Gå til innhold

Når er det akseptabelt å spørre om date/telefon/snap eller FB?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kom nettopp hjem fra bassenget og det var an aldeles nydelig kvinne der som hadde med seg en 5-6 åring. Prøvde å la være å stirre for mye, men så begynte hun å se tilbake og smilte til meg, og vi holdt øye med hverandre en del, spesielt når ongen gjorde eller sa noe rart lo vi begge to. Det pirret seriøst så i magen på meg, hjertet mitt dunket kjapt, og ville gjerne gå bort å snakke med henne, men var ikke sikker på om det var creepy fordi vi var i bassenget og siden det var en unge så var hun vel neppe singel.

Men så når de gikk opp kalte han henne tante X, og klagde på at de måtte dra. Hun sa ganske så lytt at jeg kunne høre at de måtte dra, men sa at de skulle tilbake på mandag rundt samme tidspunkt, så på meg en siste gang gav meg et smil og så gikk de inn i garderoben. Jeg ville så gjerne hoppet opp av vannet før de rakk fram til garderoben og prøve å komme på noe jeg kunne si som ville gå kjapt og spørre henne med ut. Men jeg var lammet av nervøsitet og tenkte at selv om det ikke var hennes unge var hun neppe singel. Jeg var litt stalker når jeg kom hjem for jeg fikk henne ikke ut av hodet, søkte på navnet jeg hørte og fant henne faktisk på facebook men har ikke sendt noe melding eller noe slikt, ihvertfall ikke enda. Jeg har vært igjennom 4 år med fysisk rehabilitering etter en kompis kjørte oss av veien, så dating har ikke vært noe alternativ og jeg var aldri flink til å vite når det var passende å prøve seg uansett. Blir det for creepy om jeg sender henne en melding og isteden dra tilbake på mandag og ta mot til meg og spørre henne ut? Legger jeg for mye vekt på at hun så på meg og smilte, gjorde hun det bare for å være hyggelig eller er det en invitasjon på at man i det minste kan gå bort å snakke? 

Og generelt sett når er det egentlig akseptabelt å prøve seg? Jeg har prøvd hele livet mitt å ikke være creepen, og hatt så lav selvtillit at jeg har unngått kroppskontakt selv når jeg har vært på byen og en kvinne har gitt meg en klem fordi jeg er redd hun bare gjør det fordi hun føler hun må gjøre det og synes at jeg er ekkel å ta på. Jeg vil ikke gjøre en kvinne ukomfortabel ved å prøve meg når hun ikke er interessert, men så er det et samfunns press på at det er menn som skal prøve seg mens kvinner skal akseptere eller si nei. Og selve avvisningen er jeg ikke redd for, om hun sier nei takk så er jo det helt greit og forståelig (med tanke på all mobbingen jeg har opplevd er nei takk at kompliment i min verden), jeg blir egentlig mer sjokkert de gangene en kvinne har vært veldig aggressiv . Men de gangene jeg faktisk har turt og så ikke bare blir avvist men blir hånet for at jeg har prøvd meg, som for eksempel dama som sa etter jeg introduserte meg selv "skal gi deg et tips du kan bære med deg livet ut, han kompisen du kom inn med, se godt på kroppen hans når du har en slik kropp da kan du begynne å si hei til kvinner, vis ikke så vent på at noen er tilstrekkelig full slik at de faller i fanget på deg". Det har gjort meg veldig usikker og følt at det er tryggest å bare vente tils en dame prøver seg på meg, men begynner å skjønne at det vil aldri skje. 

Anonymkode: 2c300...169

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Send jenta ei melding da vel...? Si at du bare måtte, fordi hun var så nydelig 😊😊 Er vel ikke creepy det? 

Anonymkode: 88b6c...63f

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du? :)

Anonymkode: 70f69...7a7

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

28 i oktober (vet jeg er sent ute, har måttet fokusere på å overleve)

AnonymBruker
Skrevet
På 27.7.2018 den 19.13, AnonymBruker skrev:

why?

Gjest HerrBæsjerumpehull
Skrevet

Du har allerede en bra vei inn ved å komme tilbake på mandagen. Virker jo nesten som at hun slengte ut det agnet, så da er det egentlig bare for deg å bite på. Hvis dere fortsetter å leke kikke-leken da, er det jo bare naturlig at du sier hei. Å sende melding på Facebook er mer risky. Det kan få deg til å virke for ivrig på den ikke-bra måten. Hvis du ikke hadde andre muligheter, så kunne du for all del ha tatt sjansen. Men her har du jo allerede en annen, mer gylden mulighet.

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, møt opp på mandag men ta deg en ronk i forkant (ikke i garderoben....) så blir du litt mindre desperat. Om hun ikke er der, så send en melding på FB etterpå.

Anonymkode: e0100...814

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

Du har allerede en bra vei inn ved å komme tilbake på mandagen. Virker jo nesten som at hun slengte ut det agnet, så da er det egentlig bare for deg å bite på. Hvis dere fortsetter å leke kikke-leken da, er det jo bare naturlig at du sier hei. Å sende melding på Facebook er mer risky. Det kan få deg til å virke for ivrig på den ikke-bra måten. Hvis du ikke hadde andre muligheter, så kunne du for all del ha tatt sjansen. Men her har du jo allerede en annen, mer gylden mulighet.

vi skal på date i morgen :) klarte å holde meg rolig men hadde skikkelig nerver. Vil ha is i magen men akkurat nå er den gele😛

Gjest HerrBæsjerumpehull
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

vi skal på date i morgen :) klarte å holde meg rolig men hadde skikkelig nerver. Vil ha is i magen men akkurat nå er den gele😛

Haha. Stemmer, der er tirsdag i dag. Men så bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...