Gå til innhold

prøvde å kysse søskenbarnet mitt - hun trakk seg unna og svarer ikke på mld

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ryddet for spekulasjoner og brukerdebatt.

Edie, adm.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I Norge er det faktisk lov å gifte seg med søskenbarnet sitt, så det er ikke incest. Noen kan synes det er litt merkelig, men det er faktisk lov. 

Anonymkode: 702b2...7da

• Liker 5
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I Norge er det faktisk lov å gifte seg med søskenbarnet sitt, så det er ikke incest. Noen kan synes det er litt merkelig, men det er faktisk lov. 

Helt sykt at det er lov når det er så langt fra sosialt akseptert som det går an 

• Liker 4
Skrevet (endret)
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jeg klar over, det tror jeg de fleste er, men jeg tror også de fleste som er normalt skrudd sammen, skygger unna seksuelle relasjoner med så nære familiemedlemmer....  Vi lever ikke lenger på 1800-tallet, der folk i de isolerte bygdene rundt om i distriktene hadde så lite utvalg av partnere å velge mellom, at de "måtte" inkludere sine egne fettere eller kusiner i utvalget. Så jeg tror den loven var en dyd av nødvendighet, at de "måtte" legalisere det, fordi det var nødvendig siden så mange bodde i isolerte bygder i landet vårt.

Edvard Grieg, var ikke han gift med en kusine? Grøss.

Endret av Million
  • Liker 4
Skrevet
16 minutter siden, Million skrev:

Det er jeg klar over, det tror jeg de fleste er, men jeg tror også de fleste som er normalt skrudd sammen, skygger unna seksuelle relasjoner med så nære familiemedlemmer....  Vi lever ikke lenger på 1800-tallet, der folk i de isolerte bygdene rundt om i distriktene hadde så lite utvalg av partnere å velge mellom, at de "måtte" inkludere sine egne fettere eller kusiner i utvalget. Så jeg tror den loven var en dyd av nødvendighet, at de "måtte" legalisere det, fordi det var nødvendig siden så mange bodde i isolerte bygder i landet vårt.

Edvard Grieg, var ikke han gift med en kusine? Grøss.

Innavl er jo ikke bra i lengden heller...

Skrevet

Jaja, du er enten modig eller helt uten selvbevissthet. De fleste har problemer med å prøve seg på den de liker, og her er det snakk om familie i tillegg.

Virkelig spent på hvor dette ender hvis du ikke har tenkt å gi deg.

Skrevet

Det var mange stygge kommentarer.. Fyren er forelska, og har nok ikke fått med seg hvor "ekkelt" det tydeligvis er å være forelska i kusina si. 

Til TS, ta til deg at det kanskje ikke er riktig valg av jente. Ta til deg at du skal la henne være. Det er barnslig av henne å få venninnene hennes til å angripe deg verbalt og hun er ikke rett for deg uansett med den innstillingen hun viser. Hun burde sagt at hun er glad i deg som en fetter og ikke noe mer og latt det være med det. Aldri nevn det med et ord igjen og det vil svinne hen i sanden.

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Blueblizz skrev:

Det var mange stygge kommentarer.. Fyren er forelska, og har nok ikke fått med seg hvor "ekkelt" det tydeligvis er å være forelska i kusina si. 

Til TS, ta til deg at det kanskje ikke er riktig valg av jente. Ta til deg at du skal la henne være. Det er barnslig av henne å få venninnene hennes til å angripe deg verbalt og hun er ikke rett for deg uansett med den innstillingen hun viser. Hun burde sagt at hun er glad i deg som en fetter og ikke noe mer og latt det være med det. Aldri nevn det med et ord igjen og det vil svinne hen i sanden.

Kusinen er ikke forelska... hun tenkte iiiiiiih. Jeg hadde reagert helt likt. Er ikke normalt å forelske seg i søskenbarn.

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, Maleficenta skrev:

Kusinen er ikke forelska... hun tenkte iiiiiiih. Jeg hadde reagert helt likt. Er ikke normalt å forelske seg i søskenbarn.

Og er man så uheldig å gjøre det, burde man holde det for seg selv å bare prøve å glemme det.. 

• Liker 1
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

vel, jeg fikk høre det av tanta mi da hvor uforskammet jeg var. dere jenter kan ikke bli fornærmet av slikt. all sjekke litteratur forteller at guttene skal gå på og hoppe i det. "farlig" å tenke at nei, dette kan jeg ikke gjøre osv. blir ikke mye dame p ådeg da

Anonymkode: e6f5c...408

Hun er KUSINA di!

nå har jeg vært forelsker i henne lenge da selv om vi vokste opp sammen. ikke lett og brenne inne med slikt hvis du trodde det. 

Hun er KUSINA di!

vel håpet er at hun får tenkt litt og fått roet seg ned litt og så skjønne meg bedre. Hun har dratt på ferie med noen venninner nå og en av venninnene hennes skrev "dust" på mld til meg så hun har fortalt dem det. men håper at etter at hun har roet seg litt så kan vi ta det derfra og snakke litt. har ikke gitt opp håpet.

HUN ER KUSINA DI!!!!!

• Liker 5
Gjest Hummel34
Skrevet

Hadde jeg vært søskenbarnet ditt hadde jeg anmeldt deg. Slik gjør man ikke.

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

vel, jeg fikk høre det av tanta mi da hvor uforskammet jeg var. dere jenter kan ikke bli fornærmet av slikt. all sjekke litteratur forteller at guttene skal gå på og hoppe i det. "farlig" å tenke at nei, dette kan jeg ikke gjøre osv. blir ikke mye dame p ådeg da

Hadde du "hoppet i det" med mora di da? Søstra di? Siden sjekking av familie tydeligvis er innafor i ditt hode.

Og nei, dere MÅ ikke snakke om det. Jeg hadde unngått deg for livet, etter å ha spredd rykter om at du er en syk gris selvsagt.

Anonymkode: fc942...9bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

aPyZDzw_700b.jpg

Anonymkode: 65079...416

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Besteforeldrene til samboeren min var fetter og kusine, flaks at det gikk greit med alle etterkommerne tenker jeg. Så egentlig er ikke det så lenge siden det var "normalt", men i dag synes jeg det alt annet enn normalt selv om det fortsatt er lov. Søskenbarna mine er nesten som søsken for meg.

• Ikke i nær slekt. Partene som skal gifte seg må ikke være i nær slekt. Dette betyr søsken, eller slektninger i rett opp eller nedstigende linje (dvs. foreldre og barn).
  • Søskenbarnekteskap: Det er ikke forbudt å inngå ekteskap mellom søskenbarn (fetter og kusine), men det er viktig å være oppmerksom på at dersom foreldrene er i slekt er det høyere risiko for å få barn med sykdom og medfødte misdannelser, dødfødsel, spedbarnsdød og forkortet levealder. Folkehelseinstituttet har laget en rapport om inngifte i Norge og medisinske konsekvenser. Norsk helseinformatikk har også informasjon om samme tema

Kilde: https://www.regjeringen.no/no/tema/familie-og-barn/innsiktsartikler/ekteskap-og-samliv/mer-informasjon-om-ekteskap/id672620/

Anonymkode: e9d98...2ae

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sorry kompis, det her får du faktisk ikke gjøre til en sånn "Åh, damer ass"-greie. Jeg er mann og fullstendig på linje med alle damene i tråden her, og jeg garanterer at det er jeg og ikke du som faktisk representerer gjennomsnittsmannen i saken "Prøvde å kysse min egen kusine".

Anonymkode: afd25...895

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

At hun er ditt søskenbarn er en ting. Men det virker også som at du ikke har evnen til å forstå at hun ikke er interessert i deg ut fra hennes oppførsel. Hun trakk seg unna og ble sint da du kysset henne. Det betyr at hun syntes det var høyst upassende og uønsket. Så hun gjengjelder ikke dine følelser. At hun har fortalt venninnen sin om deg viser også at her er det du som er alene om å ha disse følelsene, og at hun ikke vil "beskytte" deg ved å tie om dette. Hun har ikke noe ønske om verken hemmelig eller offentlig forhold til sitt søskenbarn.

Anonymkode: bfd7d...6e1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

dere jentene overreagerer sånn. alltid drama med dere. jeg ser på henne som en kvinne jeg vil bli sammen med og få barn med. jeg sa alt det i selskapet . at jeg var forelsket i henne og kunne tenke meg barn med henne så hun fikk mye å tenke på. Er dere som skal mene det er s¨å forferdelig og slikt. man må våge å ta initativ men dere hyler

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

dere jentene overreagerer sånn. alltid drama med dere. jeg ser på henne som en kvinne jeg vil bli sammen med og få barn med. jeg sa alt det i selskapet . at jeg var forelsket i henne og kunne tenke meg barn med henne så hun fikk mye å tenke på. Er dere som skal mene det er s¨å forferdelig og slikt. man må våge å ta initativ men dere hyler

Du eier ikke sosiale antenner du.... DET ER KUSINA DI!!! 

Anonymkode: 62a20...f5e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

I N C E S T ! ! ! Så ekkelt

Anonymkode: d6d11...491

• Liker 1
Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du gidder jo ikke respektere at hun ikke gjengjelder det du føler. Det er det som er poenget her, i tillegg til at hun er kusine. Du kan være så forelska du bare vil, liker hun deg ikke på den måten kan du ikke tvinge henne til det. La henne være og gå videre. Fortsetter du å mase, skjønner jeg svært godt om hun unngår deg.

For all del, å ta initiativ og vise at du er interessert er flott, men når du får nei må du faktisk respektere det. Å vise initiativ gir deg faktisk ikke rett på den du liker. De har full rett til å avvise uten at du trenger på bli fornærmet. Du høres ut som en sånn Nice Guy som tror han har rett på kvinnen og kroppen hennes bare fordi han gjorde noe hyggelig.

Endret av TinyBean
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...