Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg er student, ble nettopp ferdig med bachelor og starter på master nå i aug. Kjøpte meg leilighet på andre året mitt, har idag lån hos DNB på 1 100 000 og leiligheten ble verdivurdert til 2 900 000 i februar. Når jeg flytter for master vil jeg ha leieinntekter på 10 000 i mnd, pluss at jeg har leieinntekter på 4000 fra en fritidsbolig jeg eier. Nå synger badet i leiligheten på siste verset, og jeg vil gjerne låne 150 000 til å pusse opp ila året. Til tross for at jeg har god sikkerhet og betjeningsevne får jeg blankt nei av DNB, OBOS banken, Gjensidige og Sbanken. Er det virkelig ingen muligheter etter at de nye forskriftene kom på plass? 

Synes det er frustrende at det er folk der ute som bruker pokker kredittkort for EK sin og fortsatt får lån. 

Anonymkode: b21b2...58c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Takler du en renteoppgang på 5%? 

Hvilken rolle spiller det hva andre gjør? 

Anonymkode: f6b97...f97

Gjest Lily_88
Skrevet

Tåler du som student renteoppgang? Tåler du en leieboer som kanskje knuser et vindu / dør? Hvis ja, kan du dokumentere dette til banken? Kan foreldre stå som kausjonist ?

Lån fra banken blir vanskeligere, ikke sammenlign deg med andre folk. Jeg er glad jeg kom inn på boligmarkedet for ti år siden uten EK... Hadde ikke hatt sjans til dette i f.eks i 2017 , selv om at jeg da var i jobb pluss at min mann har full jobb...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...