våge å ta initativ men dere hyler Anonymkode: e6f5c...408 Men nå har du lært at å buse ut med at du har planlagt hele fremtiden med kusinen din uten en gang å sjekke om hun var på samme planet ikke førte til noe godt. Og så kan jeg tipse deg om at ingen - INGEN - kvinner liker å bli sjekket opp med den der sjekkelinjen dersom det ikke ligger noe forberedelse bak (dating, utdype vennskapet videre, ta forsiktige skritt i retning forhold - spesielt viktig når den man dater er noen man kjenner godt fra før).
Gjest Blondie65 Skrevet 28. juli 2018 #76 Skrevet 28. juli 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: til du siste. dette med at vi har samme dna er jo vakkert det da. hun er mer meg og jeg henne hvis du forstår. dette har du ikke tenkt på. vi er litt hvrerande hvis du forstår. dessuten deler vi barndom og kjenner hverandre . det var bare denne siste seksuelle og romantiske måten hun ikke ville med på. ja jeg synes det er flott at slekt finner hverandre på den måten og har sex med hverandre. søskenbarn har en nærhet til hverandre som ikke alle andre har og det er intimt og vakkert men ikke du og alle som ser det sånn. men dette får vi snakke mer om i morgen. Anonymkode: e6f5c...408 Jeg skjønner. Du har "en greie" med det der. De aller fleste har ikke det, så før du "hopper på" neste kusine bør du sondere terrenget først og finne ut om hun også "har den greien". Nå er det riktignok fare for at ryktet kommer til å gå foran deg ...
Mallard Skrevet 28. juli 2018 #77 Skrevet 28. juli 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: dere jentene overreagerer sånn. alltid drama med dere. jeg ser på henne som en kvinne jeg vil bli sammen med og få barn med. jeg sa alt det i selskapet . at jeg var forelsket i henne og kunne tenke meg barn med henne så hun fikk mye å tenke på. Er dere som skal mene det er s¨å forferdelig og slikt. man må våge å ta initativ men dere hyler Anonymkode: e6f5c...408 Og her var det trollet mistet det siste fnugg av troverdighet. En 18-åring som ikke bare vil høvle over søskenbarnet sitt, men som også er klar til å bli pappa? 4
Nuka Skrevet 28. juli 2018 #78 Skrevet 28. juli 2018 25 minutter siden, Mallard skrev: Og her var det trollet mistet det siste fnugg av troverdighet. En 18-åring som ikke bare vil høvle over søskenbarnet sitt, men som også er klar til å bli pappa? Fikk beskjed om det selv av en jeg var sammen med som var 17-18 år, det ble for mye for meg i alle fall, men slike gutter eksisterer på trass av at det (heldigvis) er få av de i så ung alder 🤪😳
Million Skrevet 28. juli 2018 #79 Skrevet 28. juli 2018 11 timer siden, Morganaut skrev: *snipp* Takk for et langt og interessant innlegg 🙂 Historie er spennende! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå