AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #1 Skrevet 27. juli 2018 Jeg skal gifte meg on noen uker, og har endelig landet på en forrett; Melonsalat med fetaost! Problemet mitt er, jeg er utrolig dårlig på å beregne hvor mye av hver ingrediens jeg trenger. Vi blir ca 75 gjester. I salaten skal det være: - Vannmelon - Agurk - Crispisalat - Pinekjerner - Fetaost Hvor mye trenger jeg av hver ingrediens? Vil også at så mye som mulig lages klar dagen før. Hva av dette kan gjøres på forhånd? Regner med det blir dårlig å skjære opp agurken dagen før, for eksempel. Vil vannmelonen bli tørr? Slimete? Hva med fetaosten? Som dere sikkert skjønner, er jeg ikke noen helt på kjøkkenet, akkurat, så setter veldig stor pris på den hjelpa jeg kan få! 😅 Anonymkode: 214d8...2f8
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #2 Skrevet 27. juli 2018 Dette er ikke svar på spørsmålet ditt, men jeg har selv laget mye melon salat av den sorten der og synes selv at rødløk er essensielt å ha med. Enda bedre med litt mynteblader. Du bør bare lage deg en testporsjon i.o.m at det er så enkelt. Da vil det gi deg en god pekepinn på mengde. Folk skal jo ikke bli mette av dette her, så det er jo ingen krise om porsjonen er bittelitt for stor eller liten. Anonymkode: 92751...261
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #3 Skrevet 27. juli 2018 Gjerne om noen kan komme med tips til dessert også. Skal ha is med varme bær. Hvor mye trengs til 75 personer? Anonymkode: 214d8...2f8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå